آمریکا

بهترین روش سرمایه گذاری در آمریکا

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت این کشور قدرتمند، سرمایه گذاری در آمریکا است. از آنجایی که اقتصاد این کشور یک اقتصاد سرمایه‌داری (کاپیتالیستی) است و شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است، همواره مورد توجه شهروندان کشورهای مختلف بوده است.

از طرفی با برخی از روش‌های سرمایه گذاری در آمریکا، فرد می‌تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند؛ بنابراین یکی از راه‌های رسیدن به شهروندی و پاسپورت آمریکا، سرمایه گذاری در این کشور است؛ اما اینکه کدام سرمایه گذاری می‌تواند باعث رسیدن فرد به شهروندی آمریکا شود، موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

ما در این مقاله سعی داریم تا بهترین روش سرمایه گذاری در آمریکا را با توجه به شرایط متقاضی به او معرفی کنیم، در صورتی که شما نیز متقاضی سرمایه گذاری در این کشور قدرتمند هستید، این مقاله را تا به انتها بخوانید.

اهمیت سرمایه گذاری در آمریکا

آمریکا کشوری است که اقتصاد سرمایه داری دارد و از منابع طبیعی بسیار، تولیدات انبوه، زیربنای توسعه یافته و… بهره می‌برد. علاوه بر این موارد دیگری نیز وجود دارند که باعث شده‌اند تا سرمایه گذاری در آمریکا بسیار پرطرفدار باشد. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- شرایط اقتصادی مطلوب

2- سرعت پیشرفت بالای این کشور در زمینه‌های مختلف

3- رفاه شهروندان

4- سیستم قوی در نظام آموزش و پرورش

و…

در واقع بیزینس‌هایی که در آمریکا شکل گرفته و فعالیت می‌کنند، به سود بسیار خوبی دست می‌یابند. از مهم‌ترین دلایل سودآور بودن بیزینس‌ها در آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- جمعیت آمریکا بالاست؛ بنابراین مصرف کننده نیز در این کشور زیاد است.

2- آمریکا با بیش از 20 کشور دنیا موافقت‌نامه تجاری امضا کرده است.

3- سرعت پیشرفت در کشور آمریکا بسیار زیاد است.

4- امکان گسترش کسب و کار در آمریکا وجود دارد.

5- نرخ رشد اقتصادی در این کشور بالا است.

6- نرخ نمودار مصادره اموال در این کشور پایین است.

از طرفی آمریکا دارای پاسپورت بسیار قدرتمندی است و افرادی که بتوانند با برخی از روش‌های سرمایه گذاری به آمریکا مهاجرت کنند، می‌توانند این پاسپورت را دریافت کنند. این بدین معناست که تمامی ویزاهای سرمایه گذاری آمریکا، مهاجرتی نیستند و منجر به دریافت اقامت دائم و شهروندی آمریکا نخواهند شد.

سرمایه گذاری در آمریکا
آمریکا

روش‌های سرمایه گذاری در آمریکا

برای سرمایه گذاری در آمریکا روش‌های مختلفی وجود دارد که عبارت‌اند از:

1- خرید بیزینس در آمریکا

یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در آمریکا، خرید بیزینس در این کشور است. افرادی که این روش سرمایه گذاری را انتخاب می‌کنند، می‌توانند اقامت آمریکا را دریافت کنند. برای خرید بیزینس در آمریکا، فرد باید علاوه بر داشتن سرمایه کافی، تمامی قوانین مربوط، مانند: استخدام نیرو را نیز رعایت کند.

در این روش سرمایه گذاری در آمریکا، متقاضی باید بیزینسی را خریداری کند که حداقل 10 نفر نیروی کار لازم دارند و یک بیزینس فعال هستند.

2- خرید ملک در آمریکا

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در آمریکا، خرید ملک در این کشور است. حتی افرادی که با ویزای توریستی در کشور آمریکا اقامت کوتاه مدتی دارند، می‌توانند یک ملک در آمریکا خریداری کرده و در این کشور سرمایه گذاری کنند؛ اما با خرید ملک در آمریکا، فرد نمی‌تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند.

3- ثبت شرکت در آمریکا

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در آمریکا، ثبت شرکت در این کشور است. افرادی که می‌خواهند یک شرکت در کشور آمریکا ثبت کنند، می‌توانند یکی از شرکت‌های سهامی، انحصاری، شرکت‌هایی با مسئولیت محدود (LCC)، شرکت‌های مشارکتی و… را ثبت کنند.

معمولا افرادی که قصد دارند تا با این روش اقامت دائم و شهروندی آمریکا را کسب کنند، بیشتر با ثبت شرکت با مسئولیت محدود با نام CCORP و یا LCC اقدام می‌کنند. مبلغ این نوع سرمایه گذاری در آمریکا با توجه به نوع بیزینس پلن و ایالتی که بیزینس در آن قرار دارد، متفاوت است.

4- بورس و خرید سهام

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در آمریکا، خرید اوراق قرضه دولتی و یا سهام است؛ البته با این روش سرمایه گذاری نیز امکان دریافت اقامت دائم و شهروندی آمریکا وجود ندارد؛ اما به دلیل اینکه آمریکا دارای صنایع متعدد و اقتصاد بسیار پویا است، این روش سرمایه گذاری یک روش پرسود است.

سرمایه گذاری در آمریکا
زیبایی های آمریکا

نحوه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آمریکا

سرمایه گذاران خارجی که قصد دارند با ویزای سرمایه گذاری در کشور آمریکا اقامت داشته باشند، باید با توجه به هدف خود مبلغ معینی سرمایه در اختیار داشته باشند تا یک تجارت جدید را راه‌اندازی کرده و یا تجارت فعالی را در آمریکا خریداری کنند.

اتباع خارجی که قصد دارند تا وارد آمریکا شده و بیزینس خود را راه‌اندازی کنند، باید یکی از ویزاهای سرمایه گذاری آمریکا را دریافت کنند که برخی از این ویزاها مهاجرتی و برخی دیگر غیر مهاجرتی هستند.

این افراد می‌توانند برای سرمایه گذاری به صورت فردی و یا از طریق مراکز RC اقدام کنند. این مراکز که اغلب شرکت‌های خصوصی هستند، از طرف اداره مهاجرت آمریکا و دولت فدرال، مورد تایید بوده و به سرمایه گذاران برای شناسایی سازمان‌های هدف برای سرمایه گذاری کمک می‌کنند.

در صورتی که سرمایه گذاری در آمریکا از طریق مراکز RC انجام شود، فرد می‌تواند به همراه خانواده خود به مدت 2 سال در آمریکا به صورت مشروط اقامت داشته باشد. این سرمایه گذار در مدت 2 سال باید توانسته باشد که در آمریکا ایجاد شغل کرده و به همه تعهدات خود عمل کند.

در این صورت او 90 روز قبل از پایان مهلت دو ساله خود می‌تواند برای دریافت گرین کارت اقدام کند.

بهترین ویزای سرمایه گذاری در آمریکا؛ ویزای EB5

یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت از طریق ویزای EB5 است. این ویزا که به ویزای طلایی آمریکا شهرت دارد، یکی از روش‌های دریافت گرین کارت آمریکا است و به کسانی داده می‌شود که در پروژه‌های مورد تایید دولت آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

مهم‌ترین مزایای این ویزا شامل مواردی چون؛ دسترسی به سیستم آموزشی ایالات متحده، حق زندگی در این کشور، بازنشستگی، کار و تحصیل در ایالات متحده، توانایی بازگرداندن سرمایه بعد از پایان پروژه و همچنین اقامت همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال متقاضی است.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در آمریکا با ویزای EB5، 900 هزار دلار است که باید در شرکتی که در مناطق روستایی با نرخ بیکاری 1.5 برابر بیشتر از میانگین کشوری قرار دارند، سرمایه‌گذاری شود. برای سرمایه گذاری در سایر مناطق آمریکا، حداقل مبلغ سرمایه گذاری 1800000 دلار است.

شرایط دریافت ویزای EB5 برای سرمایه گذاری در آمریکا

از مهم‌ترین شرایط برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری EB5 آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- سرمایه گذاری با این روش باید به مدت 2 سال، حداقل 10 شغل برای شهروندان آمریکایی ایجاد کند.

2- سرمایه گذار باید ثابت کند که منابع درآمد و سرمایه او کاملا قانونی است.

3- سرمایه گذار باید در مدیریت شرکتی که سرمایه گذاری در آن انجام شده، مشارکت داشته باشد و همچنین مشارکت در مدیریت روزانه شرکت یا مشارکت در چگونگی شکل‌گیری استراتژی شرکت را تایید کند.

انواع ویزای EB5 برای سرمایه گذاری در آمریکا

ویزای سرمایه گذاری EB5 نیز تحت نام‌های مختلفی به متقاضی ارائه می‌شود که این نام‌ها عبارت‌اند از:

1- ایجاد شغل در خارج از مناطق هدف (C5)

2- ایجاد شغل در داخل مناطق هدف (T5)

3- سرمایه گذاری در خارج از مناطق هدف (R5)

4- سرمایه گذاری در داخل مناطق هدف (I5)

سایر ویزاهای مرتبط با سرمایه گذاری در آمریکا

علاوه بر ویزای طلایی یا ویزای EB5، ویزاهای سرمایه گذاری دیگری نیز توسط اداره مهاجرت آمریکا صادر می‌شوند که عبارت‌اند از:

ویزای E1 آمریکا

ویزای E1 یک ویزای غیرمهاجرتی است که به آن ویزای بازرگانی آمریکا نیز گفته می‌شود، این ویزا به سرمایه گذارانی داده می‌شود که تصمیم دارند به آمریکا رفته و یک فعالیت تجاری انجام دهند. تجارت این افراد می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

ویزای E2 آمریکا

ویزای E2 نیز یک ویزای غیر مهاجرتی است و سرمایه گذاران می‌توانند با این ویزا در یک شرکت در آمریکا کار کنند. این ویزا اعتباری 5 ساله داشته ولی به تعداد نامحدود با اعتبار 2 ساله قابل تمدید است.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای این سرمایه گذاری در آمریکا 100 هزار دلار است که با توجه به ماهیت کسب‌وکار این سرمایه قابل تغییر است. از مهم‌ترین شرایط دریافت این ویزا نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- متقاضی باید شهروند یکی از کشورهایی باشد که با ایالات متحده دارای معاهدات تجاری است.

2- حداقل سرمایه گذاری در آمریکا با ویزای E2، مبلغ 100000 دلار آمریکا است که منبع این درآمد باید کاملا قانونی باشد.

3- سرمایه‌گذار باید مالکیت 50 درصد از بیزینس خریداری شده را دارا بوده و در آمریکا زندگی کند.

4- سرمایه گذار باید در مدیریت بیزینس خریداری شده، مشارکت داشته باشد.

جمع‌بندی

سرمایه گذاری در آمریکا
مهاجرت به آمریکا با سرمایه گذاری

آمریکا بزرگترین اقتصاد جهان را داشته و به همین دلیل سرمایه گذاری در آمریکا بسیار پرطرفدار است. برای سرمایه گذاری در این کشور، راه‌های مختلفی وجود دارد که از میان آنها می‌توان به خرید بیزینس در آمریکا، ثبت شرکت، خرید ملک، خرید اوراق قرضه دولتی و… اشاره کرد.

البته برخی از این سرمایه‌گذاری‌ها منجر به دریافت اقامت دائم و شهروندی آمریکا می‌شوند و برخی به دریافت اقامت دائم آمریکا منجر نخواهند شد. برای سرمایه گذاری در آمریکا، چندین ویزای مختلف نیز وجود دارد که برخی از آنها مهاجرتی و برخی غیر مهاجرتی هستند.

برای اینکه بیشتر با مهاجرت به آمریکا، ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی این کشور و زندگی در این کشور آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با ما در مهاجر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: پاسپورت آمریکا و ارزش و اعتبار آن 

 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا