ویزای سرمایه گذاریانگلیس

ویزای سرمایه گذاری انگلیس و مزایای سرمایه‌گذاری در این کشور

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، کشور انگلیس است؛ زیرا این کشور یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان را داشته و ویزای سرمایه گذاری انگلیس یکی از ویزاهایی است که مزایای متعددی برای متقاضیان دارد؛ البته این ویزا با شرایط خاص به متقاضیان ارائه می‌شود.

برنامه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به انگلیس یکی از برنامه‌های سخت مهاجرتی است که افراد باید برای این برنامه مهاجرتی، ویزای سرمایه گذاری انگلیس یا ویزای Tier 1 را دریافت کنند. مدت زمان اعتبار این ویزا 3 سال و 4 ماه است که به مدت 2 سال نیز قابل تمدید خواهد بود.

برای اینکه بیشتر با ویزای سرمایه گذاری انگلیس و شرایط دریافت این ویزا آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

ویزای سرمایه گذاری انگلیس
زیبایی های انگلیس

ویزای سرمایه گذاری انگلیس یا ویزای Tier 1

یکی از روش‌های مهاجرت به انگلیس، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است و مناسب افرادی است که تمکن مالی کافی دارند. برای دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلیس یا ویزای Tier 1 متقاضی باید مبلغ 2 میلیون پوند انگلیس را هزینه کرده و یک بیزینس فعال را در کشور انگلیس خریداری کند.

یکی از نکات مهم برای دریافت این نوع ویزای انگلیس این است که متقاضی باید شهروند یکی از کشورها در خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) باشد. دارندگان ویزای سرمایه گذاری انگلیس یا ویزای Tier 1، در صورتی که 2 میلیون پوند انگلیس را به مدت 5 سال در این کشور سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند اقامت دائم کشور انگلیس را دریافت کنند.

در صورتی که متقاضی 5 میلیون پوند انگلیس را سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند در مدت 3 سال اقامت دائم کشور انگلیس را دریافت کند؛ همچنین افرادی که 10 میلیون پوند سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند بعد از 2 سال برای دریافت اقامت دائم انگلیس اقدام کنند.

دارندگان این نوع ویزای انگلیس می‌توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: ویزای کاری انگلیس و شرایط دریافت آن

ویزای سرمایه گذاری انگلیس
مهاجرت به انگلیس

مزایای ویزای سرمایه گذاری انگلیس

یکی از مواردی که در سرمایه‌گذاری، به ویژه سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، استانداردهای سرمایه‌گذاری در آن کشور است. سرمایه‌گذاری در کشور انگلیس به چند دلیل مورد پسند مهاجران است؛ این دلایل عبارت‌اند از:

·   کنترل فساد

یکی از مهم‌ترین عوامل که باعث شده است تا سرمایه گذاری انگلیس از محبوبیت بالایی برخوردار باشد، کنترل فساد در این کشور است. در کشور انگلیس، فساد اداری نرخ بسیار پایینی داشته کاملا کنترل شده است.

·       عدم خطر مصادره اموال

در کشوری که خطر مصادره اموال وجود داشته باشد، سرمایه‌گذاران کمتری تمایل به سرمایه‌گذاری خواهند داشت؛ اما در کشور انگلیس این خطر وجود ندارد و یکی از امن‌ترین کشورها برای سرمایه مهاجران است.

·   کیفیت نظارت

منظور از کیفیت نظارت، همان حمایت و توانایی کنترل و قانون‌گذاری دولت برای پیشرفت اقتصاد در بخش خصوصی است و کشو انگلیس در این خصوص بسیار خوب عمل کرده و شرایط بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاری دارد.

·       نرخ مالیات

یکی از مواردی که در سرمایه‌گذاری بسیار اهمیت دارد، نرخ مالیات است. نرخ مالیات در کشور انگلیس در حدود 33 درصد است که نشان دهنده خدمات اجتماعی بالا در این کشور و همچنین قدرت اقتصادی انگلیس است.

·       نرخ تورم

زمانی که نرخ تورم در یک کشور بالا باشد، سرمایه‌گذاری در آن کشور ناامن خواهد بود. کشور انگلیس با کنترل تورم، توانسته است که بستر بسیار امنی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کند.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ انگلیس

ویزای سرمایه گذاری انگلیس
زندگی در انگلیس

·       نرخ تولید ناخالص داخلی

منظور از تولید ناخالص داخلی، میزان تولید در یک کشور در مدت یک سال است که با توجه به جمعیت و مساحت یک کشور تعیین می‌شود. با توجه به نرخ تولید ناخالص داخلی، وضعیت رشد اقتصادی یک کشور قابل بررسی خواهد بود.

کشور انگلیس یکی از بهترین کشورها در زمینه میزان نرخ تولید ناخالص داخلی (GDP) است.

در حالت کلی اگر بخواهیم نکات مثبت و مزایای سرمایه‌گذاری در انگلیس را بیان کنیم، این مزایا عبارت‌اند از:

  •   سیستم مالیاتی انگلیس ساده است.
  •   محدودیت‌های کمتری در قوانین سرمایه‌گذاری انگلیس نسبت به سایر کشورها وجود دارد.
  •   سرمایه‌گذاران خارجی دست بازتری برای سرمایه‌گذاری دارند.
  •   امنیت سرمایه‌گذاری در این کشور بیشتر است.
  •   انگلیس رتبه اول دنیا را از نظر سلامت سیاسی، اداری و قضایی دارد.
  •   پروسه دریافت وقت سفارت و… در برخی از روش‌های سرمایه‌گذاری انگلیس در کوتاه مدت انجام می‌شود.
ویزای سرمایه گذاری انگلیس
انگلیس

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلیس

متقاضیان مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری برای دریافت این نوع ویزا باید مدارک زیر را ارائه دهند.

1-    مدارک هویتی مانند شناسنامه

2-    پاسپورت معتبر که حداقل یک برگه سفید داشته باشد.

3-    مدارک هویتی اعضای خانواده

4-    گواهی عدم سوء پیشینه

5-    گواهی تمکن مالی

6-    گواهی تایید سلامت

7-    نامه مبنی بر داشتن حساب بانکی در انگلیس

بیشتر بخوانید: انواع ویزای انگلیس

نکاتی که در دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلیس باید به آن توجه داشت

متقاضیان دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلیس باید به برخی از موارد توجه ویژه‌ای داشته باشند. این نکات عبارت‌اند از:

1-    شفاف‌سازی درباره منبع کسب سرمایه و محل نگهداری آن

2-    امکان انتقال سرمایه به انگلیس

3-    در صورتی که فرد با سرمایه همسر خود قصد سرمایه‌گذاری در انگلیس را دارد، باید سند ازدواج و اجازه کتبی همسرش را ارائه دهد. (این اجازه‌نامه باید مورد تایید مشاور قانونی قرار بگیرد. )

ویزای سرمایه گذاری انگلیس
زندگی در انگلیس

تبدیل سایر ویزاهای انگلیس به ویزای سرمایه گذاری انگلیس

برخی از ویزاهای انگلیس قابلیت تبدیل شدن به ویزای سرمایه گذاری انگلیس را دارند؛ یعنی افرادی که با ویزای Tier 1، انواع ویزای Tier 2 و یا ویزای تحصیلی Tier 4 به انگلیس مهاجرت کرده و در این کشور اقامت دارند، می‌توانند با تبدیل ویزای خود به ویزای سرمایه گذاری انگلیس، شرایط را برای سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت دائم انگلیس فراهم کنند.

مدت زمان اعتبار ویزای سرمایه گذاری که به آنها ارائه می‌شود، 3 سال خواهد بود و درخواست این نوع ویزا به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

شرایط تمدید ویزای سرمایه گذاری انگلیس

افرادی که قصد تمدید ویزای سرمایه گذاری انگلیس را دارند، باید قبل از به پایان رسیدن اعتبار ویزای فعلی، برای تمدید آن اقدام کنند. شرایط لازم برای تمدید ویزای سرمایه گذاری انگلیس عبارت‌اند از:

  •   داشتن حداقل 2 میلیون پوند در کشور انگلیس که تحت کنترل خود فرد باشد.
  •       75 درصد از سرمایه باید در اوراق قرضه دولتی یا سرمایه وام شرکت‌ها و با سرمایه مشترک، سرمایه‌گذاری شده باشد.
  •   مبلغ مورد نظر باید تا سه ماه بعد از ورود به انگلیس، یا سه ماه بعد از صدور ویزای سرمایه گذاری انگلیس و یا 3 ماه بعد از تبدیل ویزاها، سرمایه‌گذاری شود.
  •   تمامی مبلغ سرمایه‌گذاری شده باید به اندازه مدت زمان اعتبار ویزا، باقی مانده باشد.
  •   یک موسسه مالی معتبر در انگلیس باید تمامی موارد ذکر شده در بالا را تایید کند.

هزینه دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلیس چقدر است؟

هزینه درخواست این نوع ویزای انگلیس شامل هزینه‌های مختلفی می‌شود که عبارت‌اند از:

1-    هزینه درخواست ویزا برای بار اول یا صدور مجدد آن که مبلغی معادل با 1623 پوند خواهد بود.

2-    پرداخت هزینه مازاد بیمه درمانی که مبلغی معادل با 1400 پوند است.

3-    روند بیومتریک که مبلغی معادل با 19.2 پوند خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پاسپورت انگلیس و ارزش و اعتبار آن

جمع‌بندی

یکی از روش‌های مهاجرتی به انگلیس، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. افرادی که بتوانند حداقل مبلغی معادل 2 میلیون پوند انگلیس را در این کشور سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند ویزای سرمایه گذاری انگلیس را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنند.

این ویزا می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم انگلیس و شهروندی این کشور شود. برای دریافت ویزای سرمایه گذاری انگلیس، متقاضی باید تمامی شرایط لازم را داشته باشد تا بتواند در یکی از بهترین کشورهای جهان، سرمایه‌گذاری کرده و زندگی کند.

برای اینکه بیشتر با روش‌های مهاجرت به کشور قدرتمند انگلیس آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید.

 

منبع
موسسه ملک پورادب ویزاحامی مهاجر

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا