ترکیهمهاجرت به ترکیه

با خرید ملک در ترکیه؛ شهروندی ترکیه و اقامت آمریکا را بگیرید!

یکی از بهترین کشورها برای سفر یا مهاجرت ایرانیان، کشور ترکیه است و هر ساله تعداد افرادی که به ترکیه مهاجرت می‌کنند، بیشتر می‌شود. خرید ملک در ترکیه نیز در بازه زمانی کوتاهی منجر به دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه خواهد شد؛ بنابراین افرادی که سرمایه کافی دارند، این روش مهاجرتی را انتخاب می‌کنند.

ترکیه یکی از همسایگان ایران است و برای اینکه شهروندان ایرانی بخواهند به ترکیه سفر کنند، نیازی به ویزای توریستی ندارند. گردشگران ایرانی می‌توانند 90 روز بدون ویزا در خاک ترکیه بمانند. آداب و فرهنگ و رسوم مردمان ایران و ترکیه به یکدیگر نزدیک بوده و آب‌وهوای ترکیه نیز برای ایرانی‌ها مناسب است؛ بنابراین این کشور مقصد بسیار خوبی برای سفر، مهاجرت و زندگی است.

افرادی که به ترکیه مسافرت می‌کنند، می‌توانند با خرید ملک در ترکیه در این کشور سرمایه‌گذاری کرده و تابعیت و شهروندی ترکیه را بگیرند و از تمامی مزایای شهروندی این کشور بهره‌مند شوند.

برای اینکه بیشتر با مزایای خرید ملک در ترکیه و قوانین آن آشنا شوید، این مقاله را حتما بخوانید.

خرید ملک در ترکیه و مزایای آن

خرید ملک در ترکیه یک نوع سرمایه‌گذاری با ریسک کم است که بهترین روش مهاجرتی به این کشور نیز محسوب می‌شود. افرادی که بتوانند یک ملک با ارزش 400 هزار دلار آمریکا خریداری کنند، می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، تابعیت و پاسپورت ترکیه را بگیرند.

خرید ملک در ترکیه
استانبول

از مهم‌ترین مزایای خرید ملک در ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- ترکیه دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی بوده و یک گزینه مناسب برای زندگی است.

2- خرید ملک در ترکیه یعنی بازگشت سرمایه به نرخ سود؛ یعنی شما با خرید ملک در ترکیه اختیار ملک خود را به طور کامل خواهید داشت و بعد از 3 سال می‌توانید ملک را به نرخ روز بفروشید و سود ببرید.

3- هزینه خرید ملک در ترکیه به نسبت کشورهای اروپایی کمتر است.

4- افرادی که بتوانند ملکی در ترکیه خریداری کرده و تابعیت این کشور را به دست آورند، می‌توانند پاسپورت ترکیه را دریافت کنند و با این پاسپورت امکان دریافت ویزای e2 آمریکا را نیز خواهند داشت.

و…

بیشتر بخوانید: مزایای دریافت شهروندی ترکیه 

شرایط و قوانین خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه نیز شرایط و قوانین خاص خود را دارد و افرادی که می‌خواهند با خرید ملک در این کشور سرمایه‌گذاری کنند، باید شرایط و قوانین این نوع سرمایه‌گذاری را بدانند. از مهم‌ترین شرایط و قوانین این نوع سرمایه‌گذاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

خرید ملک در ترکیه
شهرهای زیبای ترکیه

1- ارزش ملک خریداری شده باید حداقل 400 هزار دلار باشد تا روند دریافت اقامت و شهروندی ترکیه سریع‌تر شود.

2- طبق قوانین ترکیه، افرادی که تابعیت خارجی دارند، می‌توانند املاک مسکونی، اداری و یا زمین تجاری خریداری کنند.

3- متقاضیان خرید ملک در ترکیه می‌توانند در ملک خریداری شده سکونت کرده و یا آن را اجاره دهند.

4- در قوانین جدید ترکیه، متراژ زیربنای ملک خریداری شده توسط اتباع خارجی، نمی‌تواند از 30 هزار متر مربع بیشتر باشد.

و…

شهروندی ترکیه
زندگی در ترکیه

شرایط دریافت اقامت دائم ترکیه با خرید ملک

در صورتی که یک فرد بتواند با 400 هزار دلار یک ملک در ترکیه خریداری کند، می‌تواند شهروندی و تابعیت ترکیه را دریافت کند. البته این فرد باید شرایط لازم را برای دریافت اقامت دائم و پاسپورت ترکیه داشته باشد. این شرایط عبارت‌اند از:

  •       فرد متقاضی نباید در 3 سال گذشته کمک‌های اجتماعی دریافت کرده باشد.
  •       فرد متقاضی باید بیمه درمانی معتبری داشته باشد.
  •       این فرد نباید برای نظم عمومی و امنیت ترکیه تهدیدی داشته باشد.
  •       آدرس خانه باید در سیستم ترکیه ثبت شود.

افرادی که بتوانند با داشتن این شرایط اقامت دائم ترکیه را به دست آورند، مانند یک شهروند ترکیه دارای حقوق هستند و وظایف خاصی نیز خواهند داشت. از جمله این حقوق و مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       امکان شرکت در انتخابات
  •       امکان نامزدی در انتخابات
  •       سربازی در ترکیه
  •       استخدام در مشاغل دولتی ترکیه
خرید ملک در ترکیه
زیبایی های ترکیه

مراحل خرید ملک در ترکیه

متقاضیان خرید ملک در ترکیه باید مراحل زیر را طی کنند.

1- انتخاب ملک

2- تایید صلاحیت حقوقی ملک

3- افتتاح حساب بانکی ترکیه و واریز پول به حساب

4- ارزش‌گذاری روی ملک و دریافت تاییدیه از کارشناس دولتی ترکیه

5- نقل و انتقال سند ملک در دفتر اسناد رسمی ترکیه

6- واریز پول به حساب فروشنده

7- دریافت سند مالکیت یا تاپو

خرید ملک در ترکیه
ترکیه دروازه ای به سمت آمریکا

خرید ملک در ترکیه بهترین روش برای دریافت ویزای e2 آمریکا

ویزای e2 آمریکا یک ویزای فوق‌العاده برای اقامت بلند مدت سرمایه‌گذاران در این کشور است؛ اما این ویزا به سرمایه‌گذاران ایرانی داده نمی‌شود؛ زیرا ایران و آمریکا با یکدیگر روابط تجاری ندارند؛ بنابراین افرادی که قصد دریافت این ویزا را دارند، باید یک پاسپورت سوم دریافت کنند تا بتوانند با این پاسپورت برای دریافت ویزای e2 آمریکا اقدام کنند.

پاسپورت سوم باید پاسپورت یکی از کشورهایی باشد که با آمریکا دارای معاهدات تجاری است و ترکیه یکی از بهترین گزینه‌ها است. شهروندان ایرانی برای سفر به ترکیه و دریافت شهروندی این کشور راه چندان طولانی ندارند و می‌توانند با خرید ملک در ترکیه، سریع‌تر به پاسپورت ترکیه دست یابند و مقدمات دریافت ویزای e2 آمریکا را بچینند.

بیشتر بخوانید: ویزای e2 آمریکا و شرایط دریافت آن

خرید ملک‌ در ترکیه با قیمت‌های ارزان

افرادی که سرمایه 400000 دلاری ندارند، می‌توانند ملک‌های ارزان‌تری را خریداری کنند. در شهرهای مختلف ترکیه، خانه‌هایی با قیمت ارزان‌ وجود دارد؛ اما این افراد نمی‌توانند به سرعت شهروندی ترکیه را دریافت کنند. آنها می‌توانند اقامت موقت ترکیه را دریافت کرده و در ترکیه مشغول به کار و زندگی شوند.

بعد از چند سال با توجه به شرایط و قوانین مهاجرتی ترکیه، این افراد می‌توانند اقامت دائم و شهروندی ترکیه را دریافت کنند؛ بنابراین ملک 400000 دلاری برای دریافت سریع شهروندی ترکیه است.

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت ترکیه

جمع‌بندی

ترکیه یکی از بهترین کشورها برای گردشگری و مهاجرت است و در سال‌های گذشته ایرانیان زیادی به این کشور مهاجرت کرده و در آنجا زندگی می‌کنند. یکی از روش‌های مهاجرت به ترکیه و دریافت شهروندی این کشور، خرید ملک در ترکیه است.

افرادی که می‌خواهند سریع‌تر شهروندی و پاسپورت ترکیه را دریافت کنند، می‌توانند با خرید یک ملک به ارزش 400000 دلار، زودتر شهروند ترکیه شوند و از مزایای متعدد آن بهره‌مند شوند. از مهم‌ترین مزایای دریافت شهروندی ترکیه، استفاده از پاسپورت این کشور برای دریافت برخی از ویزاهای آمریکا به ویژه ویزای e2 آمریکا است.

اگر قصد دارید تا بیشتر درباره ویزاهای آمریکا و یا مهاجرت به ترکیه بدانید، سایر پست‌های ما را در این سایت دنبال کنید؛ همچنین برای دریافت آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید.

 

 

منبع
go2trturkeyhelper

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا