خبر هامهاجرت به آمریکا؛ آسان‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکا

از صفر تا صد ثبت نام لاتاری برای اتباع افغانی 

افغانستان یکی از کشورهایی است که شرایط بحرانی را تجربه می‌کند و در طول سال‌های اخیر، بسیاری از شهروندان افغانی به روش‌های مختلف از این کشور خارج شده و به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند. یکی از روش‌هایی که برای مهاجرت افغانی‌ها وجود دارد، شرکت در لاتاری آمریکا است. ثبت نام لاتاری برای اتباع افغانی مانند ایرانی‌ها امکان‌پذیر است و مانعی برای آنها وجود ندارد. 

حتی افغانی‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند چه با پاسپورت ایرانی و چه با پاسپورت افغانی می‌توانند در این بخت آزمایی شرکت کنند و در صورت برنده شدن، اقامت دائم و گرین کارت آمریکا را دریافت کنند. برای اینکه بیشتر با شرایط ثبت نام لاتاری برای اتباع افغانی آشنا شوید، ادامه این مقاله می‌تواند برای شما مفید باشد. 

چگونگی ثبت نام لاتاری برای اتباع افغانی

ثبت نام لاتاری برای اتباع افغانی که در ایران یا کشور افغانستان و یا هر جای دیگر دنیا حضور دارند، امکان‌پذیر است و آنها نیز می‌توانند با در دست داشتن پاسپورت خود در این قرعه‌کشی شرکت کنند. تمامی مراحل ثبت نام لاتاری برای اتباع افغانی نیز مانند ایران است و در صورت برنده شدن در لاتاری باید مراحل بعدی را نیز به ترتیب طی کنند. 

البته نکته‌ای که بعد از ثبت نام لاتاری برای اتباع افغانی وجود دارد، این است که این افراد در صورت برنده شدن و در زمان حضور در سفارت برای مصاحبه، باید ثابت کنند که عضو گروه طالبان یا هر گروه تروریستی دیگری نبوده‌اند. 

در صورتی که ظاهر فرد شبیه طالبان باشد یا مدارک و شواهدی وجود داشته باشد که خود فرد یا بستگان او عضو گروه طالبان هستند، آفیسر درخواست ویزای لاتاری فرد را ریجکت خواهد کرد و یا ممکن است که فرد تحت تعقیب قرار گرفته و بعد از ورود به آمریکا دستگیر شود. 

بیشتر بخوانید: دلایل ریجکتی مصاحبه لاتاری آمریکا 

ثبت نام لاتاری برای اتباع افغانی
مهاجرت افغان ها به آمریکا

شرایط ثبت نام لاتاری برای اتباع افغانی

شرایط ثبت نام لاتاری برای اتباع ایرانی کاملا مانند اتباع ایرانی است و هیچ تفاوتی در نحوه ثبت نام، مدارک و مراحل ثبت نام لاتاری وجود ندارد. همه افرادی که تصمیم دارند در این قرعه کشی شرکت کنند باید شرایط زیر را داشته باشند. 

۱- داشتن یک عکس لاتاری طبق استاندارد اعلام شده 

۲- داشتن مدرک تحصیلی حداقل دیپلم و یا دو سال سابقه کاری قابل استناد در ۵ سال اخیر

۳- و سن بالای ۱۸ سال 

نکته: 

افرادی که سن آنها زیر ۱۸ سال است باید زیرمجموعه پدر و مادرشان ثبت‌نام کنند. افرادی که سن آنها بین ۱۸ تا ۲۱ سال است، می‌توانند به عنوان نفر اصلی و یا زیرمجموعه والدین ثبت‌نام کنند و افرادی که بالای ۲۱ سال دارند باید به عنوان نفر اصلی ثبت‌نام کنند. 

بیشتر بخوانید: لاتاری آمریکا آسان ترین و ارزان ترین راه برای مهاجرت

مدارک مورد نیاز ثبت نام لاتاری برای اتباع افغانی

اتباع افغانی که قصد دارند در لاتاری گرین کارت آمریکا شرکت کنند، باید پاسپورت داشته باشند که اگر امکان دریافت پاسپورت در کشور افغانستان وجود ندارد، مشکلی نیست و اتباع افغانی می‌توانند با توجه به شرایط کشور افغانستان مراحل لاتاری را پشت سر بگذارند. 

البته در صورتی که امکان دریافت پاسپورت برای این افراد وجود داشته باشد، حتی در کنسولگری افغانستان در ایران نیز می‌توانند برای دریافت پاسپورت اقدام کنند. 

جمع‌بندی

یکی از فرصت‌های خوبی که برای اتباع افغانی وجود دارد، شرکت در لاتاری آمریکا است تا بتوانند در صورت برنده شدن، گرین کارت و اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. ثبت نام لاتاری برای اتباع افغانی نیز مانند ثبت نام لاتاری ایرانی‌ها بوده و محدودیتی برای آنها وجود ندارد. 

تمامی شرایط، مدارک و مراحل ثبت نام لاتاری نیز برای این افراد مانند ایرانی‌ها بوده و تنها موردی که وجود دارد این است که فرد بعد از برنده شدن در لاتاری باید ثابت کند که عضو گروه طالبان یا هیچ گروه تروریستی نبوده است. 

در صورتی که تمایل دارید درباره لاتاری، نحوه ثبت نام در لاتاری و… بیشتر بدانید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید. همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید. 

منبع
کارت سبزبرتر مهاجر

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا