خبر هاکانادامهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

مجوز کار PGWP یک فرصت  برای دریافت اقامت دائم کانادا

موسسات آموزش عالی کانادا با نام DLIs، موسساتی هستند که توسط دولت استانی یا منطقه‌ای در کانادا، دانشجویان بین‌المللی را می‌پذیرند. طبق آمار به‌دست آمده، بسیاری از دانشجویان بین‌المللی که از این موسسات فارغ‌التحصیل می‌شوند، برای تمدید اقامت خود در کانادا، از برنامه اجازه کار کانادا (مجوز کار PGWP) استفاده می‌کنند.

این مجوز به این افراد اجازه می‌دهد تا با مجوز کار در کانادا در این کشور اقامت داشته باشند. تعداد فارغ‌التحصیلانی که از مجوز PGWP برای اقامت خود در کانادا استفاده می‌کنند، هر ساله نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد. به‌طوری که این تعداد در سال 2008، 29 درصد از فارغ‌التحصیلان را پوشش می‌داد و در سال 2009، 5 درصد افزایش داشت.

افزایش تعداد دارندگان مجوز کار PGWP در سال 2013 به حدی بود که تقریبا 52 درصد از دانشجویان بین‌المللی بعد از فارغ‌التحصیلی این مجوز را دریافت کردند تا در کانادا بمانند.

با توجه به آمار به دست آمده، تعداد کل دارندگان این مجوز کار از سال 2008 تا 2018، 528 درصد افزایش یافته است.

چرا دانشجویان بین‌المللی به داشتن مجوز کار PGWP تمایل دارند؟

مجوز کار PGWP
دانشجویان بین‌المللی

از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است تا دانشجویان بین‌المللی به داشتن مجوز کار PGWP تمایل داشته باشند و تصمیم بگیرند بعد از تحصیل به دریافت این مجوز اقدام کنند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- مجوز کار PGWP به فارغ‌التحصیلان این اجازه را می‌دهد که در کانادا کسب درآمد داشته باشند.

2- این مجوز می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم کانادا شود؛ بنابراین دانشجویان بین‌المللی حق دارند که برای زندگی دائم خود در کانادا به این مجوز علاقه نشان دهند.

میزان درآمد دارندگان مجوز کار PGWP

طبق بررسی‌های انجام شده، میانگین درآمد برای دارندگان مجوز کار PGWP بین سال‌های 2008 تا 2018 افزایش یافته و در سال 2018 میانگین درآمد این افراد به 26800 دلار رسیده بود که نسبت به سال 2008، تقریبا میانگین درامد 2 برابر افزایش یافته است.

در حال حاضر، پتانسیل بسیار خوبی برای کسب درآمد برای دارندگان مجوز کار PGWP در کانادا وجود دارد و همین باعث افزایش درخواست‌ها برای این نوع مجوز شده است.

نکته:

کمترین میزان درآمد با این مجوز برای استان کبک و بالاترین میزان درآمد با این مجوز مربوط به استان آلبرتا است . (این آمار مربوط به دوران قبل از کرونا و بین سال‌های 2008 تا 2018 است.)

اقامت دائم با مجوز کار PGWP

مجوز کار PGWP
تحصیل و زندگی در کانادا

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، PGWP به دانشجویان بین‌المللی این اجازه را می‌دهد که اقامت دائم کانادا (PRs) را بگیرند. این مجوز کار یک راه اصلی برای کار در کانادا بعد از فارغ‌التحصیلی است و دارندگان این مجوز می‌توانند 3 سال در کشور کانادا مشغول به کار شوند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که طول دوره کار با مجوز کار PGWP به طول دوره تحصیلی دانشجو بستگی دارد و تجربه کاری که فرد با این مجوز به دست می‌آورد یک رزومه بسیار خوب برای دریافت اقامت دائم کانادا است؛ زیرا بسیاری از راه‌هایی که به اقامت دائم کانادا منتهی می‌شوند، به تجربه کار کانادایی توجه ویژه‌ای دارند.

طبق آمار به دست آمده، تقریبا سه چهارم افرادی که مجوز کار PGWP را دریافت کرده‌اند، در عرض 5 سال بعد از دریافت این مجوز کار، توانسته‌اند اقامت دائم کانادا را به دست آورند؛ البته این آمار و ارقام در بین دارندگان مدارک تحصیلی مختلف، متفاوت است؛ اما بدیهی است که افرادی که مدارک بالاتری دارند، شانس بیشتری برای دریافت اقامت دائم کانادا دارند.

جمع‌بندی

با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه شد، کاملا واضح است که چرا دانشجویان بین‌المللی به دریافت مجوز کار PGWP علاقه‌مند هستند. با این حال تمامی افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند و تصمیم دارند تا بعد از تحصیل در کانادا بمانند، بهتر است که درباره این مجوز کار اطلاعات بیشتری داشته باشند.

مجوز کار PGWP به فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا کمک می‌کند تا در مسیر خوبی برای دریافت اقامت دائم کانادا قرار بگیرند. برای آشنایی بیشتر با مهاجرت تحصیلی به کانادا، اینجا کلیک کنید.

برای دریافت آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید.

 بیشتر بخوانید: تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا در سال‌ 2022

 

منبع
cic

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا