خبر هاکانادا

درباره پیکاپ ویزای کانادا بیشتر بدانید!

یکی از مواردی که در پروسه سفر یا مهاجرت به کانادا باید بدانید، پیکاپ ویزای کانادا است که البته به آن پیکاپ پاسپورت کانادا نیز گفته می‌شود. داشتن اطلاعات کافی درباره پیکاپ ویزا برای ایرانیان بسیار اهمیت دارد و باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه متقاضی خواهد شد؛ زیرا دیگر نیازی به مراجعه حضوری به سفارت کانادا و دریافت ویزا نخواهند داشت. 

در حالت کلی پیکاپ ویزای کانادا به متقاضی کمک می‌کند که نماینده قانونی خود را برای دریافت ویزا به سفارت کانادا بفرستد. از آنجایی که سفارت کانادا در ایران شعبه‌ای ندارد، کار برای متقاضی بسیار راحت‌تر می‌شود؛ زیرا دیگر برای دریافت ویزا مجبور به سفر به یک کشور سوم نخواهد بود. 

برای اینکه بیشتر با پیکاپ ویزای کانادا و مراحل آن آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را حتما بخوانید. 

پیکاپ ویزای کانادا چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، سفارت کانادا در ایران نیست و متقاضیان دریافت ویزای کانادا برای انجام کارهای انگشت‌نگاری، مصاحبه و… باید به کارگزاری سفارت کانادا (مراکز وک) در یکی از کشورهای همسایه سفر کنند تا کارهای مصاحبه و انگشت‌نگاری را انجام دهند. بعد از انجام این کارها، متقاضی باید به ایران برگشته و منتظر تایید ویزا بماند. 

در صورتی که ویزا تایید شود، ایمیل تایید به متقاضی ارسال خواهد شد و متقاضی باید برای دریافت ویزای خود دوباره به کشور همسایه سفر کرده و از ویزای خود را دریافت کند؛ اما با پیکاپ ویزای کانادا دیگر نیازی به حضور متقاضی در کشور سوم نیست و او می‌تواند نماینده قانونی خود را برای دریافت ویزا به کشور مورد نظر بفرستد. 

در یک تعریف کلی، پروسه ارسال پاسپورت به یکی از مراکز وک (Visa Application Center – VAC) برای درج لیبل ویزای کانادا، پیکاپ ویزای کانادا است و آخرین اقدام متقاضی قبل از ورود به کانادا خواهد بود. 

پیکاپ ویزای کانادا
زندگی در کانادا

مزایای پیکاپ ویزای کانادا کدام‌اند؟

پیکاپ ویزای کانادا دو مزیت بسیار بزرگ برای متقاضی دارد که عبارت‌اند از: 

صرفه‌جویی در وقت 

با پیکاپ ویزای کانادا دیگر نیازی به صرف زمان و سفر به کشور سوم نیست و متقاضی می‌تواند در ایران به کار و زندگی خود مشغول باشد و ویزا را در ایران از نماینده قانونی خود تحویل بگیرد. 

صرفه‌جویی در هزینه 

با استفاده از پیکاپ ویزای کانادا دیگر نیازی صرف هزینه زیاد و خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در کشور همسایه نیست و بسیاری از هزینه‌ها کاهش خواهد یافت. 

منظور از پاس ریکوئیست چیست؟

پاس ریکوئیست یا پاسپورت ریکوئیست، همان ایمیلی است که از طرف سفارت کانادا (مرکز وک) به متقاضی ارسال شده و تایید ویزا را به اطلاع او می‌رساند و از او می‌خواهد که برای درج لیبل در پاسپورت، پاسپورت خود را به مرکز مورد نظر ارسال کند. پاس ریکوئیست شامل چندین قسمت به شرح زیر است. 

1- توضیحی بر این مبنا که درخواست متقاضی برای دریافت ویزای کوتاه مدت کانادا صادر شده است و اکنون به پاسپورت متقاضی نیاز دارند تا روند بررسی پرونده درخواست ویزا تکمیل شود. 

2- توضیحاتی درباره شرایط پاسپورت که عبارت‌اند از: 

  • لطفا پاسپورت خود را با این نامه ارائه دهید. 
  • در پاسپورت باید حداقل یک صفحه خالی وجود داشته باشد. 
  • پاسپورت باید حداقل به اندازه مدت زمانی که متقاضی در کانادا حضور خواهد داشت، اعتبار داشته باشد. 

(امکان صدور ویزا برای بعد از تاریخ انقضای پاسپورت وجود ندارد. )

3- توضیحی درباره مدت زمان تعیین شده برای ارسال پاسپورت که یک مدت زمان 30 روزه از زمان صدور نامه خواهد بود و متقاضی باید در مدت 30 روز پاسپورت خود را به مرکز وک ارسال کند؛ در غیر این صورت ممکن است که درخواست متقاضی ریجکت شود. (حتما باید یک کپی از نامه به همراه پاسپورت ارسال شود.)

4- بخش چهارم این نامه به متقاضی این هشدار را خواهد داد که شماره UCI در قسمت بالا و چپ نامه، یک شماره اختصاصی بوده که فقط به متقاضی مربوط است و غیر از متقاضی و نماینده قانونی او هیچ کس نباید این شماره را داشته باشد؛ زیرا اگر این شماره را کس دیگری داشته باشد، به تمامی اطلاعات متقاضی دسترسی خواهد داشت. 

پیکاپ ویزای کانادا
کشور کانادا

مراحل پیکاپ ویزای کانادا 

برای اینکه یک متقاضی بتواند از خدمات پیکاپ ویزای کانادا استفاده کند، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارد که این مراحل عبارت‌اند از: 

1- مراجعه به یک آژانس معتبر که از پلیس مهاجرت ایران، مجوز لازم برای خدمات پیکاپ ویزا را دارد. 

2- ارائه مدارک مورد نیاز مانند: پرینت نامه پاس ریکوئست، اصل پاسپورت و وکالت نامه به کارگزار مربوطه در آژانس 

3- ارسال مدارک و پاسپورت‌ها توسط کارگزار آژانس به کشور سوم مانند ترکیه 

4- تحویل مدارک به دفاتر VAC

5- ارسال کد رهگیری با عنوان Tracking ID به متقاضی (با دریافت این کد رهگیری، متقاضی می‌تواند تمامی مراحل دریافت ویزا را پیگیری کند.)

بیشتر بخوانید: پیگیری مراحل پیکاپ ویزا از مرکز وک ترکیه

6- بعد از گذشت چند روز کاری، پاسپورت‌ها در مرکز VAC با لیبل ویزا مهر خواهند شد. 

7- کارگزار آژانس پاسپورت‌های مهر شده را به ایران بازگردانده و تحویل متقاضی خواهد داد. 

پیکاپ ویزای کانادا در کشور ترکیه یا امارات 

سفارت کانادا در کشور ترکیه در دو شهر آنکارا و استانبول واقع شده است و پروسه پیکاپ پاسپورت در دفاتر وک در یکی از این دو شهر انجام می‌شود. متقاضیانی که به غیر از ترکیه، در کشورهای امارات، ارمنستان و یا سایر کشورهای همسایه مراحل انگشت‌نگاری را انجام داده باشند، می‌توانند برای پیکاپ ویزای کانادا در این کشور اقدام کنند. 

آدرس مراکز VAC در شهرهای آنکارا و استانبول به صورت زیر خواهد بود. 

  • Ankara: isci Bloklari Mh. Muhsin Yazicioglu Cd. No: 57/A / Regnum Sky Tower
  • Istanbul: Hacıahmet Mahallesi , Kurtulus Deresi Caddesi No: 27 /Beyoglu

سفارت کانادا در کشور امارات شهر دبی قرار دارد و پیکاپ ویزای کانادا در این سفارت نیز قابل انجام است. 

پیکاپ ویزای کانادا
پیکاپ ویزای کانادا در ترکیه

مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا 

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزا با توجه به مهاجرتی و غیر مهاجرتی بودن ویزا متفاوت است. در صورتی که متقاضی برای دریافت ویزای غیر مهاجرتی اقدام کرده باشد، مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزا عبارت‌اند از: 

1- اصل پاسپورت امضا شده 

2- پاس ریکوئیست 

3- وکالت‌نامه متقاضی به آژانس یا نماینده قانونی برای انجام پیکاپ 

4- رسید انگشت‌نگاری در مرکز VAC

در صورتی که متقاضی برای دریافت ویزای مهاجرتی کانادا اقدام کرده باشد، مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزا عبارت‌اند از: 

1- اصل پاسپورت امضا شده 

2- پاس ریکوئیست 

3- تکمیل صفحه آخر ایمیلی که سفارت ارسال کرده است. (نام – رنگ چشم – قد – ایمیل – آدرس و…)

4- وکالت‌نامه متقاضی به آژانس یا نماینده قانونی برای انجام پیکاپ 

5- دو قطعه عکس 5*7 سانتی‌متر طبق دستورالعمل 

متن فرم وکالت‌نامه پیکاپ ویزای کانادا 

License letter

I ……….. hereby allow …………. To collect my passport (s) or other documents related to my application form the Canadian Embassy in Ankara, Turkey, and send them by post to ……… . This authorized person has Iranian citizenship and the ID number /passport number ……..

Applicant’s signature

Date

پیکاپ ویزای کانادا
مهاجرت به کانادا

نکات مهم در پیکاپ ویزای کانادا 

متقاضی برای پیکاپ پاسپورت یا ویزای کانادا باید به نکاتی توجه داشته باشد که این نکات عبارت‌اند از: 

1- آژانس مورد نظر باید حتما دارای مجوز از پلیس مهاجرت ایران باشد. 

2- در زمان تحویل پاسپورت به آژانس باید رسید دریافت کند. 

3- بعد از دریافت پاسپورت، متقاضی باید اطلاعات روی لیبل ویزا را کنترل کند. 

جمع‌بندی

یکی از مراحل دریافت ویزای کانادا، پیکاپ ویزای کانادا است که آخرین مرحله دریافت ویزا قبل از ورود به کشور کانادا محسوب می‌شود. پیکاپ ویزا به متقاضی کمک می‌کند تا بدون حضور در سفارت کانادا، پاسپورت ویزا شده خود را تحویل بگیرد. این کار باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه متقاضی خواهد شد. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا به طور جامع درباره پیکاپ ویزا و چگونگی آن صحبت کنیم. در صورتی که تمایل دارید درباره مهاجرت به کانادا، روش‌های آن، اخبار جدید مهاجرتی و… بیشتر بدانید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه شوید. 

بیشتر بخوانید: قانع کردن افسر سفارت برای تحصیل در کانادا

منبع
ویزا موندیالایران کانادا

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا