انگلیسمهاجرت به انگلیس

ویزای ازدواج انگلیس و قوانین دریافت آن در سال 2023

 

کشور انگلیس مانند سایر کشورها برای اینکه اعضای خانواده در کنار هم زندگی کنند، ویزای خانوادگی اعطا می‌کند. این ویزا برای افرادی که می‌خواهند در کنار همسر خود در کشور انگلیس زندگی کنند، ویزای ازدواج نام دارد. ویزای ازدواج انگلیس به افرادی داده می‌شود که با یک شهروند و تبعه انگلیس ازدواج کرده و قصد دارند برای زندگی به نزد همسر خود بروند.

ویزای ازدواج انگلیس یک ویزای مهاجرتی بوده و منجر به اقامت دائم و شهروندی این کشور می‌شود؛ البته متقاضی باید تمامی شرایط لازم را داشته باشد تا بتواند این ویزا را دریافت کرده و به انگلیس مهاجرت کند.

برای آشنایی بیشتر با ویزای ازدواج انگلیس و شرایط دریافت آن، ادامه این مطلب را حتما بخوانید.

ویزای ازدواج انگلیس چیست؟

ویزای ازدواج انگلیس یک نوع ویزای مهاجرتی است. این ویزا همان‌طور که از نامش پیداست، به افرادی داده می‌شود که با یک شهروند انگلیسی ازدواج کرده‌اند و باید برای زندگی مشترک در کشور انگلیس در کنار هم باشند. اعتبار این ویزا در ابتدا 2 سال و نیم است و بعد از آن با توجه به بررسی‌های هوم آفیس، دو سال و نیم دیگر نیز تمدید می‌شود.

بعد از گذشت 5 سال، در صورتی که ازدواج تداوم داشته باشد و متقاضی تمامی شرایط دریافت اقامت دائم انگلیس را داشته باشد، می‌تواند اقامت دائم این کشور را دریافت کند و یکسال بعد از اقامت دائم نیز، متقاضی می‌تواند برای دریافت شهروندی انگلیس اقدام کند.

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت انگلیس

ویزای ازدواج انگلیس
ازدواج در انگلیس

ویزای نامزدی انگلیس و تفاوت آن با ویزای ازدواج

ویزای نامزدی برخلاف ویزای ازدواج یک نوع ویزای غیر مهاجرتی است و برای کسانی صادر می‌شود که قصد دارند برای ازدواج به انگلیس سفر کنند. این ویزا یک ویزای غیر مهاجرتی بوده و اعتبار آن 6 ماهه است. دارندگان این نوع ویزا باید برای انجام مراسم رسمی ازدواج به انگلیس بروند.

بعد از انجام مراسم رسمی ازدواج، امکان دریافت ویزای ازدواج انگلیس برای متقاضی فراهم خواهد شد و متقاضی می‌تواند در کشور انگلیس مانده و اقامت دائم و شهروندی این کشور را نیز دریافت کند.

ویزای ازدواج انگلیس
ویزای نامزدی انگلیس

بیشتر بخوانید: ویزای ازدواج آلمان و شرایط دریافت آن

شرایط دریافت ویزای ازدواج انگلیس

افرادی که قصد دارند از طریق ازدواج به انگلیس مهاجرت کنند، باید شرایط لازم را برای این کار داشته باشند. از جمله شرایط دریافت این نوع ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       هر دو نفر از نظر سنی باید بالای 18 سال سن داشته باشند.
  •       در ویزای ازدواج و ویزای نامزدی انگلیس، متقاضی باید مدارکی را ارائه دهد که نشان‌دهنده واقعی بودن رابطه است.
  •       متقاضی دریافت ویزای ازدواج انگلیس باید مدرک زبان در سطح A1 (Life skills UKVI) ارائه دهد و در زمان تمدید ویزای 2.5 ساله باید مدرک زبان A2 و در زمان اقدام برای اقامت دائم باید مدرک زبان B1 ارائه دهد.
  •       همسر متقاضی باید تمکن مالی لازم را داشته باشد و مدارک اثبات تمکن مالی اسپانسر (فیش حقوقی، اثبات درآمد سالیانه در مشاغل آزاد و… باید به سفارت ارائه شوند.)
  •       تامین محل زندگی مناسب در کشور انگلیس از طرف اسپانسر ضروری بوده و باید با توجه به قوانین کشور انگلیس، محل سکونتی در مالکیت یا اجاره اسپانسر باشد که حداقل مساحت تعیین شده را طبق قوانین دارد.
  •       مدارکی که نشان دهد در صورت داشتن ازدواج قبلی، این ازدواج با طلاق و یا فوت همسر به پایان رسیده است.
  •       مدارکی که نشان دهد که فرد به مدت 2 سال با همسر خود زندگی مشترک داشته است.
  •       افرادی که برای ویزای نامزدی اقدام می‌کنند، باید نامزدی خود را ثابت کرده و همچنین مدارکی داشته باشند که نشان می‌دهد در مدت 6 ماه بعد از دریافت ویزا در کشور انگلیس ازدواج خواهند کرد.
ویزای ازدواج انگلیس
زندگی در انگلیس

از طرفی همسر متقاضی نیز باید شرایط لازم را داشته باشد. این شرایط عبارت‌اند از:

  •       همسر متقاضی باید شهروند انگلیس یا شهروند ایرلند باشد یا IRL داشته باشد.

IRL (Indefinite leave to remain) یا اجازه اقامت نامحدود، به این معنی است که فرد اجازه دارد تا هر زمان که دوست دارد در کشور انگلیس زندگی کند و مشغول کار یا تحصیل باشد. افرادی که IRL دارند، می‌توانند برای دریافت شهروندی این کشور اپلای کنند.

  •       در صورتی که همسر متقاضی در کشور انگلیس یک پناهجو است، باید وضعیت پناهندگی او ثابت شده باشد.
  •       همسر متقاضی می‌تواند اهل یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند، سوئیس و یا لیختنشتاین باشد که پیش از ژانویه 2021 به انگلستان مهاجرت کرده و در این کشور زندگی می‌کند.

نکته:

افرادی که با ویزای نامزدی انگلیس به این کشور سفر می‌کنند، در مدت اقامت در انگلیس، امکان کار و تحصیل را نخواهند داشت. این افراد باید ازدواج کنند و ویزای ازدواج با اعتبار 2 و نیم ساله دریافت کنند تا بتوانند در انگلیس مشغول کار و یا تحصیل شوند.

ویزای ازدواج انگلیس
زندگی در انگلیس

بیشتر بخوانید: شرایط و قوانین اخذ شهروندی انگلیس

هزینه دریافت ویزای ازدواج انگلیس

متقاضیان دریافت ویزای ازدواج انگلیس برای دریافت این ویزا باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند که این هزینه‌ها عبارت‌اند از:

  •       هزینه فرم درخواست ویزای ازدواج انگلیس (1523 پوند)
  •       هزینه بیمه خدمات درمانی برای ویزای ازدواج 2 و نیم ساله (1872 پوند)
  •       هزینه تبدیل ویزای نامزدی به ویزای ازدواج 2 و نیم ساله (1048 پوند) و هزینه بیمه (1560 پوند)

و…

مدت زمان دریافت ویزای ازدواج انگلیس

دریافت ویزای ازدواج انگلیس معمولا 24 هفته طول می‌کشد و البته این مدت زمان با توجه به شرایط متقاضی و مدارک او ممکن است کمتر یا بیشتر از زمان استاندارد باشد. با این حال در شرایط معمولی دریافت این ویزا 24 هفته طول می‌کشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای ازدواج انگلیس

مدارک لازم برای دریافت ویزای ازدواج انگلیس با توجه به شرایط متقاضی و همسر او متغیر است؛ اما برخی از مدارک عمومی بوده و تمامی افرادی که متقاضی دریافت این ویزا هستند، باید این مدارک را ارائه دهند. مدارک عمومی برای دریافت ویزای ازدواج انگلیس عبارت‌اند از:

  •       پاسپورت معتبر
  •       مدارک هویتی
  •       عکس
  •       مدارکی که ازدواج و واقعی بودن آن را اثبات کند
  •       مدارک مربوط به همسر متقاضی (شهروندی تمکن مالی و…)
  •       مدارک مربوط به دانش زبان

و…

ویزای ازدواج انگلیس
ازدواج در انگلیس

جمع‌بندی

یکی از راه‌های مهاجرت به انگلستان، مهاجرت از طریق ازدواج است. افرادی که با یک شهروند یا تبعه انگلیس ازدواج کرده‌اند، می‌توانند با ویزای ازدواج انگلیس به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دائم و شهروندی این کشور را دریافت کنند؛ البته این افراد باید تمامی قوانین کشور انگلیس را برای دریافت شهروندی، رعایت کنند.

ویزای ازدواج انگلیس یک ویزای 2 و نیم ساله است که در صورت تداوم ازدواج به مدت 2 و نیم سال دیگر نیز تمدید خواهد شد و بعد از آن در صورتی که متقاضی تمامی شرایط لازم را داشته باشد، می‌تواند اقامت دائم انگلیس را دریافت کرده و خود را برای دریافت شهروندی و پاسپورت انگلیس آماده کند.

برای آشنایی بیشتر با مهاجرت به انگلیس و روش‌های مهاجرتی، توصیه می‌کنیم سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: ویزای ازدواج آمریکا و شرایط دریافت آن

منبع
https://getukvisa.co.ukhttps://wcoe.ca

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا