ترکیهمهاجرت به ترکیه

روش‌های اخذ شهروندی ترکیه و بهترین آنها

ترکیه یکی از کشورهایی است که از بهترین مقاصد مهاجرتی برای ما ایرانیان محسوب می‌شود. این کشور آسیایی – اروپایی، اصالت را از آسیا و رشد و پیشرفت را از اروپا دارد و افراد زیادی با هدف دریافت شهروندی ترکیه به این کشور مهاجرت می‌کنند.

شهروندی ترکیه مزایای زیادی دارد که از مهم‌ترین این مزایا، می‌توان به دریافت پاسپورت این کشور اشاره کرد. ایرانیانی که بتوانند پاسپورت ترکیه را دریافت کنند، علاوه بر استفاده از تمامی مزایای شهروندی ترکیه، می‌توانند برخی از ویزاهای مهم آمریکا را دریافت کرده و در کشور آمریکا سرمایه‌گذاری کنند.

برای دریافت شهروندی ترکیه، روش‌های مختلفی وجود دارد که هر روش شرایط و ضوابط خاص خود را دارد، برای اینکه با این روش‌ها آشنا شوید، این مقاله را حتما بخوانید.

دریافت شهروندی ترکیه و مزایای آن

ترکیه یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای زندگی است و دارای تاریخی پربار، فرهنگی غنی و مردمانی مهمان‌نواز است که با ایرانیان اشتراکات بسیار زیادی دارند. کشور ترکیه یکی از کشورهای توریستی جهان است که هر ساله توریست‌های زیادی از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند؛ همچنین بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

افرادی که بتوانند شهروندی کشور ترکیه را دریافت کنند، می‌توانند از مزایای بسیاری بهره‌مند شوند که از مهم‌ترین این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-    افرادی که بتوانند شهروندی ترکیه را به‌دست آورند، می‌توانند از فرصت‌های کار و تحصیل در ترکیه بهره‌مند شوند.

2-    شهروندی ترکیه به فرد امکان استفاده از خدمات درمانی رایگان را خواهد داد.

3-    افرادی که شهروندی ترکیه را دارند، از مزایای حق بازنشستگی در این کشور بهره خواهند برد.

4-    امکان استفاده از مزایای دو تابعیتی را با کار Turkuaz Card خواهند داشت.

5-    پاسپورت ترکیه را دریافت خواهند کرد که این پاسپورت یکی از 40 پاسپورت قدرتمند دنیا است.

6-    با دریافت پاسپورت ترکیه، علاوه بر سفر بدون ویزا به 70 کشور دنیا، روند دریافت ویزاهای کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز راحت‌تر و سریع‌تر خواهد شد.

7-    دریافت پاسپورت و شهروندی ترکیه، پروسه‌ای کوتاه‌مدت است و فرد بین 30 الی 60 روز می‌تواند تابعیت و پاسپورت ترکیه را دریافت کند.

8-    با دریافت شهروندی ترکیه، متقاضی امکان شرکت در انتخابات را خواهد داشت.

9-    دارنده شهروندی ترکیه می‌تواند در بازار کار بین‌المللی ترکیه به‌صورت تمام‌وقت کار کند.

شهروندی ترکیه
استانبول

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه

قوانین و شرایط عمومی دریافت شهروندی ترکیه

افرادی که متقاضی دریافت شهروندی کشور ترکیه هستند، باید شرایط عمومی لازم را برای دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه داشته باشند. این شرایط عبارت‌اند از:

  •   متقاضی باید بالغ و عاقل بوده و نشان دهد که می‌خواهد در کشور ترکیه زندگی کند.
  •   فرد متقاضی نباید به بیماری مبتلا باشد که سلامت جامعه را تهدید کند.
  •   متقاضی باید به اصول اخلاقی مقید بوده و سطح درآمد خوب و شغل مناسبی در ترکیه داشته باشد.
  •   دانش زبان ترکی داشته باشد که البته این شرط در اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری الزامی نیست.
  •   فرد متقاضی نباید برای نظم عمومی جامعه ترکیه و امنیت ملی این کشور خطری داشته باشد.

رایج‌ترین روش‌های دریافت شهروندی ترکیه

برای دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه روش‌های مختلفی وجود دارد که عبارت‌اند از:

1-    دریافت شهروندی ترکیه با کار در این کشور

افرادی که با ویزای کاری به ترکیه مهاجرت کرده و به مدت 5 سال در ترکیه مشغول به کار باشند، در صورتی که مالیات و بیمه خود را پرداخت کنند، می‌توانند شهروندی و تابعیت این کشور را دریافت کنند.

شرایط کار در ترکیه به این صورت است که متقاضی باید در ابتدا مجوز کار ترکیه (چالیشما ایزنی) دریافت کند. برای این کار باید توسط یک کارفرمای قانونی در کشور ترکیه استخدام شود و هر ماه بیمه او از طرف کارفرما واریز شود.

2-    دریافت شهروندی ترکیه با خرید ملک در ترکیه

یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای دریافت شهروندی و تابعیت ترکیه، خرید ملک در این کشور است. افرادی که بتوانند در ترکیه خانه‌ای را خریداری کنند، می‌توانند برای شهروندی خود و خانواده‌شان اقدام کنند.

شرایط خرید ملک در ترکیه برای دریافت شهروندی عبارت‌اند از:

  •   ملک خریداری شده باشد حتما به‌صورت نقدی خریداری شود.
  •   ملک بدهی نداشته باشد.
  •   فرد می‌تواند چندین ملک خریداری کند.
  •   فرد قبلا با آن ملک شهروندی ترکیه را نگرفته باشد.
  •   ملک خریداری شده باید حداقل ارزشی برابر با 400000 دلار داشته باشد.
  •   سه دست ملک خریداری شده از فروشنده خارجی نباشد و حتما باید این ملک از فرد ترک خریداری شده باشد.

با خرید ملک در ترکیه، متقاضی می‌تواند در بازه زمانی کوتاهی، پاسپورت ترکیه را دریافت کند.

شهروندی ترکیه
آثار تاریخی ترکیه

3-    دریافت شهروندی ترکیه با ثبت شرکت

افرادی که بتوانند در کشور ترکیه شرکتی ثبت کرده و برای حداقل 50 شهروند ترک، فرصت‌های شغلی ایجاد کنند، می‌توانند برای دریافت شهروندی این کشور، درخواست دهند.

روش کار به این صورت است که متقاضی باید بعد از ثبت شرکت در ترکیه، تعهد بدهد که 50 کارمند را به مدت 3 سال استخدام کرده و تمامی هزینه‌های برآوردشده برای استخدام را نیز پرداخت کند.

بعد از ثبت شرکت، متقاضی باید برای دریافت مجوزهای لازم و تشکیل پرونده به وزارت کار ترکیه مراجعه کرده و مراحل ابتدایی دریافت شهروندی این کشور را پشت سر بگذارند.

بیشتر بخوانید: استارتاپ ترکیه و شرایط آن

4-    دریافت شهروندی ترکیه با سرمایه‌گذاری در بانک‌های ترکیه

سرمایه‌گذاری در ترکیه یکی دیگر از روش‌های دریافت شهروندی این کشور است. برای اینکه متقاضی بتواند از این طریق شهروندی و تابعیت ترکیه را دریافت کند، باید یک حساب بانکی در کشور ترکیه افتتاح کند.

بعد از افتتاح حساب، متقاضی باید مبلغی را که توسط دولت ترکیه تعیین شده است، به حساب واریز کند و بیانیه‌ای ارائه دهد که این مبلغ به مدت 3 سال در حساب خواهد ماند. برای تطبیق مبلغ واریز شده یک گزارش از سازمان نظارت و کنترل بانکی ترکیه نیز موردنیاز خواهد بود.

روند دریافت شهروندی و تابعیت ترکیه با این روش، با توجه به کامل بودن مدارک، معمولا یک فرایند دو ماهه است و فرد دو ماه بعد از اینکه برای دریافت شهروندی درخواست داد، می‌تواند شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کند.

شهروندی ترکیه
جاذبه های ترکیه

5-    دریافت شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه، ازدواج با یکی از شهروندان ترکیه است. افرادی که از طریق ازدواج برای شهروندی این کشور اقدام می‌کنند، باید ثابت کنند که قصد آنها از ازدواج، تشکیل یک زندگی مشترک است.

بعد از ازدواج، متقاضی باید 3 سال در ترکیه با همسر خود زندگی کند تا بتواند برای دریافت شهروندی این کشور اقدام کند. در صورتی که در مدت 3 سال، متقاضی همسر ترک خود را از دست بدهد، نمی‌تواند شهروندی این کشور را دریافت کند.

6-    دریافت شهروندی ترکیه از طریق سیستم فیروزه‌ای

کارت فیروزه‎‌ای یکی دیگر از روش‌های دریافت شهروندی ترکیه است که به افراد واجد شرایط، مانند: دانشمندان، هنرمندان، سرمایه‌گذاران و کسانی که تمایل دارند، ملکی در کشور ترکیه داشته باشند، اعطا می‌شود.

درواقع کارت فیروزه‌ای مانند مجوز کار یا اقامت بدون مدت زمان مشخص است و افرادی که بتوانند این کارت را دریافت کنند، یک مجوز کار یا اقامت بدون مدت زمان خواهند داشت و در اولویت دریافت تابعیت ترکیه هستند.

دارندگان کارت فیروزه‌ای ترکیه می‌توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست شهروندی داده و از تمامی حقوق شهروندی ترکیه برخوردار شوند.

افرادی که می‌توانند کارت فیروزه‌ای ترکیه را دریافت کنند:

  •   اتباع خارجی که مدارج علمی بالایی دارند
  •   سرمایه‌گذاران خارجی
  •   افرادی که فعالیت آنها در زمینه واردات و صادرات است.
  •   ورزشکارانی که موفقیت‌های بین‌المللی دارند.
  •   متفکران و روشنفکران خارجی

بیشتر بخوانید: شرایط و قوانین اخذ شهروندی آلمان

شهروندی ترکیه
زیبایی های ترکیه

جمع‌بندی

ترکیه یکی از کشورهای همسایه ایران است که همواره یکی از پرطرفدارترین کشورها برای سفر و مهاجرت بوده است. دریافت شهروندی و تابعیت ترکیه برای ما ایرانی‌ها بسیار اهمیت دارد؛ زیرا علاوه بر دریافت حقوق شهروندی ترکیه، یک دروازه برای مهاجرت به آمریکا محسوب می‌شود.

برای اینکه فردی بتواند تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کند، روش‌های مختلفی وجود دارد که برخی از این روش‌ها مانند خرید ملک در ترکیه، روش‌های آسان و سریعی برای شهروندی این کشور محسوب می‌شوند.

برای اینکه بیشتر با مهاجرت به ترکیه و شهروندی این کشور آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: دریافت ویزای e2 آمریکا با پاسپورت دوم

 

منبع
nilgamsafarrootsturkeyturkeyhelper

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا