ویزای توریستیسایر کشور ها

بهترین زمان سفر به چین

چین یکی از کشورهای قدرتمند، جذاب و زیبای دنیاست که هر ساله افراد زیادی برای کار و زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند؛ البته تعداد گردشگران و توریست‌ها هم کم نیست. سفر به چین از 700 سال قبل و از زمان مارکوپولو، یکی از سفرهای خاص و جذاب برای گردشگران بوده است.

موارد زیادی مانند تضاد در آداب و رسوم باستانی این کشور و پیشرفت و مدرنیته باعث شده است که بر جذابیت‌های چین افزوده شده و این کشور یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان باشد. با این حال افرادی که قصد سفر به چین را دارند، باید در زمان مناسب به آنجا سفر کنند تا بتوانند از زیبایی‌های طبیعی چین نیز بهره‌مند شوند.

برای اینکه بیشتر با سفر به چین و بهترین زمان مسافرت آشنا شوید، این مطلب را تا به انتها بخوانید.

رفاه و امکانات در حال توسعه برای متقاضیان سفر به چین

کشور چین هر روز از نظر اقتصادی پیشرفت می‌کند و این باعث شده که استانداردهای زندگی در چین حتی نسبت به برخی از کشورهای اروپایی نیز بیشتر باشد. از طرفی این اقتصاد قوی تعداد توریست‌ها و مهاجران را نیز بیشتر می‌کند. بسیاری از افراد برای کار به کشور چین مهاجرت می‌کنند و برخی برای بازدید از شرکت‌ها، نمایشگاه‌ها و یا خرید ملزومات کارخانه‌ای به چین سفر می‌کنند.

سفر به چین
کشور مدرن چین

از مهم‌ترین اقداماتی که کشور چین برای رفاه گردشگران انجام داده و هر روز در حال بهبود آنها است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·       بهبود شرایط حمل و نقل

چین در سال‌های اخیر، سیستم حمل و نقل را بسیار ارتقاء داده و امروزه گردشگران می‌توانند به راحتی به مناطق دوردست چین نیز دسترسی داشته باشند. این کشور دارای فرودگاه‌های متعدد و قطارهای سریع‌السیر بوده که تمامی این موارد باعث راحت شدن رفت و آمد در چین می‌شوند. از طرفی اجاره (رنت) خودرو در چین ارزان است و گردشگران می‌توانند با اجاره یک خودرو در این کشور رفت و آمد کنند.

·       امکانات اقامتی خوب

هر روز برج‌های بلندی در چین ساخته می‌شوند و امکانات اقامتی و تعداد هتل‌های این کشور در حال افزایش است و این مسئله باعث شده تا گردشگران در هتل‌های لوکس و اقامتگاه‌های راحت از سفر خود لذت ببرند.

·   بهبود شرایط غذا در چین

در سال‌های اخیر با بهبود استانداردهای زندگی در چین، دولت چین درباره مصرف مواد غذایی، برنامه‌های سخت گیرانه‌تری را اجرایی کرده است و با کنترل مصرف کودها، ممنوع شدن مصرف استروئیدهای گوشتی و… شرایط غذا در چین بهبود یافته است.

·       بهبود شرایط امنیتی

یکی دیگر از مواردی که در سال‌های اخیر به آن توجه می‌شود، این است که در کشور چین قوانین دقیق‌تری برای جرایم خشونت‌آمیز وضع شده و افرادی که به قوانین توجه نکنند، مجازات می‌شوند. این قوانین باعث شده که سطح زندگی در چین به ویژه در طبقات پایین‌تر اجتماعی بهبود یافته و امنیت در این کشور به میزان قابل توجهی بیشتر شود.

مکان‌هایی که در سفر به چین باید ببینید!

کشور چین جاذبه‌های گردشگری متعددی دارد که از مهم‌ترین این جاذبه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·       دیوار بزرگ چین

یکی از معروف‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری چین، دیوار بزرگ چین است. این دیوار که شهرتی جهانی دارد، به دیوار چانگ چنگ نیز معروف بوده و طولی معادل 6000 کیلومتر دارد.

سفر به چین
جاذبه‌های گردشگری چین

·       شهر ممنوعه

یکی دیگر از جاهای دیدنی کشور چین، شهر ممنوعه است که در پکن قرار دارد. این شهر یک مجموعه بسیار وسیع است که محل اقامت 24 امپراطوری بوده و امروزه به موزه‌ای تبدیل شده است تا امپراطوری‌های مینگ و چینگ را به گردشگران نشان دهد.

·       ارتش سفالی

ارتش سفالی یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری چین است که در شهر شیان قرار دارد و سربازان و اسب‌های سفالی که در این جا قرار گرفته‌اند، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کنند.

·       کاخ تابستانی

کاخ تابستانی در 15 کیلومتری شهر پکن قرار دارد و یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری کشور چین است.

·       میدان تیان آنمن

در سفر به چین، بازدید از میدان تیان آنمن را فراموش نکنید. این میدان پکیجی از جاذبه‌های گردشگری متعدد است. در این میدان می‌توانید تالار بزرگ مردم، موزه ملی، بنای یادبود و تصویر مائو تسه تونگ (سیاستمدار مدار انقلابی) را ببینید.

·       سفر دریایی در رودخانه لی

رودخانه لی یکی از 10 مکان بسیار جذاب در فهرست نشنال جئوگرافیک است که طولی معادل با 272 متر دارد و یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری در کشور چین محسوب می‌شود.

سفر به چین
گردشگری در چین

·       قصر پوتالا

قصر پوتالا که امروزه به یک موزه تبدیل شده است، محل زندگی دالایی لاما (رهبر بوداییان تبت) بوده و در تبت قرار دارد. در این قصد تمامی تالارها، معابد و حیاط‌های مجموعه از سنگ و چوب ساخته شده‌اند و یک فضای بسیار جذاب، تاریخی و زیباست.

·       باغ‌های کلاسیک سوژو

باغ‌های کلاسیک سوژو از مهم‌ترین باغ‌های تاریخی جهان هستند که در استان جیانگ‌سو قرار دارند و هر ساله گردشگران زیادی برای تماشای این باغ‌ها به جیانگ‌سو می‌روند.

·       پایگاه تحقیقاتی چنگدو

پایگاه تحقیقاتی چنگدو محل پرورش پاندای غول پیکر بوده و در سیچوان چین قرار دارد. این پایگاه نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری و توریستی کشور چین است که علاقه‌مندان بسیاری دارد.

·       رودخانه یانگ تسه گردنه

رودخانه یانگ تسه گردنه سومین رودخانه بزرگ جهان است که در حدود 6000 کیلومتر درازا داشته و طولانی‌ترین و مهم‌ترین رودخانه کشور چین است که تماشای آن بسیار لذت‌بخش و جذاب خواهد بود.

بهترین زمان برای سفر به چین

سفر به چین
بهترین زمان سفر به چین

بهترین فصل برای سفر به چین، فصل‌های بهار و پاییز هستند. در این فصل‌ها هوای کشور چین بسیار متعادل است و نه مانند زمستان سرد و نه مانند تابستان گرم و مرطوب است؛ البته باید به این نکته توجه داشت که کشور چین دارای وسعت زیادی بوده و آب و هوا در این کشور متنوع است؛ بنابراین ممکن است هر بخش از چین در برخی از ماه‌های سال هوای بهتری داشته باشد.

با این حال بهترین زمان برای سفر به چین و بازدید از غرب این کشور، ماه‌های آوریل تا اکتبر است که در این زمان گل‌ها شکوفه می‌دهند و بازارهای محلی بسیار پر جنب و جوش بوده و برای گردشگران بسیار لذت‌بخش خواهند بود.

از طرفی افرادی که علاقه به کوهستان دارند، می‌توانند بین ماه‌ها یژوئن تا آگوست از چین دیدن کنند. در این زمان گل‌های زیبا بر روی دامنه کوه‌های آلپ شکوفا شده و شرایط بسیار خوبی برای پیاده‌روی وجود دارد.

واکسن‌های مهم برای سفر به چین

سازمان بهداشت جهانی (WHO) و همچنین مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) برای سفر به چین، واکسن‌های زیر را پیشنهاد داده است که مسافران باید قبل از سفر این واکسن‌ها را بزنند.

1- واکسن کرونا (برای همه)

2- واکسن هپاتیت A و B (برای همه)

3- واکسن تیفوئید (برای همه به ویژه افرادی که قصد بازدید از شهرهای کوچک و روستاها را دارند.)

4- واکسن تب زرد (برای افرادی است که قصد دارند از شهرهایی که خطر انتقال تب زرد در آنها بالا است، بازدید کنند.)

5- واکسن آنسفالیت ژاپنی (معمولا برای افرادی است که مکرر به چین سفر کرده و از مناطق روستایی دیدن می‌کنند.)

6- واکسن هاری (برای افرادی که قصد اقامت طولانی مدت در چین داشته و با حیوانات در تماس هستند.)

ویزای مورد نیاز برای سفر به چین

سفر به چین
کشور زیبای چین

افرادی که قصد دارند به‌عنوان یک گردشگر به کشور چین سفر کنند، باید ویزای توریستی یا ویزای L جمهوری خلق چین را دریافت کنند. مدت زمان این ویزا 30 روز است. برای دریافت این ویزا فرد باید بلیط رفت و برگشت به چین و برگه رزرو هتل را ارائه دهد و همچنین مدارک هویتی معتبر داشته باشد.

در حالت کلی مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی چین عبارت‌اند از:

  •       اصل گذرنامه که 6 ماه از اعتبار آن باقی مانده است.
  •       کپی گذرنامه
  •       گذرنامه‌های قبلی در صورت وجود
  •       پر کردن فرم درخواست ویزای توریستی
  •       2 عدد عکس که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد. (پس زمینه عکس باید سفید باشد و بدون پوشش سر بوده، سایز آن نیز 48 در 33 میلی‌متر باشد.)
  •       دعوتنامه در صورت وجود
  •       بیمه مسافرتی (بیمه مسافرتی بسته به نوع سفر می‌تواند شامل هزینه‌های درمانی، تصادف و… شود.)
سفر به چین
چین

جمع‌بندی

یکی از کشورهای مهم و زیبای دنیا، کشور چین است که هر ساله افراد زیادی به دلایل مختلف به این کشور سفر می‌کنند یا اینکه به قصد کار کردن در صنعت رو به پیشرفت چین، تصمیم به مهاجرت به چین می‌گیرند.

با این حال سفر به چین با هدف توریستی و گردشگری یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین سفرها به این کشور است. افرادی که برای گردش به چین سفر می‌کنند، می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری این کشور زیبا لذت برده و یک سفر خاطره‌انگیز داشته باشند.

یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر توریستی به چین، فصل بهار است؛ بنابراین این کشور می‌تواند یک مقصد خوب برای تعطیلات نوروزی باشد. برای اینکه بیشتر با سفر به کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید، به سایر مقالات نیز سر بزنید.

همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای سفر نوروزی

منبع
go2trkojaro

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا