خبر هامسافرت به سایر کشور ها

معرفی بهترین کشورها برای سفر نوروزی

تعطیلات نوروز همواره فرصتی است برای سفر و بازدید از شهرها و کشورهای زیبای دنیا که رنگ و بوی بهار را گرفته‌اند. بسیاری از افراد از این فرصت استفاده کرده و دل به جاده‌ها زده به تماشای بهار می‌روند؛ البته علاوه بر شهرهای زیبای ایران، کشورهای زیادی نیز وجود دارند که از بهترین مقاصد برای سفر نوروزی هستند.

بهترین کشورها برای سفر نوروزی، کشورهایی هستند که هوای بهاری مطبوعی دارند یا به اصطلاح چهار فصل بوده و بهار آنها با نوروز ما یکی است و این مسئله باعث می‌شود که ایرانی‌ها نوروز را برای بازدید از آن‌ها انتخاب کنند؛ بنابراین صرف داشتن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کافی نیست؛ بلکه هوای بهاری و طبیعت زیبا باعث شده که این فصل، بهترین زمان برای جذب توریست باشد.

در ادامه  10 کشور از بهترین کشورها برای سفر نوروزی را به شما معرفی خواهیم کرد.

10 کشور از بهترین کشورها برای سفر نوروزی

معمولا ایرانی‌ها برای تعطیلات عید نوروز، کشورهای همسایه به ویژه کشور ترکیه را برای مسافرت انتخاب می‌کنند. کشور ترکیه یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است که جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری داشته و آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارد.

علاوه بر ترکیه کشورهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند زنده شدن طبیعت را به بهترین شکل به شما نشان دهند. از جمله این کشورها می‌توان به کشورهای زیر اشاره کرد.

·   کشور فرانسه (شهر پاریس)

بهترین کشورها برای سفر نوروزی
پاریس

پاریس یکی از شهرهای مطرح دنیاست که بهاری بسیار دل‌انگیز داشته و دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری است. کمتر کسی پیدا می‌شود که از این شهر خاطر خوبی نداشته باشد. از مهم‌ترین جاذبه‌های پاریس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- موزه لوور

2- برج ایفل

3- طاق نصرت

4- کلیسای جامع نوتردام

5- کاخ ورسای

6- خیابان شانزلیزه

بیشتر بخوانید: ویزای توریستی فرانسه

·   کشور انگلیس (شهر لندن)

بهترین کشورها برای سفر نوروزی
لندن

لندن در بهار هوایی بسیار حیرت‌انگیز دارد و بسیار زیبا خواهد بود. در ماه مارس در شهر لندن جشن‌های محلی برگزار می‌شود و این جشن‌ها بر جاذبه‌های شهر لندن می‌افزایند؛ البته جاذبه‌های تاریخی و گردشگری لندن در تمامی طول سال زیبا و جذاب هستند. از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- ساعت بیگ بن

2- چشم لندن

3- برج لندن

4- تاور بریج

5- موزه ویکتوریا و آلبرت

بیشتر بخوانید: ویزای توریستی انگلیس

·   کشور ایتالیا (شهر رم)

بهترین کشورها برای سفر نوروزی
رم

ایتالیا یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین کشورهای جهان و از بهترین کشورها برای سفر نوروزی است. مردم ایتالیا در ماه مارس برای عید پاک آماده می‌شوند و همه این موارد حس و حال خوبی به شهر رم و کشور ایتالیا می‌دهد.

علاوه بر هوای بسیار خوب و فضای بسیار دلچسب، جاذبه‌های گردشگری رم نیز کم نیست. از مهم‌ترین جاذبه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- کولوسئوم

2- میدان سنت پیتر

3- معبد پانتئون

4- موزه بورگزه

5- موزه واتیکان

6- کلیسای سنت پیتر

بیشتر بخوانید: ویزای توریستی ایتالیا 

·   کشور یونان (جزیره کرت)

بهترین کشورها برای سفر نوروزی
جزیره کرت

یکی از بهترین کشورها برای سفر نوروزی، کشور یونان است. یونان با تمدنی چند هزار ساله، زیبایی‌ها و جاذبه‌های بسیاری دارد که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. جزیره کرت یونان مهد تمدن اروپاست و تاریخی بسیار غنی دارد. در این جزیره 150 نوع شکوفه مختلف هنگام بهار، خودنمایی کرده و زیبایی آن را صد چندان می‌کنند.

از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی جزیره کرت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- فانوس دریایی چاینا

2- هراکلیون

3- کاخ نوسوس

4- رتیمنو

·       کشور اسپانیا شهر بارسلونا

بهترین کشورها برای سفر نوروزی
بارسلون

بارسلونا یکی از زیباترین شهرهای جهان است که در بهار هوای آن بسیار مطبوع و دلچسب می‌شود. همین هوای مطبوع باعث شده که گردشگران زیادی برای سفر نوروزی، بارسلونا را انتخاب کنند.

این شهر در بهار غرق در گل و شکوفه است و از بهترین جاذبه‌های گردشگری آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- پارک گوئل

2- میدان کاتالونیا

3- کلیسای ساگرادا فامیلیا

4- پارک دلا سیتادلا

5- موزه پیکاسو

·       کشور جمهوری چک ؛ شهر پراگ

بهترین کشورها برای سفر نوروزی
پراگ

یکی از بهترین کشورها برای سفر نوروزی، جمهوری چک است. پایتخت جمهوری چک، شهر پراگ یک شهر جادویی با جاذبه‌های تاریخی شگفت‌انگیز است. از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهر زیبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- پل چارلز

2- قلعه پراگ

3- میدان قدیمی شهر پراگ

4- کلیسای جامع سنت ویتوس

5- کنیسه اسپانیایی پراگ

·       کشور مراکش؛ شهر مراکش

بهترین کشورها برای سفر نوروزی
مراکش

یکی دیگر از بهترین کشورها برای سفر نوروزی، کشور مراکش است. در این کشور فرهنگ‌های متنوعی وجود داشته و دارای بازارهای متنوعی است. علاوه بر این، مراکش دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- بازار جما ال فنا

2- جاردین ماجورل

3- کاخ باهیا

4- مسجد کوتوبیا

·       کشور تایلند؛ جزیره پوکت

یکی از بهترین مقاصد برای مسافرت نوروزی، جزیره پوکت تایلند است؛ زیرا این جزیره دارای سواحل بسیار زیبایی بوده و برای افرادی که به آبتنی و حمام آفتاب علاقه‌مند هستند، شرایط بسیار ایدئالی را فراهم می‌کند.

علاوه بر این سواحل زیبا، جزیره پوکت دارای جاذبه‌های بسیار زیادی است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- معبد وات چالونگ

2- شهر قدیمی پوکت

3- موزه تریکی پوکت

4- بازار شبانه آخر هفته پوکت

5- فانتاسی

·   کشور کامبوج شهر سیم ریپ

بهترین کشورها برای سفر نوروزی
مامبوج

یکی از ارزان‌ترین و بهترین کشورها برای سفر نوروزی، کشور کامبوج است. شهر سیم ریپ در کامبوج، دارای معابد و جاهای دیدنی بسیار زیادی است و همین باعث شده است که بسیاری از افراد این شهر را برای سفر نوروزی انتخاب کنند. از جاذبه‌های این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- معبد انگکور وات

2- معبد بانتی

3- معبد بایون

4- دهکده شناور

5- موزه ملی آنگکور

·       کشور پرتغال؛ شهر لیسبون

بهترین کشورها برای سفر نوروزی
لیسبون

لیسبون در فصل بهار، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای دنیاست. این شهر هزار رنگ دارای هوایی بسیار مطبوع و جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است. از مهم‌ترین جاذبه‌های لیسبون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- برج بلم

2- صومعه جرونیمو

3- کلیسای جامع لیسبون

4- موزه کالوست گلبنکیان

جمع‌بندی

نوروز بهترین فرصت برای لذت بردن از طبیعت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری داخلی یا خارجی است. در میان تمامی کشورهای دنیا، برخی از آنها از بهترین کشورها برای سفر نوروزی هستند، چون بهار در این کشورها به شکل زیباتری خود را نشان داده است.

مسافرانی که به این کشورها سفر می‌کنند، می‌توانند علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و تفریحی از هوای دلچسب و مناظر زیبا نیز لذت ببرند. در این مقاله 10 کشور از بهترین کشورها برای سفر نوروزی را به شما معرفی کردیم، برای آشنایی بیشتر با این کشورها، به سایر مقالات ما سر بزنید.

همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و به روزترین مقالات مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

 

منبع
علی بابا

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا