خبر هاکار در کاناداکانادا

ویزای کار باز کانادا برای شهروندان ایرانی

یکی از بهترین اخباری که در سال 2023 از طرف وزارت مهاجرت کانادا اعلام شد، این بود که تمامی ایرانیانی که ویزای موقت کانادا را دارند، تحت شرایط خاصی می‌توانند ویزای کار باز کانادا را داشته باشند. ویزای کار باز کانادا مسیری برای دریافت اقامت دائم این کشور خواهد بود و این فرصت بسیار خوبی برای ایرانیانی است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند.

با این حال این قانون یک قانون موقتی بوده و تنها شامل افرادی می‌شود که از تاریخ 1 مارچ 2023 تا 28 فوریه 2024 وارد کانادا می‌شوند و یا اینکه در این کشور با ویزای موقت حضور دارند. مورد بعدی این است که فعلا ظرفیتی برای این طرح در نظر گرفته نشده است؛ بنابراین افرادی که زودتر اقدام کنند، شانس بیشتری خواهند داشت.

برای اینکه بیشتر با قانون تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار باز کانادا آشنا شوید، ادامه این مطلب را بخوانید.

تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار باز کانادا

ویزای کار باز کانادا یا open work permit یک امتیاز است که به‌صورت موقت برای ایرانی‌ها در نظر گرفته شده است. شهروندان ایرانی در صورتی که با ویزای توریستی در کانادا حضور داشته باشند و یا از اول مارچ 2023 تا آخر فوریه 2024 وارد خاک کانادا شوند، می‌توانند ویزای توریستی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

ویزای کار باز کانادا
جاذبه‌های کانادا

از مزایای این قانون برای شهروندان ایرانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- برای تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار باز کانادا، متقاضی نیازی به مدرک زبان ندارد.

2- در پروسه تبدیل ویزاها، تحصیلات اهمیت چندانی ندارد.

3- این قانون شرط سنی ندارد.

4- در تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار باز کانادا، سوابق کاری نیز چندان مطرح نیست؛ گرچه مدارک مربوط به سوابق کار باید ارائه شوند.

5- افرادی که می‌خواهند ویزای توریستی خود را به ویزای کار باز کانادا تبدیل کنند، نیازی به جاب آفر یا LMIA نخواهند داشت.

با این حال احتمال ریجکتی این درخواست نیز وجود دارد؛ زیرا هنوز ظرفیتی برای پذیرش مشخص نشده است و ممکن است بعد با اعلام ظرفیت، برخی از درخواست‌ها ریجکت شوند. از طرفی برای اینکه شانس تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار باز کانادا بیشتر شود، بهتر است که فرد تاریخچه سفر قوی داشته باشد.

نکته دیگری که متقاضیان باید به آن توجه داشته باشند، این است که همسر متقاضی زمانی می‌تواند درخواست ویزای کار دهد که حداقل دو ماه از اشتغال به کار متقاضی گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: دریافت ویزای توریستی کانادا 

شرایط تبدیل ویزای موقت به ویزای کار باز کانادا

ویزای کار باز کانادا
زیبایی‌های کانادا

برای اینکه شهروندان ایرانی بتوانند از این فرصت استفاده کنند، باید حداقل شرایط لازم را داشته باشند. این شرایط عبارت‌اند از:

1- داشتن تمکن مالی نقدی

2- مدارک و سوابق شغلی معتبر

3- مدارک هویتی معتبر

نکته:

تمکن مالی هر چقدر بالاتر باشد، فرد شانس بیشتری برای تبدیل ویزا خواهد داشت. حداقل تمکن مالی برای تبدیل ویزای موقت به ویزای کار باز کانادا به شرح زیر است.

  •       15 هزار دلار کانادا برای 1 نفر
  •       20 هزار دلار کانادا برای 3 نفر
  •       30 هزار دلار کانادا برای 5 نفر
  •       40 هزار دلار کانادا برای 7 نفر
  •       50 هزار دلار کانادا برای بیش از 7 نفر

بیشتر بخوانید: آمار تبدیل اقامت موقت به دائم کانادا در سال 2023

جمع‌بندی

یکی از بهترین اتفاق‌های 2023 برای شهروندان ایرانی این بود که دولت کانادا، مسیر مهاجرتی را آسان‌تر کرده و افرادی که اقامت موقت کانادا را دارند، می‌توانند برای ویزای کار باز کانادا اقدام کنند؛ یعنی اگر فردی با ویزای موقت در کانادا حضور داشته باشد و یا با ویزای توریستی به این کشور سفر کند، می‌تواند برای ویزای کار باز کانادا اقدام کند.

این قانون به‌صورت موقت از اول مارچ 2023 تا آخر فوریه 2024 اعتبار داشته و افرادی که زودتر اقدام کنند، شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار کانادا خواهند داشت. ویزای کار کانادا مسیر رسیدن به اقامت دائم این کشور را هموار می‌کند.

برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید. 

 

منبع
visa 724

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا