مسافرت به سایر کشور ها

سفر به مالزی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن

یکی از بهترین کشورها برای مسافرت، کشور مالزی است. سفر به مالزی به دلیل جاذبه‌های طبیعی، برج‌های بلند و همچنین رستوران‌های معروف آن، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این کشور که در جنوب شرقی آسیا قرار دارد، با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که در فناوری‌های پیشرفته داشته و همچنین ثروت نفت، یکی از ثروتمندترین کشورهای جنوب شرق آسیاست.

با وجود اینکه مالزی کشور ثروتمندی است؛ اما قیمت‌ها در این کشور به نسبت کشورهای همسایه آن، مناسب‌تر بوده و همین باعث جذب توریست‌ها و گردشگران زیادی به این کشور می‌شود.

برای اینکه بیشتر با سفر به مالزی و اهمیت آن برای گردشگران آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را بخوانید.

سفر به مالزی
دیدنی های مالزی

آنچه قبل از سفر به مالزی باید بدانید!

مالزی یکی از کشورهای زیبای جنوب شرقی آسیا است. این کشور گردشگران زیادی داشته و به وسیله دریای چین به دو بخش تقسیم می‌شود. هر دو بخش کشور مالزی شبیه به هم بوده و دارای جاذبه‌های طبیعی متعددی هستند.

از مهم‌ترین نکاتی که قبل از سفر به مالزی باید بدانید، این است که:

1- ویزای مالزی یک ویزای فرودگاهی است.

2- واحد پول این کشور رینگیت است.

3- زمان محلی کشور مالزی 4 ساعت و نیم از ساعت رسمی ایران جلوتر است.

4- مردم مالزی به زبان مالایی صحبت می‌کنند و اکثرا مسلمان هستند.

5- برق کشور کالزی برق 240 ولت و 50 هرتز است.

6- بهترین زمان برای سفر به مالزی بهار و تابستان است و کوه‌نوردی، جنگل‌نوردی، پارک‌های آبی و غواصی از تفریحات این کشور محسوب می‌شوند.

7- از دیگر تفریحات در کشور مالزی می‌توان به خرید، اسپا و ماساژ، تماشای حیات وحش و همچنین بازدید از جاذبه‌های تاریخی مالزی اشاره کرد.

8- از مهم‌ترین سوغاتی‌های مالزی می‌توان به پارچه باتیک، ساز سپه، قهوه سفید، لوازم برقی، جواهرات، لوازم آرایشی، میوه‌های مالزی، لباس سنتی، دمپایی‌های مزین و همچنین نوعی شیرینی به نام دادال اشاره کرد.

افرادی که قصد سفر به مالزی را دارند، بهتر است که شماره‌های تماس زیر را همراه خود داشته باشند.

پلیس و آمبولانس: 999

آتش‌نشانی: 994

کد کشور مالزی نیز +60 است.

مهم‌ترین شهرهای مالزی برای سفر

مهم‌ترین شهر مالزی که پایتخت این کشور نیز محسوب می‌شود، شهر کوالالامپور Kuala Lumpur است که دارای جاذبه‌های طبیعی فراوان با مردمانی محلی و جذاب است. در شهر کوالامپور، ساختمان‌های مستعمراتی، مناطق تجاری و آسمان‌خراش‌های عظیمی وجود دارند که هر گردشگری را به خود جذب می‌کنند.

سفر به مالزی
برج های دو قلو پتروناس

مرکز اصلی کوالالامپور یک مثلث طلایی بوده و شامل 3 منطقه مهم است.

1- منطقه مشهور تجاری به نام بوکیت بینتانگ Bukit Bintang

2- سیتی سنتر کوالالامپور KLCC

3- محله چینی‌ها Chinatown

از مهم‌ترین نمادهای این شهر، می‌توان به برج‌های دوقلوی پتروناس Petronas، بازار کلاه Petaling Street و همچنین غارهای Caves Batu اشاره کرد.

دیگر شهرهای مهم مالزی عبارت‌اند از:

1- پنانگ Penang

2- لنکاوی Langkawi

3- کوتا کینابالو Kota Kinabalu

4- جورج تاون George Town

5- کوالا ترنگ گانو Kuala Terengganu

6- ایپوه Ipoh

7- تایپینگ Taiping

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای سفر نوروزی

مهم‌ترین خدمات مالزی برای گردشگران

مالزی برای گردشگران خدمات ویژه‌ای را در نظر گرفته است که از مهم‌ترین خدمات، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·       خدمات بانکی مالزی

افرادی که با ویزای دانشجویی یا سرمایه‌گذاری وارد مالزی شده و قصد اقامت بلندمدت را دارند، می‌توانند در یکی از بانک‌های این کشور افتتاح حساب داشته باشند؛ اما مسافران بهتر است که پول نقد به همراه داشته باشند و این پول را به ارز مالزی (رینگت) تبدیل کرده باشند تا بتوانند هزینه هتل و مالیات را در بدو ورود بدهند.

توجه داشته باشید که اگر مسافر مبلغی بیشتر از 10000 دلار به همراه داشته باشد، باید در فرم گمرکی 22 (Borang Kastam 22) این موضوع را اعلام کند.

·       خدمات درمانی مالزی

ایرانیانی که قصد اقامت بلندمدت در مالزی را دارند، مانند دانشجویان یا افرادی که با هدف سرمایه‌گذاری وارد مالزی می‎‌شوند، می‌توانند بیمه درمانی دریافت کنند؛ اما افرادی که قصد اقامت کوتاه مدت در مالزی را دارند، باید قبل از سفر به مالزی در ایران، بیمه درمانی و مسافرتی خود را تهیه کنند.

·       خدمات اجاره اتومبیل

یکی از بهترین خدماتی که در سفر به مالزی می‌توانید از آن بهره‌مند شوید، اجاره خودرو در این کشور است. اجاره اتومبیل در مالزی از طریق شرکت‌های تامین کننده و به‌صورت آنلاین انجام می‌شود.

مسافران می‌توانند در حین رسیدن به فرودگاه در مالزی، اتومبیل خود را اجاره کنند. برای این کار، متقاضی به پاسپورت، گواهینامه بین‌المللی و مدارک بیمه مسافرتی نیاز دارد و حتما باید بالای 21 سال داشته باشد.

البته اجاره اتومبیل می‌تواند با راننده یا بدون راننده باشد و هزینه آن با توجه به اتومبیل انتخابی متفاوت است. یکی از بهترین وب‌سایت‌ها برای اجاره اتومبیل در مالزی، CarRentals.com است.

·       برنامه‌های گردشگری یک روزه

در سفر به مالزی، مسافران می‌توانند با تورهای یک روزه از جاذبه‌های گردشگری این کشور لذت ببرند. از تورهای روزانه مالزی می‌توان به تورهای زیر اشاره کرد.

سفر به مالزی
زیبایی های مالزی

1- تور گشت نیم روز کوالالامپور

با این تور شما می‌توانید از مناظر و بناهای زیبا و مهم کوالالامپور بازدید کنید. از مهم‌ترین بناهایی که در این تور مشاهده خواهید کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

–        کاخ پادشاه Istana Negara

–        میدان مردکا Merdeka

–        برج‌های دوقلوی پتروناس Petronas

–        موزه ملی

–        باغ دریاچه

–        ایستگاه قطار ارنات ornate

2- تور سفر به حومه مالزی

تور یک روزه به حرم طلایی هندو در کوالالامپور، یکی از بهترین اتفاقات سفر به مالزی محسوب می‌شود. در این سفر یک روزه به مثلث طلایی، شما می‌توانید، از یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین کارخانه‌های قلع و سرب جهان به نام Royal Selangor Pewter بازدید کنید.

این کارخانه یکی از باکیفیت‌ترین کارخانه‌ها در سطح بین‌المللی بوده و در طی این بازدید، افراد می‌توانند از نزدیک عملیات ریخته‌گری، چکش‌کاری، لحیم‌کاری، حکاکی و… را ببینند.

کارخانه بعدی در این حرم طلایی، کارخانه Batik Factory است. در این کارخانه چگونگی طراحی و چاپ بر روی پارچه به بازدیدکنندگان نشان داده می‌شود.

3- تور سفر به غارهای باتویی

یکی از جاذبه‌های مالزی، غارهای باتویی هستند که قدمتی در حدود 400 میلیون سال دارند. بازدید از این غارها برای افرادی که قصد سفر به مالزی را دارند، بسیار توصیه می‌شود.

4- تور پارک کروکدیل‌های لنکاوی Langkawi

پارک کروکودیل‌های لنکاوی Langkawi یکی از پارک‌های ماجراجویانه و هیجان‌انگیز در مالزی است و تماشای نمایش کروکودیل‌ها، ماهی‌گیری و تغذیه تمساح‌ها بسیار جذاب است.

این پارک در جاده Teluk Datai Bay (32 مایلی شمال Kuah) قرار دارد و محلی‌های این منطقه به آن Taman Buaya Langkawi می‌گویند. علاوه بر این پارک این جزیره جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز دارد که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به چین

واکسن‌های ضروری برای سفر به مالزی

افرادی که قصد سفر به مالزی را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که پشه در این کشور زیاد بوده و در برخی از مواقع تب دنگی Dengue نیز شیوع پیدا می‌کند. این تب یک بیماری ویروسی است که از طریق گزش پشه آئدس ایجاد می‌شود.

از طرفی خطر انتقال یک ویروس دیگر به نام زیکا نیز در مالزی وجود دارد؛ بنابراین برای پیش‌گیری از بیماری‌ها و همچنین تب مالاریا که در جنگل‌های عمیق پنینسولا وجود دارد، داروهایی تجویز می‌شوند. متقاضیان سفر به مالزی باید قبل از سفر با پزشک در این باره مشورت کنند تا با تجویز پزشک این داروها مورد استفاده قرار گیرند.

سفر به مالزی
مالزی

تهیه سیم کارت‎‌های مالزی

افرادی که به مالزی سفر می‌کنند، بهتر است که سیمکارت‌های اعتباری مالزی را تهیه کنند. از معروف‌ترین سیمکارت‌های این کشور می‌توان به سلکوم و ماکسیز اشاره کرد؛ البته سیم کارت سلکوم با نام ایکس پکس نیز شناخته می‌شود و آنتن‌دهی بسیار خوبی دارد.

برای خرید این سیمکارت می‌توانید به مراکز خرید موبایل مراجعه کنید؛ البته در اغلب فروشگاه‌ها نیز این سیمکارت به فروش می‌رسد.

جمع‌بندی

مالزی یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان محسوب می‌شود؛ البته برای مهاجرت تحصیلی و کاری نیز گزینه بسیار خوبی است. جاذبه‌های گردشگری این کشور آسیایی بسیار زیاد بوده و همین باعث شده است که سفر به مالزی برای گردشگران از سراسر دنیا اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.

از طرفی بسیاری از ایرانی‌ها برای دریافت وقت سفارت آمریکا، سفارت آمریکا در مالزی را انتخاب می‌کنند تا علاوه بر تسریع پروسه دریافت ویزای آمریکا از زیبایی‌های کوالالامپور نیز لذت ببرند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا کمی درباره سفر به مالزی صحبت کنیم. برای اینکه بیشتر با مالزی، سفر یا مهاجرت به این کشور آشنا شوید، سایر مقالات ما را در این سایت بخوانید.

همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری دبی

 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا