خبر هاکشور ها

بهترین و ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

معمولا افراد برای داشتن یک زندگی و آینده بهتر برای خود و فرزندانشان تصمیم به مهاجرت می‌گیرند و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، آمار مهاجرت ایرانیان هر ساله رو به افزایش است. بسیاری از این افراد برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر دنیا یا کار با درآمد بالا و یا دلایل دیگر، اقدام به مهاجرت می‌کنند.

با این که بسیاری از این افراد با هدف داشتن یک زندگی بهتر اقدام به مهاجرت می‌کنند؛ اما مهاجرت کار آسانی نیست و موانع و مراحل سختی دارد. در ضمن متقاضی باید با کشور مقصد آشنایی کافی داشته و بهترین انتخاب را داشته باشد تا بعد از حضور در کشور مقصد احساس سرخوردگی و شکست نکند.

ما در این مقاله تصمیم داریم تا بیشتر درباره مقاصد مهاجرتی صحبت کنیم. اگر دوست دارید تا با مناسب‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان آشنا شوید، این مقاله را حتما بخوانید.

دلایل و مقاصد مهاجرت ایرانیان در سال 1401

در سال 1401، مهاجرت ایرانیان رشد بسیار زیادی داشت که بیماری کرونا و دورکاری نیز در روند افزایشی مهاجرت بی تاثیر نبود. با این حال مهم‌ترین دلایل مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور در سال‌های اخیر شامل موارد زیر بوده است.

1- بیکاری

2- گرانی

3- تحریم‌ها

و…

مهاجرت ایرانیان
آمریکا

و بیشتر ایرانیان در سال 1401 به کشورهای زیر مهاجرت کرده‌اند.

  •       امارات متحده عربی
  •       آمریکا
  •       کانادا
  •       آلمان
  •       ترکیه
  •       انگلیس
  •       سوئد
  •       استرالیا
  •       کویت

در این میان آلمان اولین مقصد مهاجرت ایرانیان به اروپا محسوب می‌شود و کشورهای کانادا، آمریکا، استرالیا، انگلیس، سوئد، ترکیه در سال‌های اخیر مهاجران ایرانی زیادی را پذیرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: حمایت از معلولین در آلمان و چگونگی آن 

معیار انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

هر فردی که متقاضی مهاجرت به خارج از کشور است، برای انتخاب کشور مناسب خود، معیارهایی دارد. از مهم‌ترین معیارها برای مهاجرت که تقریبا در میان تمامی متقاضیان مشترک است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       امنیت اجتماعی در کشور مورد نظر
  •       امید به زندگی
  •       بهداشت و سلامت
  •       حقوق شهروندی
  •       هزینه‌‌های زندگی
  •       وضعیت آب‌وهوا
  •       چگونگی اخذ ویزا
  •       چگونگی دریافت اقامت دائم یا شهروندی
  •       نرخ بیکاری و درآمد شهروندان

و…

به عنوان مثال اگر بخواهیم بهترین کشورهای جهان را از نظر بهداشت و سلامت معرفی کنیم، کشورهای زیر از بهترین کشورها در زمینه بهداشت و سلامت هستند.

  •       کره جنوبی
  •       تایوان
  •       دانمارک
  •       اتریش
  •       ژاپن
  •       استرالیا
  •       فرانسه
  •       اسپانیا
  •       بلژیک
  •       بریتانیا

البته غیر از این موارد، افرادی که با توجه به اهداف تحصیلی یا کاری خود نیز معیارهایی دارند که باید به تمامی آنها توجه کرده و بهترین و مناسب‌‌ترین کشور را انتخاب کنند.

مهاجرت ایرانیان
کانادا

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان به روش سرمایه‌‌گذاری

یکی از روش‌‌های مهاجرتی برای افرادی که تمکن مالی کافی دارند، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است؛ اما بسیار مهم است که این افراد سرمایه خود را به کدام کشور می‌برند و آیا کشور مقصد، بستر امنی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود، یا خیر. از میان تمامی کشورهای دنیا، برخی از آنها بهترین شرایط را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند؛ البته برای سرمایه‌گذاری نیز روش‌های مختلفی وجود دارد؛ مثلا:

1- بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان از طریق خرید ملک

  •       ترکیه
  •       قبرس شمالی
  •       پرتغال

2- بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان از طریق ثبت شرکت

  •   انگلیس
  •   کانادا
  •   مجارستان

3- بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان با تمکن مالی

  •       آمریکا
  •       اتریش
  •       مالزی
  •      اسپانیا

هستند که هر کدام از این کشورها برای سرمایه‌گذاری شرایط و قوانین خاص خود را دارند.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری و اقامت در آمریکا با پاسپورت دوم

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان از طریق تحصیل

مهاجرت ایرانیان
آلمان

دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی را دارند، برای انتخاب کشور مورد نظر باید به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

1- هزینه زندگی

2- هزینه دانشگاه

3- رتبه‌بندی دانشگاه در سطح جهانی

4- راحتی دریافت ویزای تحصیلی

5- وجود فرصت‌های شغلی در کشور مقصد

و…

با توجه به این شاخص‌ها، بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان را می‌توان به‌صورت زیر دسته‌بندی کرد.

·   کشورهایی که راحت‌تر ویزای تحصیلی می‌دهند

1- کشورهای عضو اتحادیه اروپا

2- روسیه

3- نروژ

4- سوئد

5- استرالیا

6- کشورهای عربی

با این حال بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان از طریق ویزای تحصیلی عبارت‌اند از:

1- آمریکا

آمریکا دارای بهترین سیستم آموزشی جهان است و تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا که برخی از آنها بهترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شوند، آرزوی هر کسی است. دانشجویانی که آمریکا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، می‌توانند از بهترین امکانات، برجسته‌ترین اساتید و بسیاری از فرصت‌های تحقیقاتی و پژوهشی بهره‌مند شوند.

2- کانادا

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی، کشور کانادا است. این کشور فرصت‌ها و امکانات بسیار زیادی در زمینه‌ها تحقیقاتی داشته و همچنین دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بعد از تحصیل، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و شرایط دریافت اقامت دائم و زندگی در کانادا برای آنها فراهم می‌شود.

این کشور یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان را داشته، کیفیت زندگی در آنجا بالاست و دارای بالاترین استانداردها آموزشی است. دانشجویانی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، فرصت آشنایی با فرهنگ‌های مختلف را خواهند داشت.

مهاجرت ایرانیان
انگلیس

3- انگلیس

کشور انگلیس دارای جامعه چند فرهنگی است و دانشگاه‌هایی با کیفیت آموزشی بالا و به زبان انگلیسی، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. وجود تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی و امکاناتی که کشور انگلیس برای رفاه دانشجویان مسلمان در نظر گرفته است، باعث شده است که این کشور یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان باشد.

4- استرالیا

استرالیا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است که کیفیت آموزشی بالایی داشته و سطح آموزش در این کشور بسیار خوب است. افرادی که استرالیا را برای مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند، علاوه بر اینکه می‌توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، فرصت‌های شغلی بسیار خوبی نیز خواهند داشت.

در حالت کلی مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور شود.

5- آلمان

آلمان یکی از کشورهای مطرح اروپایی است که دارای سیستم آموزشی بالایی بوده و شرایط تحصیل رایگان را در برنامه پذیرش دانشجویی خود گنجانده است. افرادی که بتوانند به زبان آلمانی در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند، می‌توانند رایگان تحصیل کرده و از مزایای زیادی بهره‌مند شوند.

6- ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که از نظر آب‌وهوا و فرهنگ شباهت‌های بسیار زیادی با ایران دارد و افرادی که به این کشور مهاجرت می‌کنند، چندان احساس غریبی نخواهند داشت.

رفت‌وآمد به این کشور نیازی به ویزا ندارد و رفت‌وآمد خانواده‌های دانشجویان ایرانی به این کشور بسیار راحت است. زندگی و تحصیل در کشور ترکیه مقرون‌به‌صرفه بوده و این کشور دارای دانشگاه‌هایی معتبر با رنکینگ‌های جهانی است.  

مهاجرت ایرانیان
ترکیه

بیشتر بخوانید: تحصیل در ترکیه و مزایای آن

7- امارات متحده عربی

کشور امارات متحده عربی یکی از همسایگان ایران بوده و یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن دنیا محسوب می‌شود که یکی از مقاصد خوب گردشگری و مهاجرت ایرانیان است. بسیاری از افراد برای مهاجرت تحصیلی این کشور را انتخاب می‌کنند؛ زیرا می‌توانند بعد از 2 سال تحصیل در دانشگاه‌های این کشور، برای ادامه تحصیل به کشورهای آمریکا، بریتانیا یا استرالیا بروند.

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری ایرانیان

بسیاری از افرادی که نمی‌توانند در ایران با توجه به توانایی‌های خود، شغل خوب و درآمد بالا داشته باشند، اقدام به مهاجرت می‌کنند تا در کشور مقصد به شغل و درآمد مطلوب خود دست یابند. بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان با موقعیت‌های شغلی و درآمد بالا عبارت‌اند از:

·       آلمان

کشور آلمان یک کشور صنعتی است که نرخ بیکاری بسیار پایینی داشته و به نیروی کار ماهر بسیار نیازمند است. دستمزد ماهانه در این کشور بسیار خوب بوده و یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: آوسبیلدونگ آلمان

·       کانادا

کانادا یک کشور ثروتمند و توسعه یافته است که نرخ بیماری پایینی داشته و سعی در جذب افراد توانمند و ماهر دارد. برخی از مشاغل در کانادا بسیار مورد نیاز بوده و درآمدهای بسیار خوبی نیز دارند.

·   دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای اروپایی است که از بهترین کشورها برای کار و زندگی محسوب شده و افراد زیادی برای کار این کشور را انتخاب می‌کنند.

·       آمریکا

کشور آمریکا با نرخ بیکاری 3.9 درصد به نیروی کار ماهر بسیار نیازمند بوده و افرادی که بتوانند در مشاغل موردنیاز آمریکا استخدام شوند، درآمدهای بسیار خوبی نیز خواهند داشت.

·       امارات

امارات متحده عربی یک کشور ثروتمند است که همواره در حال رشد و پیشرفت بوده و از افراد توانمند در موقعیت‌های شغلی مختلف استقبال می‌کند.

·       سوئیس

سوئیس یکی از امن‌ترین و بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت و زندگی است. این کشور نرخ بیکاری پایینی داشته و موقعیت‌های بسیار خوبی را برای کار و زندگی مهاجران فراهم کرده است.

·   استرالیا

استرالیا کشوری پیشرفته و مدرن است و با ویزاهای کاری مختلف، شرایط بسیار خوبی را برای اقامت و زندگی مهاجران فراهم می‌کند.

·   هلند

یکی از بهترین کشورهای اروپایی، کشور هلند است که از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شود. افرادی که بتوانند از طریق ویزای کاری به هلند مهاجرت کنند، می‌توانند یک زندگی خوب را تجربه کنند.

مهاجرت ایرانیان
هلند

ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

معمولا برای اینکه بخواهیم کشوری را ارزان بدانیم، معیارها و شاخص‌های مختلفی را در نظر خواهیم گرفت که عبارت‌اند از:

1- هزینه زندگی در کشور مقصد

2- هزینه تحصیل در کشور مقصد

3- مالیات

4- هزینه مربوط به دریافت ویزا

5- هزینه خدمات درمانی در کشور مقصد

6- هزینه سرمایه‌گذاری

و…

در این میان اگر بخواهیم ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل را معرفی کنیم، این کشورها عبارت‌اند از:

1- آلمان

2- اتریش

3- فرانسه

4- نروژ

5- فنلاند

6- ایتالیا

7- مجارستان

8- مالزی

9- چین

ارزان‌ترین کشورها برای مهاجرت کاری عبارت‌اند از:

1- کانادا

2- استرالیا

3- آلمان

4- نروژ

5- دانمارک

6- سوئد

7- نیوزیلند

ارزان‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری عبارت‌اند از:

1- ترکیه (خرید ملک)

2- کانادا (استارتاپ ثبت شرکت)

3- آمریکا (سرمایه‌گذاری)

4- استرالیا (سرمایه‌گذاری)

و…

بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری در انگلیس و مزایای آن

جمع‌بندی

مهاجرت ایرانیان یکی از بحث‌های مطرح بوده و در سال‌های اخیر برنامه مهاجرت بسیار افزایش داشته است. با این حال افرادی که تصمیم می‌گیرند تا مهاجرت کنند، باید با توجه به اهداف خود، بهترین کشور را انتخاب کنند تا بتوانند از مزایای مهاجرت و زندگی در آن کشور بهره‌مند شوند.

در میان کشورهای مختلف جهان برخی از آنها از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی و برخی از بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری یا مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری هستند. با این حال افرادی که قصد مهاجرت دارند، باید تمامی شرایط خود و کشور مقصد را مورد ارزیابی قرار داده و بهترین انتخاب را داشته باشند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات کلی درباره مهاجرت ایرانیان و انتخاب‌های آنها به شما ارائه کنیم. برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

 

منبع
qotbnamamohajermagapplytogroupgo2tr.co

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا