هلندمهاجرت به هلند

شهروندی هلند و روش‌های اخذ آن

 

هلند یکی از زیباترین کشورهای اروپایی و از بهترین مقاصد مهاجرتی است. کیفیت شهروندی هلند و رفاه اجتماعی بالا در این کشور باعث شده است که افراد زیادی متقاضی مهاجرت به هلند باشند. این کشور دارای اقتصادی پایدار، نرخ بیکاری پایین و ثبات سیاسی است و یکی از قدرتمندترین پاسپورت جهان را دارد.

افرادی که بتوانند شهروندی هلند را دریافت کنند، علاوه بر پاسپورت این کشور از مزایای زندگی در این کشور نیز بهره‌مند خواهند شد و حق استفاده از همه امکانات رفاهی و اجتماعی این کشور ثروتمند را خواهند داشت.

با این حال دریافت کارت شهروندی هلند نیز شرایط خاص خود را دارد که متقاضیان مهاجرت به هلند باید با این شرایط آشنا باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا بیشتر درباره شرایط دریافت شهروندی و تابعیت کشور هلند صحبت کنیم. این مقاله را حتما بخوانید.

روش‌های دریافت شهروندی هلند

افرادی که قصد دارند شهروندی و تابعیت کشور هلند را اخذ کنند، می‌توانند به یکی از روش‌های زیر اقدام کنند.

شهروندی هلند
هلند زیبا

1- دریافت شهروندی هلند از طریق تولد

در کشور هلند، تابعیت و شهروندی بر اساس خون است؛ یعنی اینکه یک نوزاد در هر کجای دنیا که متولد شود، در صورتی شهروند هلند خواهد بود که والدین او تبعه کشور هلند باشند؛ بنابراین فرزند افرادی که تابعیت هلند را ندارند، اگر در خاک هلند متولد شود، تابعیت این کشور را نخواهد گرفت.

از طرفی اگر یک فرزند از پدر و مادر تبعه هلند و یا از مادر هلندی و پدر غیر هلندی که هنوز ازدواج نکرده‌اند، متولد شود، فرزند تابعیت هلندی خواهد گرفت؛ اما اگر پدر هلندی و مادر غیر هلندی باشد، در صورتی فرزند تابعیت هلندی می‌گیرد که پدر سرپرستی کودک را بر عهده بگیرد.

 بیشتر بخوانید: دریافت شهروندی استرالیا و مزایای آن

2- دریافت شهروندی هلند از طریق تقاضا

روش دیگر برای دریافت شهروندی هلند، روش تقاضا است. در این روش متقاضی باید بالای 18 سال داشته باشد و به یکی از روش‌های مهاجرتی به کشور هلند مهاجرت کرده و اقامت دائم این کشور را به دست آورد.

افرادی که اجازه اقامت دائم هلند را دارند، می‌توانند برای دریافت شهروندی و تابعیت این کشور اقدام کنند.

شهروندی هلند
زندگی در هلند

شرایط دریافت شهروندی هلند از طریق تقاضا

افرادی که می‌خواهند برای دریافت شهروندی هلند اقدام کنند، باید تمامی شرایط لازم را برای این کار داشته باشند، از شرایط مهم برای درخواست شهروندی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد.
  •       متقاضی باید اقامت دائم کشور هلند را داشته باشد.
  •       افرادی که متقاضی دریافت شهروندی هلند هستند باید با زبان هلندی آشنایی کافی داشته باشند.
  •       متقاضیان دریافت تابعیت و شهروندی هلند باید 5 سال به صورت قانونی در کشور هلند، آروبا، کوراسائو و یا سنت مارتین اقامت داشته باشند.
  •       متقاضی در تمام مدتی که برای دریافت شهروندی اقدام کرده نباید مرتکب جرم شده باشد.
  •       افرادی که درخواست دریافت تابعیت هلند را می‌دهند، باید سوگند بخورند که به قانون اساسی این کشور وفادار خواهند بود و به حقوق و آزادی شهروندان احترام خواهند گذاشت.

بیشتر بخوانید: اهمیت ویزای کاری هلند و دریافت اقامت این کشور

شهروندی هلند
زیبایی های هلند

آزمون شهروندی هلند به چه صورت خواهد بود؟

افرادی که قصد دارند اقامت دائم و یا شهروندی هلند را به دست آورند باید در یک آزمون به نام آزمون شهروندی شرکت کنند. آزمون شهروندی یا inburgering شش مهارت فرد را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که عبارت‌اند از:

·       ارزیابی آشنایی با جامعه هلند KNM (Kennis Nederlandse Maatschappij)

این بخش از آزمون شهروندی هلند دارای 40 الی 44 سوال بوده و فرد باید در عرض 45 دقیقه به سوالات پاسخ دهد. افرادی که بتوانند به حداقل 28 سوال پاسخ درست دهند، در این آزمون قبول خواهند شد. سوالات این بخش، هم شنیداری و هم متنی هستند.

در بخش شنیداری، افراد باید به مکالمه گوش داده و بعد به سوالی که از آنها پرسیده می‌شود، پاسخ دهند. در بخش متنی سوالاتی درباره تاریخ، جغرافیا، سیاست و… آمده که متقاضی باید به این سوالات با توجه به اطلاعاتی که دارد، پاسخ دهد.

·       ارزیابی مهارت خواندن یا Lezen

این آزمون دارای 25 سوال است و متقاضی باید در مدت 65 دقیقه به سوالات این بخش پاسخ دهد. معمولا افرادی که به 18 سوال پاسخ درست دهند، پذیرفته خواهند شد. در این بخش یک متن به زبان هلندی به متقاضی داده می‌شود و متقاضی باید به سوالاتی که از روی متن پرسیده می‌شود، پاسخ دهد.

·       ارزیابی مهارت شنیدن یا Luisteren

این بخش از آزمون دارای 25 سوال است که متقاضی باید در مدت 45 دقیقه به سوالات پاسخ دهد. افرادی که حداقل به 19 سوال پاسخ درست دهند، از این آزمون قبول خواهند شد. سوالات در این بخش از مکالمه‌هایی خواهد بود که دو نفر به زبان هلندی دارند و متقاضی باید با توجه به دانش زبان هلندی و اطلاعات عمومی خود درباره هلند به این سوالات پاسخ دهد.

·       ارزیابی مهارت صحبت کردن یا Spreken

در این مرحله از آزمون شهروندی هلند، متقاضی باید در مدت 35 دقیقه به 24 سوال پاسخ دهد. در این بخش متقاضی باید به زبان هلندی به سوالات پاسخ داده و یا جملات را تکمیل کند. حداقل نمره قبولی در این آزمون 6 است.

·       ارزیابی مهارت نوشتاری یا Schrijven

بخش نوشتاری آزمون شهروندی هلند، یک آزمون 35 دقیقه‌ای است و 4 الی 5 سوال دارد. متقاضی باید در این بخش از آزمون باید فرم تکمیل کند، ایمیل ، نامه، یک متن از یک مجله و… بنویسد. جملات باید ساده و کوتاه باشند و لازم نیست از جملات طولانی و پیچیده استفاده شود.

·       ارزیابی آمادگی متقاضی برای بازار کار هلند یا ONA

افرادی که از 6 ماه قبل از آزمون در هلند مشغول به کار بوده و حداقل ساعات مورد نیاز در هلند را کار کرده باشند، نیازی به انجام این آزمون ندارند.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که افراد در هر زمانی بعد از ورود به هلند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند؛ اما 5 سال بعد از ورود می‌توانند برای شهروندی هلند اقدام کنند.

تنها افرادی که از طریق ازدواج با شهروند هلندی وارد این کشور شده‌اند، بعد از 3 سال می‌توانند برای دریافت شهروندی این کشور اقدام کنند.

شهروندی هلند
هلند زیبا

جمع‌بندی

مهاجرت به هلند همواره طرفداران زیادی داشته و هر ساله افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور و دریافت تابعیت و شهروندی هلند هستند؛ زیرا پاسپورت هلند یکی از قدرتمندترین پاسپورت‌های دنیاست و کیفیت زندگی برای شهروندان این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

افرادی که با هر روش به این کشور زیبای اروپایی مهاجرت می‌کنند، 5 سال بعد از ورود به کشور هلند، می‌توانند برای دریافت شهروندی و پاسپورت هلند اقدام کنند. برای اینکه بیشتر با مهاجرت به هلند کشور آسیاب‌های بادی آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت هلند 

منبع
estahbanatybakimalekpourlawvirgool.io

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا