ویزای خانوادگیآمریکامهاجرت به آمریکا؛ آسان‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکا

صفر تا صد ویزای نامزدی آمریکا (K-1)

یکی از ویزاهایی که به فرد اجازه ورود به خاک آمریکا را می‌دهد، ویزای نامزدی آمریکا یا ویزای K-1 است. این ویزا یک ویزای غیر مهاجرتی است و به فرد اجازه اقامت 90 روزه در آمریکا را خواهد داد.

دارنده ویزای نامزدی می‌تواند در مدت 90 روز با یک شهروند آمریکایی ازدواج کند و بعد از آن همسر آمریکایی فرد، درخواست ویزای ازدواج داده و اقامت دائم همسرش را بگیرد. گرچه این ویزا می‌تواند به ویزای ازدواج و گرین کارت آمریکا منجر شود؛ اما متقاضی دریافت این ویزا باید تمامی شرایط لازم را داشته باشد.

برای اینکه بیشتر با شرایط و قوانین دریافت ویزای نامزدی آمریکا K-1 آشنا شوید، این مطلب را حتما بخوانید.

ویزای نامزدی آمریکا (K-1) چیست؟

ویزای نامزدی آمریکا
نامزدی

ویزای نامزدی آمریکا یک ویزای غیر مهاجرتی است. فردی که با یک شهروندی آمریکایی آشنا شده و قصد ازدواج با این شهروند آمریکایی را دارد، می‌تواند ویزای نامزدی آمریکا را دریافت کرده و به آمریکا سفر کند. این فرد اجازه اقامت 90 روزه در آمریکا را خواهد داشت و باید در مدت 90 روز با شهروند آمریکایی ازدواج کند تا بتواند در آمریکا بماند. 

در صورتی که در این 90 روز این دو نفر با یکدیگر ازدواج کردند، شهروند آمریکایی می‌تواند برای همسر خود درخواست ویزای ازدواج دهد و بعد برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام کند.

شرایط دریافت ویزای نامزدی آمریکا (ویزای K-1)

ویزای نامزدی آمریکا
ویزای نامزدی آمریکا

در صورتی که فردی متقاضی دریافت ویزای نامزدی آمریکا باشد، باید قبل از هر چیز قصد ازدواج با یک شهروندی آمریکایی را داشته باشد. این شهروند آمریکایی نیز باید دارای شرایطی باشد که عبارت‌اند از:

  •   شهروند و تبعه آمریکا باشد. (داشتن گرین کارت آمریکا کافی نیست.)
  •   شهروند آمریکایی باید توانایی مالی را برای حمایت از نامزد خود داشته باشد.
  •   آنها در مدت 90 روز بعد از صدور ویزای نامزدی، حتما با یکدیگر ازدواج کنند.
  •   هر دو نفر از نظر قوانین ایالات متحده، برای ازدواج ممنوعیتی نداشته باشند؛ یعنی اینکه هر دو مجرد باشند و در صورت داشتن ازدواج‌های قبلی، این ازدواج‌ها با طلاق و یا فوت همسر به اتمام رسیده باشد.
  •   دو نفر باید در مدت 2 سال گذشته ملاقات حضوری داشته باشند. (البته افراد با توجه به شرایط خود می‌توانند از این شرط معاف شوند.)
  •   شهروند آمریکایی باید تمامی شرایط موجود در (IMBRA) قانون تنظیم کارگزاری ازدواج بین‌المللی را داشته باشد. تمامی متقاضیان دریافت ویزای نامزدی آمریکا باید فرم درخواست اولیه را تکمیل کرده و صادقانه اعلام کنند که آیا از طریق کارگزاری ازدواج با یکدیگر آشنا شده‌اند یا نه.

از طرفی آنها باید فرم رضایت‌نامه امضا شده و کتبی ارائه دهند تا کارگزاری بین‌المللی ازدواج اجازه انتشار اطلاعات تماس آنها را دارد.

ویزای نامزدی آمریکا
آمریکا

بیشتر بخوانید: گرین کارت آمریکا 

ویزای نامزدی آمریکا با ویزای ازدواج آمریکا چه تفاوتی دارد؟

ویزای نامزدی آمریکا یا ویزای K-1 ویزایی است که به متقاضی اجازه اقامت موقت در آمریکا و ازدواج با شهروند آمریکایی را خواهد داد؛ اما ویزای ازدواج (ویزاهای CR-1 و IR-1) ویزاهایی هستند که به متقاضی اجازه می‌دهند تا به آمریکا مهاجرت کرده و به همسر آمریکایی خود ملحق شود.

یا به عبارت ساده‌تر، ویزای نامزدی، یک ویزا برای سفر به آمریکا و ازدواج در این کشور است؛ اما ویزای ازدواج، ویزایی است که به فرد متاهل داده می‌شود تا به نزد همسر خود که شهروند آمریکای است، برود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای نامزدی آمریکا (K-1)

متقاضی دریافت ویزای نامزدی آمریکا برای دریافت این نوع ویزا باید مدارک زیر را ارائه دهد.

  •   مدارکی که شهروندی شهروند آمریکا را نشان دهد.
  •   پاسپورت معتبر
  •   مدارک هویتی
  •   دو قطعه عکس پاسپورتی
  •   عدم سوء پیشینه
  •   مدارک فسخ ازدواج در صورت لزوم
  •   مدارک تغییر نام قانونی در صورت لزوم
  •   اظهارات سوگندنامه
  •   مدارکی که رابطه نامزدی را نشان دهد
  •   مدارک مدیکال؛ معاینات پزشکی مهر و موم شده که توسط پزشک تایید شده باشد.
  •   فرم I-134
  •   فرم DS-160
  •   آخرین اظهارنامه‌های مالیاتی شهروندان ایالات متحده
  •   سایر مدارک اسپانسری
ویزای نامزدی آمریکا
ازدواج و مهاجرت به آمریکا

مراحل دریافت ویزای نامزدی آمریکا K-1

متقاضیان دریافت ویزای نامزدی آمریکا برای دریافت این ویزا باید مراحل زیر را طی کنند.

1-    تشکیل درخواست و پرونده

در مرحله اول، فردی که شهروند آمریکاست، باید فرم I-129F را برای حمایت از نامزد خارجی خود تکمیل کرده و آن را با USCIS منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کند، ارائه دهد. این فرم بعد از تایید تا 4 ماه اعتبار خواهد داشت.

بعد از اینکه این فرم تایید شد، به مرکز صدور ویزای آمریکا یا همان NVC ارسال می‌شود؛ سپس یک شماره به پرونده اختصاص یافته و بعد درخواست متقاضی به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده ارسال خواهد شد.

2-    درخواست ویزا

بعد از ارسال درخواست به سفارت یا کنسولگری، یک نامه برای شهروند آمریکایی ارسال خواهد شد که بعد از دریافت این نامه، شهروند آمریکایی باید به نامزد خود اقدامات لازم را توضیح داده و او را برای مصاحبه آماده کند.

نکته:

در صورتی که متقاضی دریافت ویزای نامزدی دارای فرزند یا فرزندانی باشد، آنها نیز می‌توانند ویزای K-2 آمریکا را دریافت کنند. البته برای هر ویزای نوع K باید درخواست جداگانه‌ای توسط شهروند آمریکایی ارسال شود و هزینه جداگانه‌ای نیز خواهد داشت.

ویزای نامزدی آمریکا
ازدواج در آمریکا

منظور از معاینات پزشکی برای ویزای نامزدی آمریکا چیست؟

یکی از مدارک مهم برای دریافت ویزای نامزدی آمریکا، مدارک مدیکال یا پزشکی است. با این مدارک، فرد متقاضی موظف است که تحت نظر پزشک معتمد سفارت، چکاپ پزشکی انجام دهد. نتیجه این معاینات پزشکی باید در روز مصاحبه به آفیسر ارائه شود.

در برخی از مواقع پزشک نتیجه چکاپ را در پاکت مهر و موم شده به فرد متقاضی خواهد داد و او باید پاکت مهر و موم شده را سالم به آفیسر سفارت بدهد. برای دریافت ویزای نامزدی، واکسیناسیون الزامی نیست؛ اما معمولا توصیه می‌شود که واکسن‌های مورد نیاز (طبق قوانین ایالات متحده آمریکا) قبل از زمان مصاحبه تزریق شوند.

نکته:

واکسیناسیون در زمان تغییر وضعیت ویزای نامزدی به ویزای مهاجرتی و گرفتن اقامت دائم آمریکا، ضروری خواهد بود.

هزینه‌های دریافت ویزای نامزدی آمریکا K-1

متقاضی دریافت ویزای نامزدی آمریکا برای دریافت این ویزا باید هزینه‌هایی پرداخت کند که این هزینه‌ها عبارت‌اند از:

  •   هزینه ثبت درخواست ویزا توسط شهروند آمریکایی (فرم I-129F)
  •   هزینه بررسی درخواست ویزای غیر مهاجرتی (فرم DS-160)
  •   هزینه معاینات پزشکی و واکسیناسیون
  •   هزینه‌های مربوط به جمع‌آوری مدارک و ترجمه آنها
  •   هزینه‌های سفر و…
ویزای نامزدی آمریکا
ازدواج

جمع‌بندی

یکی از ویزاهای آمریکا که می‌تواند به اقامت دائم منجر شود، ویزای نامزدی آمریکا یا ویزای K-1 است. این ویزا یک ویزای غیر مهاجرتی است که به متقاضی اجازه سفر به آمریکا و ازدواج با یک شهروند آمریکایی را می‌دهد. افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند، باید در مدت 90 روز بعد از صدور ویزا با فرد آمریکایی ازدواج کنند.

در صورتی که این دو نفر در آمریکا با یکدیگر ازدواج کردند، شهروند آمریکایی می‌تواند برای همسر خود درخواست ویزای ازدواج دهد. در هر حال این ازدواج باید واقعی بوده و هر دو طرف تمامی شرایط و قوانین دریافت ویزا را رعایت کنند.

برای اینکه بیشتر با مهاجرت به آمریکا و انواع ویزاهای این کشور آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: انواع ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی آمریکا

منبع
حامی مهاجرکارت سبز

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا