استرالیامهاجرت به استرالیاویزای خانوادگی

ویزای خانوادگی استرالیا و انواع آن

مهاجرت به استرالیا یکی از پرطرفدارترین مهاجرت‌ها است و به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از روش‌های مهاجرتی به این کشور، مهاجرت با ویزای خانوادگی استرالیا است. این ویزا در جهت الحاق خانواده بوده و افرادی که شهروند استرالیا هستند یا اقامت دائم این کشور را دارند، می‌توانند با این ویزا، خانواده خود را به استرالیا بیاورند.

البته ویزای خانوادگی استرالیا نیز دارای ساب‌کلاس‌های مختلفی است که هر ساب‌کلاس ویژگی‌های خاصی دارد. برای اینکه بیشتر با ویزای خانوادگی استرالیا و ساب‌کلاس‌های آن آشنا شوید، این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که این مطلب را بخوانید.

معرفی ویزای خانوادگی استرالیا

ویزای خانوادگی استرالیا یکی از ویزاهای مهاجرتی است که به شهروندان استرالیا یا دارندگان اقامت دائم این کشور، اجازه می‌دهد تا فرزند، همسر، پدر، مادر یا خواهر و برادر خود را به کشور استرالیا بیاورند.

برای دریافت این ویزا، فردی که شهروند استرالیا است یا اقامت دائم این کشور را دارد، باید بتواند از عضو یا اعضای خانواده خود حمایت کند. این ویزا دارای انواع مختلفی است که هر نوع آن شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: ویزای خانوادگی یا اسپانسرشیپ کانادا

انواع ویزای خانوادگی استرالیا

ویزای خانوادگی استرالیا دارای انواع مختلفی است که در حالت کلی در 4 دسته طبقه‌بندی می‌شوند.

1- ویزای والدین

2- ویزای فرزندان

3- ویزای ازدواج

4- ویزای خویشاوندی

هر کدام از این ویزاها نیز دارای چندین ساب‌کلاس هستند.

ویزای خانوادگی استرالیا برای والدین

ویزای والدین Parent Visas خود به دو دسته تقسیم می‌شود.

ویزای خانوادگی استرالیا
ویزای والدین استرالیا

1- ویزایی که نیاز به اقامت دائم نصف فرزندان در استرالیا دارد.

برای دریافت این نوع ویزای والدین استرالیا، تعداد فرزندان فرد متقاضی ویزا که دارای اقامت یا شهروندی استرالیا هستند و می‌توانند از والدین خود در استرالیا حمایت کنند، برابر یا بیشتر از تعداد فرزندانی باشد که شرایط اسپانسر شدن برای والدین را ندارند.

به‌عنوان مثال اگر والدین دارای 5 فرزند هستند، باید حداقل 3 فرزند آنها اقامت دائم و شهروندی استرالیا را داشته باشند و بتوانند از والدین خود در استرالیا حمایت کنند. این نوع ویزای والدین خود به 2 ویزای دیگر تقسیم می‌شود.

·       ویزای والدین مسن (Aged Parent Visas)

ویزای والدین مسن مختص به والدین بالای 65 سال است که در ساب‌کلاس‌های 804، 864 و 884 صادر می‌شود. ویزاهای ساب‌کلاس 804 و 864 ویزاهای دائمی هستند و ویزای ساب‌کلاس 884 یک ویزای موقت است.

در این نوع ویزای خانوادگی استرالیا، والدین می‌توانند درخواست دریافت ویزای خود را از داخل کشور استرالیا ارائه دهند.

·       ویزای والدین (Parent Visas)

این نوع ویزای خانوادگی استرالیا برای والدینی با سنین مختلف بوده و دارای ساب‌کلاس‌های 103، 143 و 173 است. ویزای 103 و 143 ویزاهای دائم بوده و ویزای 173 یک ویزای موقت است.

دریافت این نوع ویزای خانوادگی استرالیا بسیار زمان‌بر بوده و ممکن است 10 الی 15 سال طول بکشد و در صورتی که متقاضی بتواند مبلغی در حدود 43 هزار دلار استرالیا بپردازد، می‌تواند مدت زمان دریافت این ویزا را 3 تا 4 سال کاهش دهد.

 

2- ویزایی که نیاز به اقامت دائم نصف فرزندان در استرالیا ندارد.

افرادی که حداقل یکی از فرزندان آنها دارای اقامت دائم یا شهروندی استرالیا است، می‌توانند ویزای موقت و بلند مدت استرالیا را دریافت کرده و بعد از اتمام دوره باید استرالیا را ترک کنند.

این ویزا در ساب‌کلاس‌های 600 (3 ساله)، 870 (3 ساله و 5 ساله) صادر می‌شود. والدینی که ویزای 870 را دریافت می‌کنند، می‌توانند در طول اقامت خود در استرالیا بارها از این کشور خارج و به آن وارد شوند و مدت زمان صدور این ویزا بین 7 تا 10 ماه خواهد بود.

ویزای خانوادگی استرالیا برای فرزندان

ویزای خانوادگی استرالیا
ویزای فرزندان استرالیا

یکی دیگر از ویزاهای خانوادگی استرالیا، ویزای فرزندان یا Child Visa است. این ویزا برای فرزندانی صادر می‌شود که حداقل یکی از والدین آنها شهروندی یا اقامت دائم استرالیا را دارد. این نوع ویزا نیز انواع مختلفی داشته و در حالت کلی برای ویزای فرزندان 2 ساب‌کلاس تعریف شده است.

1- ویزای فرزندان ساب‌کلاس 101

این نوع ویزا برای متقاضیانی است که در خارج از استرالیا اقامت دارند.

2- ویزای فرزندان ساب‌کلاس 802

این ویزا برای متقاضیانی است که در داخل استرالیا اقامت دارند.

نکته:

1-    برای دریافت ویزای فرزندان، نیازی به این نیست که حتما والدین، والیدن بیولوژیکی باشند؛ یعنی اینکه فرزندانی که از طریق لقاح مصنوعی به دنیا بیایند و یا فرزندخوانده باشند، می‌توانند از این نوع ویزا استفاده کنند.

2-    متقاضیانی که بالای 24 سال دارند، تنها در صورتی می‌توانند با این نوع ویزای خانوادگی استرالیا به این کشور مهاجرت کنند که دارای معلولیت ذهنی یا جسمی باشند و توانایی انجام کارهای خود را نداشته باشند.

3-    در صورتی فرزندان بین 18 تا 24 سال سالم می‌توانند این ویزا را دریافت کنند که به‌صورت تمام وقت در حال تحصیل بوده و به والدین خود وابستگی مالی دارند. (این فرزندان نباید سابقه ازدواج یا نامزدی داشته باشند.)

ویزای خانوادگی استرالیا برای ازدواج و نامزدی

ویزای خانوادگی استرالیا
ویزای ازدواج استرالیا

همان‌طور که قبلا به آن اشاره شد، یکی از انواع ویزاهای خانوادگی استرالیا، ویزای ازدواج و نامزدی است. این نوع ویزا شامل 3 ساب‌کلاس بوده که عبارت‌اند از:

1- ویزای ازدواج استرالیا (ساب‌کلاس 300)

این نوع ویزای خانوادگی استرالیا برای افرادی صادر می‌شود که در خارج از استرالیا حضور دارند و با یک فرد شهروند استرالیا یا مقیم دائم این کشور در شرف ازدواج هستند. شرط این نوع ویزا این است که متقاضی باید حتما تا 9 ماه بعد از دریافت ویزا، ازدواج خود را رسمی کند.

2- ویزای ازدواج استرالیا (ساب‌کلاس 100 و ساب‌کلاس 309)

ویزای ساب‌کلاس 100 یک ویزای دائمی ازدواج است ولی متقاضی باید در زمان درخواست برای ویزای 100، ویزای موقت پارتنر 309 را نیز درخواست دهد. ویزای 309 یک ویزای موقت بوده و برای ایجاد روابط عمیق‌تر با کشور استرالیا صادر می‌شود.

شرط دریافت ویزای ازدواج استرالیا یک همسری است و افرادی که ویزای 309 را دریافت می‌کنند، برای دریافت ویزای 100 باید ثابت کنند که هر دو طرف روابطی صمیمانه و شخصیت‌هایی معقول دارند. مدت زمان دریافت ویزای 100 استرالیا بین 19 تا 39 ماه است.

3- ویزای ازدواج استرالیا (ساب‌کلاس 801 و ساب‌کلاس 820)

ویزای 801 نیز یکی دیگر از ویزاهای دائمی ازدواج است؛ اما متقاضی این نوع ویزا نیز باید همزمان ویزای موقت 820 را درخواست دهد. مدت زمان بررسی ویزای 801 بین 20 تا 26 ماه است.

در طول این مدت، دو طرف باید علاوه بر اثبات روابط عمیق خود، تمامی بدهی‌های دولتی به استرالیا را تسویه کنند. این دو نفر باید زندگی مشترک خود را آغاز کرده و حداقل 3 سال با هم زندگی کنند تا بتوانند ویزای اقامت دائم 801 را دریافت کنند.

ویزای خانوادگی استرالیا برای خویشاوندان وابسته

یک نوع دیگر از ویزاهای خانوادگی استرالیا، ویزای خویشاوندان وابسته است که در انواع مختلفی صادر می‌شود.

1- ویزای خویشاوند وابسته سالمند Aged Dependent Relative

ویزای خویشاوند وابسته سالمند برای سالمندان بالای 65 سال که به مراقبت نیاز دارند، صادر می‌شود. این افراد باید توسط خویشاوندان خود در استرالیا حمایت مالی شوند. از شرایط دریافت این ویزا این است که متقاضی نباید همسر یا شریک زندگی داشته باشد.

این ویزا در ساب‌کلاس‌های 114 (متقاضیان در خارج از استرالیا) و ساب‌کلاس 836 (متقاضیان در داخل استرالیا) صادر می‌شود.

فرد اسپانسر باید شهروند استرالیا بوده یا اقامت دائم این کشور را داشته باشد. سن اسپانسر باید بالای 18 سال باشد و در استرالیا زندگی کند.

2- ویزای خویشاوند یتیم

یکی دیگر از ویزاهای خانوادگی استرالیا، ویزای خویشاوند یتیم است. در صورتی که افراد زیر 18 سال به دلیل فوت والدین، معلولیت والدین و… سرپرستی نداشته باشند و درخواست ملحق شدن به خویشاوندانشان در استرالیا را بدهند، برای آنها ویزای خویشاوند یتیم صادر می‌شود.

برای دریافت این ویزا، متقاضی باید مجرد باشد و یکی از خویشاوندان او مانند پدربزرگ، مادربزرگ، عمو، عمه، خاله، دایی، خواهرزاده یا برادرزاده شهروند یا مقیم دائم استرالیا باشند و از او حمایت کنند. این ویزا در ساب‌کلاس‌های 117 و 837 صادر می‌شود.

ویزای خانوادگی استرالیا
ویزای فرزند خواندگی استرالیا

3- ویزای فرزندخواندگی

ویزای فرزند خواندگی استرالیا با ساب‌کلاس 102، ویزایی است که به افراد زیر 18 سال که در خارج از استرالیا هستند، تعلق می‌گیرد. این افراد می‌توانند با حمایت از طرف پدرخوانده یا مادرخوانده استرالیایی خود این ویزا را دریافت کنند.

تمامی پروسه فرزند خواندگی باید مطابق با قوانین کشور استرالیا انجام شده باشد و در صورت دریافت مجوز از ایالت مربوطه در استرالیا، فرزندخوانده خردسال می‌تواند به‌صورت مستقیم برای دریافت ویزای خانوادگی استرالیا درخواست دهد.

فرزندخوانده خردسال می‌توانند با والدین رابطه خویشاوندی داشته باشد؛ اما دولت استرالیا موارد متعددی را بررسی خواهد کرد.

  •       سن
  •       والدین واقعی فرزندخوانده
  •       رابطه بین فرزندخوانده و والدین جدید
  •       شرایط زندگی قبلی فرزندخوانده
  •       قانونی بودن روند قبول فرزندخواندگی

جمع‌بندی

مهاجرت به استرالیا به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و این کشور ویزاهای متعددی را به متقاضیان ارائه می‌دهد که یکی از این ویزاها، ویزای خانوادگی استرالیا است. ویزای خانوادگی خود به تنهایی انواع مختلفی داشته و برای اهداف مختلف به متقاضیان ارائه می‌شود.

برخی از ویزاهای خانوادگی استرالیا، ویزاهایی موقت بوده و برخی دیگر ویزای دائمی هستند. ما در این مقاله سعی کردیم تا ویزاهای خانوادگی استرالیا را به شما معرفی کنیم. برای اینکه بیشتر با هر کدام از ویزاهای مهاجرتی این کشور آشنا شوید، به سایر مقالات ما در این سایت سر بزنید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: انواع ویزای استرالیا

 

 

 

منبع
parsicanada.shadavisaamirshahi.law

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا