روش هااسترالیاکار در استرالیامهاجرت به استرالیاویزای استارتاپ

ویزای استارتاپ استرالیا و شرایط دریافت آن

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت، کشور استرالیا است و یکی از بهترین روش‌های مهاجرتی به استرالیا، مهاجرت از طریق استارتاپ استرالیا است. این روش مهاجرت برای افرادی که دارای ایده‌های نوآورانه دارند، یک روش بسیار مناسب و ایده آل است.

افرادی که تصمیم دارند تا ایده استارتاپی خود را در کشوری مانند استرالیا عملی کنند، برای مهاجرت به استرالیا باید ویزای استارتاپ استرالیا یا همان ویزای 188e را دریافت کنند. این ویزا یک نوع ویزای سرمایه‌گذاری است که به منظور اقامت کوتاه‌مدت صادر می‌شود؛ اما می‌تواند منجر به اقامت دائم استرالیا شود.

در ادامه این مقاله بیشتر درباره ویزای استارتاپ استرالیا و شرایط آن صحبت خواهیم کرد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منظور از ویزای استارتاپ استرالیا چیست؟

یکی از رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به استرالیا، مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ استرالیا است. ویزای استارتاپ استرالیا یک ویزای موقت 5 ساله بوده و از انواع ویزاهای سرمایه‌گذاری است. این ویزا برای افرادی مناسب است که یک برنامه بیزینس مشخص و واقع‌گرایانه برای تاسیس یک کسب‌وکار نوآورانه دارند.

 برخلاف ویزای استارتاپ کانادا که از همان ابتدا فرد اقامت دائم را دریافت می‌کند، در ویزای استارتاپ استرالیا متقاضی بعد از 5 سال می‌تواند ویزای خود را به یک ویزای دیگر تغییر داده و برای دریافت اقامت دائم استرالیا اقدام کند.

متقاضیان این ویزا باید یک بیزینس پلن که برای دولت استرالیا توجیه اقتصادی دارد، روی کاغذ پیاده کرده و ارائه دهند. در این بیزینس پلن باید بازدهی کار به‌صورت ملموس اثبات شود.

افرادی که بتوانند با ارائه بیزینس پلن، از نهادهای مورد تایید ایالتی یا منطقه‌ای استرالیا، تاییدیه دریافت کنند و شرایط لازم را برای دریافت ویزا داشته باشند، ویزای استارتاپ استرالیا را دریافت خواهند کرد. این ویزا علاوه بر خود متقاضی برای همسر و فرزندان مجرد زیر 23 سال او نیز صادر خواهد شد.

همسر و فرزندان متقاضی در کشور استرالیا اجازه تحصیل و کار خواهند داشت و بعد از پایان 5 سال، فرد می‌تواند ویزای خود را به یکی از انواع ویزا تغییر داده و در نهایت اقامت دائم استرالیا را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

ویزای استارتاپ استرالیا
زندگی در استرالیا

مزایای ویزای استارتاپ استرالیا کدام‌اند؟

ویزای استارتاپ استرالیا نیز مانند ویزای استارتاپ کانادا، مزایای متعددی دارد؛ (گرچه این دو ویزا با یکدیگر متفاوتند.) از مهم‌ترین مزایای ویزای استارتاپ استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •   افرادی که ویزای استارتاپ استرالیا را دریافت می‌کنند، می‌توانند در کشور انگلیسی زبان استرالیا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند و مجوز کار تمام‌وقت را خواهند داشت.
  •   متقاضی می‌تواند همسر و فرزندان خود را نیز به همراه داشته باشد.
  •   امکان تبدیل ویزای استارتاپ استرالیا به اقامت دائم این کشور وجود دارد.
  •   این نوع ویزا، یک ویزای چند بار ورود است و متقاضی و همراهان او می‌توانند به‌صورت نامحدود از استرالیا خارج یا به آن وارد شوند.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ استرالیا کدام‌اند؟

دریافت ویزای استارتاپ استرالیا نیز مانند تمامی ویزاهای دیگر دارای شرایطی است. از مهم‌ترین شرایط دریافت این نوع ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-   فرد باید ایده نوآورانه با قابلیت اجرایی شدن و پر بازده برای دولت استرالیا داشته باشد.

2-   ایده یا بیزینس پلن باید مورد تایید یکی از نهادهای رسمی دولت استرالیا قرار بگیرد.

3-   شرط سنی برای متقاضیان ویزای استارتاپ یا 188E استرالیا، 55 سال است.

4-   متقاضی شرایط جسمی و روحی مناسبی داشته باشد.

5-   عدم سوء سابقه کیفری یکی دیگر از شرایط مهم برای ویزای استارتاپ استرالیا است.

6-   عدم سابقه ریجکتی ویزای استرالیا نیز برای دریافت ویزای استارتاپ استرالیا بسیار مهم است.

نکته:

تنها در صورتی افراد بالای 55 سال می‌توانند ویزای استارتاپ دریافت کنند که نهاد یا آژانس دولتی تشخیص دهد که ایده این فرد بسیار خاص و ویژه بوده و سود زیادی از نظر اقتصادی برای کشور استرالیا خواهد داشت.

یک بیزینس پلن موفق برای دریافت ویزای استارتاپ استرالیا چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای اینکه یک بیزینس پلن بتواند از سازمان‌ها و نهادهای مربوطه تاییدیه بگیرد، باید ویژگی‌های لازم را داشته باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ایده استارتاپی در استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-   آینده روشنی داشته و اثبات کند که برای دولت استرالیا دارای توجیه اقتصادی است؛ همچنین این ایده باید دارای یکی از نتایج زیر باشد.

  •   تجاری سازی یک محصول یا خدمات خاص
  •   توسعه یک شرکت یا کسب‌وکار

2-   ایده یا بیزینس پلن نباید به به مشاغلی مانند: املاک، استخدام نیروی کار، خرید یک شرکت فعال در استرالیا، خرید حق امتیاز در استرالیا و مواردی از این قبیل ارتباط داشته باشد.

3-   متقاضی باید در همان بیزینس پلنی که ارائه داده است، در خاک استرالیا فعالیت کند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای استارتاپ استرالیا کدام‌اند؟

ویزای استارتاپ استرالیا یک ویزای برچسب و استیکر نیست. این ویزا یک ویزای دیجیتالی است و تمامی فرایند دریافت ویزا به‌صورت آنلاین خواهد بود. از مهم‌ترین مدارک برای دریافت ویزای استارتاپ استرالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •   مدارک هویتی
  •   مستندات مربوط به بیزینس پلن
  •   مدارک مرتبط با سابقه کاری در کشور مبدا
  •   مدرک زبان با نمره مورد تایید در استرالیا
  •   مدارک هویتی همسر و سند ازدواج
  •   مدارک هویتی فرزندان
  •   گواهی سلامت
  •   گواهی عدم سوء پیشینه
  •   تایید و اثبات تمکن مالی
  •   رسید پرداخت هزینه‌های دولتی برای بررسی ویزا
  •   تاییدیه نهادهای ایالتی یا منطقه‌ای استرالیا
  •   بیمه درمانی مناسب
ویزای استارتاپ استرالیا
جاذبه‌های گردشگری استرالیا

مدرک زبان مورد نیاز برای دریافت ویزای استارتاپ استرالیا

یکی از مدارک مهم برای دریافت ویزای استارتاپ استرالیا، اثبات سطح زبان از طریق مدرک زبان است. متقاضیان این نوع ویزا باید یکی از مدارک زبان (آیلتس، تافل مبتنی بر اینترنت یا آزمون (PTE را داشته باشند.

 امتیازات لازم برای هر کدام از این آزمون‌ها در جدول زیر نوشته شده است.

مدرک زبان مورد نیاز برای ویزای استارتاپ استرالیا
مدرک زبان آیلتس (آکادمیک یا جنرال) حداقل امتیاز 6 برای هر بند از اسکور
TOEFL IBT حداقل امتیاز 12 برای بخش Listening

حداقل امتیاز 13 برای reading

حداقل امتیاز 21 برای writing

حداقل امتیاز 18 برای speaking

PTE Academic حداقل امتیاز 50 برای هر 4 مهارت
Cambridge C1 Advanced test حداقل امتیاز 169 در هر 4 مهارت

 

تمکن مالی برای دریافت ویزای استارتاپ استرالیا چقدر است؟

برای دریافت ویزای استارتاپ استرالیا، حداقل تمکن مالی در نظر گرفته نشده است؛ اما فرد متقاضی باید توانایی تامین هزینه‌های زندگی در استرالیا را داشته باشد. این هزینه‌ها با توجه به ایالتی که فرد قصد دارد در آن کار یا زندگی کند، تعیین خواهد شد.

مورد بعدی این است که برای هرکدام از اعضای خانواده که همراه متقاضی خواهند بود، باید یک هزینه مضاعف نیز در نظر گرفت.

مدت زمان لازم برای صدور ویزای استارتاپ استرالیا چقدر است؟

هیچ زمان مشخصی برای دریافت ویزای استارتاپ استرالیا وجود ندارد و مدت زمان لازم برای صدور این ویزا به عواملی مانند کشور مبدا یا متبوع متقاضی بستگی دارد. با این حال افرادی که برای دریافت این ویزا اقدام می‌کنند، تا دو سال ویزای استارتاپ خود را دریافت خواهند کرد.

براساس مراجع و وب‌سایت‌های رسمی دولت کانادا، 25 درصد از درخواست‌های ویزای استارتاپ در 3 ماه بررسی می‌شوند، 50 درصد آنها در 4 ماه، 75 درصد آنها در 5 ماه و 90 درصد درخواست‌ها در 7 ماه بررسی می‌شوند.

ویزای استارتاپ استرالیا
مهاجرت به استرالیا

تفاوت ویزای استارتاپ استرالیا با ویزای کارآفرینی استرالیا

ویزای کارآفرینی نیازی به داشتن ایده‌های نو و خلاقانه ندارد. متقاضیان این نوع ویزا می‌توانند با ایجاد کسب‌وکار یا توسعه آن اقدام به کارآفرینی کنند؛ اما در ویزای استارتاپ استرالیا داشتن ایده اولیه بسیار مهم است و از شرایط الزامی برای دریافت ویزا است.

جمع‌بندی

یکی از ویزاهای بسیار شایع برای مهاجرت به استرالیا، ویزای استارتاپ استرالیا یا ویزای 188 E است. این ویزا برای افرادی که دارای ایده‌هایی نوآورانه با سوددهی بالا هستند، بسیار مناسب است. این افراد می‌توانند به مدت 5 سال در کشور استرالیا اقامت داشته و استارتاپ خود را راه‌اندازی کنند.

بعد از پایان 5 سال فرد می‌تواند ویزای خود را به یکی دیگر از ویزاهای استرالیا تغییر دهد و در نهایت اقامت دائم استرالیا را دریافت کند. این ویزا مزایای متعددی دارد و در کنار این مزایا، متقاضی باید واجد شرایط دریافت ویزا باشد.

برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با ما در مهاجر همراه باشید.

 

 

 

منبع
موسسه ملک پورSELECTVISA

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا