خبر هاکاناداکشور هامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

برنامه اهداف مهاجرتی کانادا چه مواردی را در بر میگیرد؟

این برنامه اهداف مهاجرتی کانادا برای سال جاری و دو سال آینده را در بر میگیرد و علاوه بر آن تعداد مهاجران جدیدی را که دولت کانادا قصد دارد تحت برنامه های مختلف اقتصادی، خانوادگی و کلاس های بشردوستانه خود پذیرش نماید، مشخص می کند. این اولین بیانیه رسمی کانادا پس از بیانیه غافلگیر کننده اکتبر 2020 است که به دنبال پذیرش سالانه 400 هزار مهاجر در سال های پیش رو و یا پذیرش 40 هزار مهاجر بیشتر از آمار سال های قبل بود.

اهداف مهاجرتی کانادا
زندگی در کانادا

شرح اهداف مهاجرتی کانادا (برنامه سطوح مهاجرت 2022 تا2024)

بر اساس طرح سطوح مهاجرت فعلی 2021-2023، اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) مشتاق پذیرش 411000 مقیم دائم جدید در کانادا در سال پیش رو می باشد. در سال 2021، IRCC به هدف خود مبنی بر پذیرش 401000 مهاجر، که بالاترین سطح در تاریخ کانادا می باشد، دست پیدا کرد. IRCC در سال گذشته با تمرکز بر تبدیل ویزاهای موقت مهاجرانی که در کانادا زندگی می کردند، به ویزای اقامت دائم، موفق شد تا این هدف را به ثمر برساند.

در برنامه جدید دولت کانادا قصد استقبال از 241500 مهاجر را طی برنامه های مختلف از جمله اکسپرس انتری، برنامه های مهاجرتی استانی، برنامه های مهاجرتی کبک وسایر برنامه ها دارد. این امر 59 % از اهداف مهاجرتی این دولت را شامل میشود.

بیشتر بخوانید: نیروی مسلح کانادا از بین مهاجران استخدام می‌کند.

اهداف مهاجرتی کانادا
مهاجرت به کانادا

پذیرش 103500 مهاجر از طریق ویزاهای خانوادگی از جمله؛ ویزای همسر، پارتنر، فرزندان و سوپر ویزاهای والدین، پدربزرگ و مادربزرگ نیز 26 % این برنامه مهاجرتی را تشکیل میدهد.

و 15 % باقی مانده شامل 66 هزار نفر از افرادی هستند که از طریق برنامه های مهاجرتی مانند؛ پناهندگی، بشر دوستانه و دلسوزانه پذیرش میشوند.

از سوی دیگر، فریزر وزیر مهاجرت کانادا آمادگی خود را برای افزایش بیشتر پذیرش مهاجران را وابسته به نظر سهامداران نشان داده و اضافه کرده است که به نظرات گروه های اجتماعی و کار فرمایان و امثال ایشان توجه می نماید تا ببیند آیا متمایل به استقبال از مهاجران بیشتر می باشند یا خیر؟

با این حال تا 14 فوریه این سوالات پاسخ داده خواهد شد و برنامه سطوح مهاجرتی کانادا مشخص میگردد.

 

CIC.NEWS

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا