کسب و کارآمریکاکار در آمریکاکشور هامهاجرمهاجرت به آمریکا؛ آسان‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکا

آمریکا؛کارآفرین ترین کشور

کشور آمریکا به لطف استعداد کارآفرینان خارجی، در سال 2021 به عنوان “کارآفرین ترین کشور” شناخته شد. با این حال در صورتی که سیاست های مهاجرتی حال حاضر تغییری نیابند، این عنوان باقی نخواهد ماند. جالب است بدانید که بیش از نیمی از استارت آپ های آمریکا(55%) که ارزشی معادل 1 بیلیون دلار دارند حداقل 1 بنیان گذار خارجی داشته اند. کار آفرینان خارجی نقش کلیدی در رشد خلاقیت و ایجاد شغل در آمریکای شمالی داشته اند و تلاش ایشان در ایجاد اقتصادی قوی و پایدار، حیاتی و بسیار حائز اهمیت بوده است.

شرکت های سرمایه گذاری شده توسط مهاجران ؛ کلیدی برای رشد

از  شرکت فایزر گرفته تا اوبر، بسیاری از بزرگترین شرکت‌های امروزی به‌عنوان استارت‌آپ‌هایی که توسط کار آفرینان مهاجر تاسیس شده بودند ، شروع به کار کردند. علاوه بر این شرکت‌هایی که مردم در طول همه‌گیری کرونا به محصولاتشان اعتماد کرده‌اند، از جمله Zoom و Instacart  نیز استارت های موفق  از کارآفرینان خارجی بوده اند.

تحقیقات نشان میدهد که رشد شغل در بخش های خصوصی در مناطقی که دارای استارت آپ های بیشتر می باشند بسیار بیشتر از دیگر مناطق بوده است. این استارت آپ ها به تنهایی در سال 2020 بیش از 3 میلیون شغل جدید ایجاد کرده اند. با توجه به بیش از 4.3 میلیون درخواست ایجاد کسب و کاردر پایان امسال (توسط مهاجران) انتظار میرود این عدد در سال 2022 بسیار رشد بیشتری داشته باشد.

بررسی های انجام شده نشان می دهد که مهاجران 80 درصد بیشتر از افراد آمریکایی تمایل به ایجاد استارت آپ ها داشته اند. همچنین بیزینس های ایجاد شده توسط کار آفرینان خارجی 42 درصد شغل های بیشتری برای شهروندان آمریکایی ایجاد کرده اند. با این حال سیاست های مهاجرتی جدید راه پیشرفت را برای این کار آفرینان سد کرده است.

بیشتر بخوانید: آیا ویزایی به نام ویزای استارتاپ آمریکا وجود دارد؟

سیاست های فعلی مهاجرت آمریکا؛ مانعی برای مهاجرت کار آفرینان خارجی

سیاست های قدیمی مهاجرت همچنان موانعی را برای کارآفرینان خارجی ایجاد می کند. مسئله اساسی این است که ایالات متحدهآمریکا یک ویزای خاص برای صاحبان استارت آپ ها ارائه نمی دهد، بنابراین صدها هزار مهاجر برای تعداد محدودی ویزا مانند H-1B رقابت می کنند.

در ماه مه 2021، جو بایدن؛ رئیس جمهور آمریکا برنامه آزادی مشروط کارآفرینان بین‌المللی (IEPP) را مجدداً راه‌اندازی کرد.بر اساس این طرح کارآفرینان خارج از کشور که ثابت کنند می توانند مزایای قابل توجهی برای عموم ارائه دهند، پذیرش خواهندشد. در حالی که راه اندازی مجدد این برنامه اولین گام خوب در این مسیر به حساب می آید، هنوز راه درازی برای بهبود روند ویزا برای دانشجویان بین المللی که در نهایت صاحب کسب و کار خواهند شد، باقی مانده است.

منبع خبر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا