انگلیسمهاجرت به انگلیسویزای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در انگلیس یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی

کشور انگلستان یکی از مهم‌ترین کشورها در نظام اقتصادی جهان است که به دلیل ثبات اقتصادی که دارد، یکی از بهترین بسترها برای سرمایه‌گذاری است و بسیاری از افراد با هدف سرمایه گذاری در انگلیس به این کشور مهاجرت می‌کنند.

سرمایه‌گذاران خارجی علاوه بر اینکه با سرمایه گذاری در انگلیس به اینکه سرمایه خود را در جای امنی به سود می‌رسانند، می‌توانند اقامت دائم این کشور را نیز کسب کرده و زندگی خوبی را در یک کشور مرفه داشته باشند.

برای سرمایه‌گذاری در این کشور، روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام این روش‌ها علاوه بر شرایط خاص خود، مزایای خاصی نیز دارند. در ادامه بیشتر درباره روش‌های سرمایه گذاری در انگلیس صحبت خواهیم کرد.

اهمیت سرمایه گذاری در انگلیس

یک از بهترین گزینه‌های پیش رو برای افرادی که به فکر گسترش فعالیت‌های تجاری خود در بازارهای اروپا هستند، سرمایه گذاری در انگلیس است؛ زیرا انگلستان در بازارهای اروپا به‌عنوان رهبر مشاغل تجاری معروف است.

سرمایه گذاری در انگلیس
جاذبه های انگلستان

شرکت‌هایی که در کشور انگلستان به ثبت می‌رسند، می‌توانند فرصت‌های بسیار زیادی در سطح جهان داشته باشند و به سود بالایی برسند. در واقع سرمایه گذاری در انگلیس به دلایل متعددی برای سرمایه‌گذاران خارجی اهمیت دارد. این دلایل عبارت‌اند از:

1- ثبات اقتصادی قوی

کشور انگلستان یکی از قوی‌ترین اقتصادهای دنیا را داشته و ثبات اقتصادی آن باعث شده است که سرمایه‌گذاری در آن از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

2- مهاجرت سریع

روش‌های سرمایه‌گذاری در انگلیس به نسبت سایر روش‌ها بسیار زودتر نتیجه داده و منجر به دریافت ویزای این کشور خواهد شد.

3- رتبه بسیار خوب انگلیس در بانک جهانی

انگلستان در رتبه‌بندی بانک‌های جهانی (در فعالیت‌های تجاری) در اروپا رتبه اول و در جهان رتبه ششم را دارد.

4- رتبه اقتصاد جهانی

انگلستان در نوآوری اقتصادی به‌عنوان یک رهبر جهانی شناخته می‌شود و به دلیل داشتن پایگاه‌های تحقیقاتی با کیفیت بسیار بالا، این کشور در لیست پربازدیدترین کشورهای تجاری، رتبه دوم جهان را از آن خود کرده است.

5- امکان خرید آسان ملک و مستغلات

ثبت و خرید ملک در کشور انگلستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان، ایتالیا، فرانسه و ایرلند، آسان‌تر است.

6- دارا بودن یکی از بزرگترین مراکز مالی جهان

یکی از مراکز مالی بزرگ جهان در شهر لندن قرار گرفته است و این مورد یکی از دلایلی است که کشور انگلیس را به یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس و مزایای سرمایه‌گذاری در این کشور

روش‌های سرمایه گذاری در انگلیس

برای سرمایه‌گذاری در کشور انگلستان، روش‌های مختلفی وجود دارد که از مهم‌ترین و رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سرمایه گذاری در انگلیس
کارآفرینی در انگلیس

1- سرمایه گذاری در انگلیس از طریق کارآفرینی Entrepreneur

یکی از بهترین و پرطرفدارترین روش‌های سرمایه گذاری در انگلیس، کارآفرینی است. در این روش مهاجرتی، ویزا بر اساس سیستم امتیازبندی ارائه شده و متقاضی دریافت این نوع ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس باید حداقل 95 امتیاز کسب کند تا بتواند از این طریق به کشور انگلیس مهاجرت کند.

افرادی که از این طریق به انگلستان مهاجرت می‌کنند، می‌توانند با مبلغی در حدود 200 هزار پوند، اقدام به سرمایه‌گذاری  و راه‌اندازی کسب‌وکار خود کنند؛ البته متقاضی باید مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 4.5 یا 5 داشته باشد. افرادی که از این طریق ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس را دریافت می‌کنند، می‎توانند همسر و فرزندان خود را نیز به همراه داشته باشند.

در این ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس، نمره زبان 10 امتیاز، مبلغ سرمایه‌گذاری 75 امتیاز و تامین هزینه‌های زندگی بعد از ورود به انگلیس، 10 امتیاز دارد.

با دریافت این ویزا، متقاضی می‌تواند 3 سال و 4 ماه در کشور انگلستان اقامت داشته و بعد از آن ویزای خود را به مدت 2 سال دیگر نیز تمدید کند. بعد از 5 سال اقامت در انگلستان، متقاضی می‌تواند برای اقامت دائم این کشور اقدام کند.

سرمایه گذاری در انگلیس
انگلیس کشوری مدرن

2- سرمایه گذاری در انگلیس از طریق نوآوری

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در انگلیس، سرمایه‌گذاری از طریق نوآوری است. در این روش سرمایه‌گذاری، متقاضی باید حداقل 50 هزار پوند انگلیس سرمایه داشته باشد. دیگر شرایط دریافت ویزای نوآوری انگلیس عبارت‌اند از:

  •       داشتن یک ایده تجاری خلاقانه که برای کشور انگلیس سودآور باشد.
  •       مهارت زبان انگلیسی در سطح B2 (آیلتس 5.5)
  •       کسب حداقل امتیاز 70 که 50 امتیاز آن به بیزینس پلن اختصاص دارد.

در این روش سرمایه‌گذاری در کشور انگلیس، متقاضی باید یک ایده تجاری قابل رشد داشته باشد و این ایده باید توسط یک سازمان معتبر تایید شود. بعد از آن متقاضی می‌تواند برای ویزای نوآوری اقدام کند.

ویزای نوآوری انگلستان اعتبار 3 ساله داشته و قابلیت تمدید به دفعات نامحدود را دارد؛ البته افراد بعد از 3 سال اقامت در انگلیس می‌توانند برای اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

3- سرمایه گذاری در انگلیس از طریق استارتاپ

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به انگلیس، مهاجرت با ویزای استارتاپ است. این ویزا به ویژه برای افرادی که تمکن مالی کافی ندارند، بسیار مناسب بوده و آنها می‌توانند با کمترین مبلغ، اقامت دائم این کشور را به دست آورند. از شرایط ویزای استارتاپ انگلیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       ایده تجاری خلاقانه و نوآورانه باشد.
  •       مهارت زبان فرد حداقل در سطح B2 باشد.
  •       متقاضی باید در 28 روز قبل از تاریخ اپلای، حداقل 1270 پوند در حساب خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ انگلیس و شرایط دریافت آن

4- سرمایه گذاری در انگلیس به صورت مستقیم

افرادی که سرمایه زیادی دارند، می‌توانند از طریق ویزای Tier 1 یا ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس به این کشور مهاجرت کنند. این روش مهاجرتی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های مهاجرتی است.

برای دریافت این ویزا، متقاضی باید حداقل 2 میلیون پوند انگلیس سرمایه داشته باشد و در یکی از بانک‌های کشور انگلستان حساب بانکی باز کند. افرادی که با این روش به انگلستان مهاجرت می‌کنند، سریع‌تر اقامت دائم این کشور را کسب کرده و هر چقدر میزان سرمایه فرد بیشتر باشد، زودتر اقامت دائم انگلیس را دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: شرایط و قوانین اخذ شهروندی انگلیس

سرمایه گذاری در انگلیس
مزایای سرمایه گذاری در انگلیس

مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در انگلیس

افرادی که از طریق سرمایه‌گذاری به انگلیس مهاجرت می‌کنند، مهاجرتی نسبتا راحت و مطمئن را تجربه کرده و از مزایای متعددی بهره‌مند می‌شوند که از مهم‌ترین
آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری به انگلیس باعث می‌شود که متقاضی بعد از حداکثر 5 سال اقامت در این کشور، اقامت دائم را دریافت کند.

2- افرادی که از طریق سرمایه‌گذاری به انگلستان مهاجرت می‌کنند، می‌توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به همراه داشته باشند.

3- در هیچ‌کدام از روش‌های سرمایه‌گذاری انگلستان، به نمره زبان بالا نیازی نیست.

4- دولت انگلستان از کارآفرینان و سرمایه‌گاران به شدت حمایت می‌کند و این کشور یکی از بهترین کشورها برای راه‌اندازی کسب‌وکار و استارتاپ است.

5- انگلستان یک کشور امن برای سرمایه‌گذاری بوده و بستر بسیار مناسبی برای رشد و توسعه تجارت سرمایه‌گذارهای خارجی است.

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت انگلیس

جمع‌بندی

یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی به کشور انگلستان، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است که روشی امن و مطمئن بوده و زودتر به اقامت دائم انگلستان منجر می‌شود. برای سرمایه گذاری در انگلیس روش‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

با این حال تمامی روش‌های سرمایه‎‌گذاری در این کشور از طرف دولت انگلیس مورد حمایت قرار گرفته و قابلیت رشد و سودآوری زیاد را خواهند داشت. برای آشنایی بیشتر با روش‌های مهاجرت به انگلیس، سایر مقالات این بخش نیز می‌توانند برای شما مفید باشند؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرت به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید.

 بیشتر بخوانید: انواع ویزای انگلیس

منبع
موسسه ملک پورwcoe.ca

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا