خبر هامهاجرت به سایر کشور ها

ویزای بشردوستانه برزیل برای افغان‌ها

کشور افغانستان یکی از کشورهایی است که بحران‌های زیادی را از سر گذرانیده و همچنان شرایط زندگی در این کشور برای بسیاری از مردمان آن سخت و طاقت‌فرسا است؛ بنابراین بسیاری از شهروندان افغانی مجبور به ترک کشور خود شده و به کشورهای دیگر پناه می‌برند.

یکی از کشورهایی که از مردم آواره افغانستان حمایت می‌کند، کشور برزیل است که با ویزای بشردوستانه به این افراد اجازه اقامت در کمپ‌ها و اردوگاه‌های برزیل را می‌دهد. با این حال ویزای بشردوستانه برزیل برای افغانها شرایط و قوانین خاص خود را دارد و افرادی می‌توانند این ویزا را دریافت کنند که تمامی شرایط لازم را دارند.

برای اینکه بیشتر با این ویزا و شرایط و قوانین دریافت آن آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

معرفی ویزای بشردوستانه برزیل برای افغانها

دولت برزیل از تاریخ 3 سپتامبر 2021   با برنامه بشردوستانه خود اعلام کرد که از اتباع افغانی که در کشور خود آزادی و امنیت جانی ندارند، حمایت خواهد کرد. این افراد می‌توانند با دریافت این ویزا وارد برزیل شده و در خانه بستگان، دوستان و یا اردوگاه‌ها و کمپ‌های دولتی بمانند.

این افراد این اجازه را دارند که به محض ورود به کشور برزیل، درخواست خود را برای مشخص شدن وضعیت پناهندگی و یا اقامت موقت ارائه دهند. بعد از دریافت اقامت موقت فرد می‌تواند تا مدت نامعلومی در کشور برزیل مشغول به کار و زندگی شود.

دولت برزیل هیچ برنامه‌ای برای انتقال این افراد به کشورهای دیگر ندارد و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR) نیز هیچ خدماتی برای جابه جا کردن پناهندگانی که در برزیل هستند را به کشورهای دیگر انجام نمی‌دهد؛ بنابراین افرادی که با ویزای بشردوستانه برزیل وارد این کشور شده‌اند، در این کشور می‌مانند مگر اینکه خودشان بخواهند به کشورهای دیگری درخواست پناهندگی بدهند.

ویزای بشردوستانه برزیل برای افغانها
پناهجویان افغانی

ویزای بشردوستانه برزیل برای چه کسانی مناسب است؟

ویزای بشردوستانه برزیل برای آن دسته از شهروندان افغانی صادر می‌شود که به دلایل وضعیت سیاسی افغانستان، زندگی، آزادی و امنیت جانی‌شان در معرض خطر قرار دارد. در حالت کلی ویزای بشردوستانه برزیل از 15 آگوست 2021 تمرکز بیشتری برای حمایت از افغان‌هایی را داشت که آواره شده بودند.

با این حال به دلایل مسائل امنیتی در حال حاضر برزیل این برنامه بشردوستانه را به صورت موقت، متوقف کرده است تا مدیریت بیشتری بر روی امنیت مرزهای خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ویزای بشردوستانه کانادا برای افغانها

مراحل درخواست ویزای بشردوستانه برزیل

متقاضیان دریافت ویزای بشردوستانه برزیل برای دریافت این ویزا باید این مراحل را پشت سر بگذارند.

1- مراجعه به وب‌سایت رسمی وزارت امور خارجه برزیل

2- تکمیل درخواست ویزا به صورت آنلاین و آپلود اسناد مورد نیاز

3- گرفتن نوبت مصاحبه با سفارت برزیل

4- دریافت کد پیگیری

5- پرینت فرم درخواست ویزا و الصاق عکس و امضا (بهتر است که یک نسخه اسکن شده از این فرم نیز وجود داشته باشد.)

6- بعد از این مراحل متقاضی باید منتظر ایمیل سفارت بماند. بعد از دریافت ایمیل از طرف نمایندگی سیاسی، متقاضی باید تمامی فیلدهای مربوطه را به دقت تکمیل کرده و بعد فرمی را که قبلا اسکن کرده بود، ضمیمه این ایمیل به نمایندگی سیاسی سفارت برزیل ارسال کند.

در ایمیل مربوطه باید تمامی موارد مانند: نام، نام مستعار، دلیل درخواست ویزا و… به صورت کامل و دقیق درج شوند.

7- بعد از این مراحل، متقاضی باید در تاریخ و ساعت تعیین شده در سفارت برزیل حضور داشته باشد و فرم چاپ شده، پاسپورت و اسناد مربوط به تمکن مالی و… را به آفیسر سفارت تحویل دهد. در طی این مصاحبه، فرد باید به آفیسر در رابطه با زندگی، تحصیلات، سوابق کاری و تهدیداتی که برای او وجود دارد، صحبت کند.

ویزای بشردوستانه برزیل برای افغانها
مهاجرت افغانها

نکات مهم برای دریافت ویزای بشردوستانه برزیل برای افغانها

شهروندان افغانی که متقاضی دریافت این ویزا هستند، باید بدانند که این ویزا در نمایندگی‌های سیاسی برزیل در چند کشور زیر صادر می‌شود.

1- پاکستان

2- ایران

3- امارات متحده عربی

4- قطر

5- ترکیه

6- روسیه

به محض اینکه ویزا صادر شد از طریق ایمیل و تلفن موضوع به متقاضی اطلاع داده می‌شود و او می‌تواند با مراجعه به سفارت، ویزای خود را دریافت کند. بعد از دریافت ویزا، متقاضی باید طی 180 روز خود را به برزیل برساند.

مورد بعدی این است که دریافت ویزای بشردوستانه برزیل برای افغانها هیچ هزینه‌ای ندارد؛ اما فرد برای هزینه سفر، اقامت، تامین مایحتاج زندگی و… باید تمکن مالی کافی داشته باشد یا از طرف یک شهروند برزیلی حمایت شود.

افرادی که وارد برزیل شده و هیچ جایی برای اقامت ندارند، می‌توانند به دفتر کمک به حقوق بشر در فرودگاه بین‌المللی کوارولیوس مراجعه کرده و از آنها کمک بگیرند. خدمات مشاوره‌ای این دفتر رایگان بوده و به پناهجویان را به شبکه‌های کمکی، اجتماعی و پناهگاه‌های عمومی هدایت می‌کند.

جمع‌بندی

ویزای بشردوستانه یک ویزای انسانی است که بسیاری از کشورها برای حمایت از مردمی که از کشور خود به دلایل سیاسی، مذهبی، نژادی و… آواره شده‌اند، ارائه می‌دهند. یکی از این ویزاها که برای شهروندان افغانی بسیار محبوب است، ویزای بشردوستانه برزیل برای افغانها است.

شهروندان افغانی که دیگر قادر به زندگی در کشور خود نیستند، می‌توانند با ویزای بشردوستانه برزیل، در این کشور اقامت داشته و مشغول کار و زندگی شوند. البته در حال حاضر صدور این ویزا به صورت موقت، متوقف شده است؛ اما از سال 2021 افراد زیادی با این ویزا وارد کشور برزیل شده و از مزایای این ویزا بهره‌مند شدند.

برای اینکه بیشتر با ویزاهای بشردوستانه آشنا شوید، سایر مطالب این سایت را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز دنیا درباره مهاجرت به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید.

 بیشتر بخوانید: ویزای بشردوستانه انگلیس 

 

منبع
saanatejaratbeporsed-ma-ra

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا