ویزای تجاری بازرگانیآمریکامسافرت به آمریکا

همه چیز درباره ویزای b1 آمریکا

کشور آمریکا کشوری است که آن را مهاجران بنا نهاده‌اند و همچنان این کشور یک کشور مهاجرپذیر است با انواع ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی. یکی از ویزاهای غیر مهاجرتی آمریکا، ویزای b1 آمریکا است که برای اهداف تجاری صادر می‌شود.

این ویزا برای افرادی که فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در سطح جهانی دارند، بسیار مهم است. البته متقاضی دریافت این ویزا باید شرایط لازم را داشته باشد که در ادامه تصمیم داریم تا بیشتر درباره ویزای b1، اهمیت آن و همچنین شرایط دریافت آن صحبت کنیم. برای آشنایی بیشتر با این ویزا، این مطلب را تا به انتها بخوانید.

ویزای b1 آمریکا، ویزای بازدید تجاری

ویزای b1 آمریکا یک ویزای غیر مهاجرتی است که برای افرادی که تصمیم دارند با اهداف تجاری کوتاه‌مدت وارد آمریکا شوند، صادر می‌شود. معمولا مدت زمان اعتبار این ویزا بین 1 تا 6 ماه است و دارنده ویزا بعد از 6 ماه در صورتی که بخواهد بیشتر در آمریکا بماند، باید ویزای خود را تمدید کند.

افرادی که بتوانند ویزای b1 آمریکا را دریافت کنند، می‌توانند در آمریکا فعالیت‌های زیر را داشته باشند.

  •       مذاکره برای عقد قرارداد
  •       مشاوره با همکاران تجاری
  •       حل و فصل مشکلات مربوط به یک ملک
  •       شرکت در کنفرانس‌ها، جلسات آموزشی و…
  •       ترانزیت برای افراد خاص

و

خدمه هوایی نیز گاهی با این ویزا وارد آمریکا می‌شوند.

مزایای ویزای b1 آمریکا

دارنده ویزای b1 آمریکا می‌تواند با در دست داشتن این ویزا، روابط تجاری خود را در آمریکا توسعه داده و همچنین در طول این مدت از آمریکا بازدید نیز داشته باشد. از دیگر مزایای این ویزای تجاری می‌توان به این مورد اشاره کرد که محدودیتی برای صدور این ویزا وجود ندارد و چندین بار قابل دریافت است.

بعد از انقضای این ویزا نیز فرد این امکان را خواهد داشت که ویزای دیگری را درخواست دهد؛ بنابراین محدودیتی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: انواع ویزای آمریکا 

ویزای b1 آمریکا
ویزای تجاری آمریکا

مراحل درخواست ویزای b1 آمریکا

متقاضیان دریافت ویزای b1 نسبت به سایر افراد شرایط آسان‌تری دارند؛ زیرا این ویزا پیچیدگی‌های زیادی ندارد و تنها کافی است که متقاضی مراحل زیر را طی کند.

1- تکمیل فرم DS-160

تمامی متقاضیان دریافت ویزای B1 آمریکا باید فرم DS-160 را تکمیل کنند. این فرد در اکثر درخواست‌های ویزاهای غیر مهاجرتی کشور آمریکا مهم است. در این فرم متقاضی باید بخش‌های مربوط به ویزای B1 را پیدا کرده و پر کند.

پر کردن تمامی بخش‌ها باید با اطلاعات و جزئیات دقیقی همراه باشد. بعد از ارسال آنلاین فرم، یک شماره و صفحه کانفرمیشن به فرد داده می‌شود.

2- پرداخت هزینه دریافت ویزا

مرحله بعدی برای دریافت ویزای B1 آمریکا، پرداخت هزینه درخواست ویزا است که در حدود 160 دلار است؛ البته ممکن است که علاوه بر این مبلغ، هزینه‌های دیگری را نیز در برنامه دریافت این ویزا لحاظ کنند.

3- مصاحبه در سفارت آمریکا

مرحله آخر دریافت ویزا، حضور در سفارت آمریکا و مصاحبه در سفارت است. تمامی متقاضیان دریافت ویزا از 14 سال تا 79 سال باید در مصاحبه سفارت شرکت کنند؛ البته از آنجایی که همواره افراد زیادی در صف شرکت در مصاحبه سفارت هستند؛ بنابراین متقاضی باید قبلا از یکی از سفارت‌های آمریکا نوبت مصاحبه دریافت کرده باشد.

ویزای b1 آمریکا
ویزای تجاری b1

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای B1 آمریکا

تمامی افرادی که متقاضی دریافت ویزای B1 آمریکا هستند، باید مدارک مورد نیاز را به سفارت ارائه دهند. این مدارک عبارت‌اند از:

  •       کد و تاییدیه فرم DS-160
  •       صفحه تایید مصاحبه
  •       عکس طبق دستورالعمل
  •       نامه‌ای که اهداف سفر به آمریکا در آن مشخص باشد.
  •       اظهارنامه‌های بانکی و مالی برای اثبات تمکن مالی
  •       تای؛ یعنی اینکه ارتباطات کاری، عاطفی و… در ایران وجود دارد تا متقاضی بعد از اتمام مدت ویزا به کشور باز گردد.
  •       عدم سوء پیشینه
  •       مدارک مربوط به سفرهای قبل به آمریکا (در صورت وجود)
  •       نامه از کارفرما که نشان دهنده دریافت حقوق در 3 ماه اخیر باشد (برای افراد شاغل)
  •       نامه از شرکت که در آن موقعیت شغلی متقاضی و هدف او از سفر توضیح داده شود.
ویزای b1 آمریکا
آمریکا

تمدید ویزای B1 آمریکا

افرادی که قصد دارند بعد از اتمام اعتبار ویزای خود در آمریکا بمانند، برای تمدید ویزا باید یک نامه تاییدیه از طرف کارفرما یا شرکتی که آنها را برای فعالیت‌های تجاری به آمریکا فرستاده ارائه دهند و به دولت آمریکا ثابت کنند که کارشان در آمریکا تمام نشده و تجارت و مذاکرات نیمه تمام دارند.

جمع‌بندی

یکی از ویزاهای آمریکا که دریافت آن نسبتا ساده است، ویزای B1 آمریکا است که یک ویزای غیر مهاجرتی بوده و برای افرادی که قصد دارند برای یک هدف تجاری کوتاه‌مدت در آمریکا حضور داشته باشند، صادر می‌شود. این افراد می‌توانند تا 6 ماه در آمریکا حضور داشته باشند و فعالیت تجاری خود را انجام دهند.

بعد از پایان اعتبار ویزا، در صورتی که کار فرد هنوز تمام نشده باشد، می‌تواند ویزای خود را تمدید کرده و باز هم در آمریکا بماند. در مقالات دیگر این سایت بیشتر درباره ویزاهای آمریکا و اخبار مربوط به هر کدام صحبت خواهیم کرد؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: آمار ویزاهای صادر شده آمریکا برای ایرانیان در ژوئن 2023

منبع
حامی مهاجرچاوش مهاجر

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا