خبر هاانگلیس

ویزای بشردوستانه انگلیس و شرایط و قوانین آن

یکی از سخت‌ترین و بدترین روش‌های مهاجرت، پناهندگی است. با این حال گاهی این روش مهاجرتی تنها راه برای نجات فرد و تامین امنیت جانی و مالی او است و چاره‌ای جز این نمی‌ماند که فرد از کشور خود آواره شود. با این حال برخی از کشورهای توسعه یافته دنیا از این افراد حمایت می‌کنند. یکی از این کشورها، کشور انگلیس است که با ویزای بشردوستانه انگلیس سعی در حمایت از این افراد دارد.

در واقع ویزای بشردوستانه انگلیس، یک مجوز برای اقامت پناهجویان در اردوگاه‌ها و کمپ‌های پناهندگی این کشور است و به افرادی که به حمایت مالی و انسانی نیاز دارند، تعلق می‌گیرد. با وجود بحران در افغانستان در سال‌های اخیر، بیشترین ویزای بشردوستانه برای افغان‌ها صادر می‌شود.

برای اینکه بیشتر با این ویزا و شرایط دریافت آن آشنا شوید، ادامه این مطلب را بخوانید.

آشنایی با ویزای بشردوستانه انگلیس

ویزای بشردوستانه انگلیس یا Humanitarian visa شامل ویزاهایی است که به افرادی که در کشور خود امنیت کافی نداشته و نیاز به حمایت دارند، داده می‌شوند. این ویزاها یا به صورت انفرادی و یا به صورت گروهی هستند و برای پناهجویانی که به صورت غیرقانونی وارد خاک انگلیس شده‌اند، مناسب هستند.

هدف اصلی از این ویزا، رعایت حقوق بشر و حفظ جان و زندگی افراد است. افرادی که در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته و احساس خطر می‌کنند، برای دریافت ویزای بشردوستانه انگلیس هستند، باید به سفارت یا کنسولگری انگلیس مراجعه کرده و به صورت کتبی درخواست خود را شرح دهند.

این افراد باید مدارک و شواهدی ارائه دهند تا بتوانند ویزای بشردوستانه انگلیس را دریافت کرده و وارد اردوگاه‌ها و کمپ‌های بریتانیا شوند. در واقع این ویزا یک چارچوب امن و مطمئن برای فرد ایجاد کرده و او می‌تواند با خیال آسوده‌تری در کشور خود نیز زندگی کند.

بیشتر بخوانید: پناهندگی و سختی های آن 

ویزای بشردوستانه انگلیس
مهاجرت به انگلیس

چه کسانی می‌توانند ویزای بشردوستانه انگلیس را دریافت کنند؟

ویزای بشردوستانه انگلیس برای افرادی مناسب است که قصد دارند به کشور ناامنی سفر کنند. از آنجایی که در آن کشور، تعریف دقیق و درستی از امنیت وجود ندارد، این ویزا به این افراد کمک می‌کند تا در یک چارچوب فیزیکی و مالی به خوبی محافظت شده و بتوانند با مردم آن کشور تعاملات دوستانه داشته باشند.

این ویزا که به دلایل انسانی صادر می‌شود، بیشتر برای اسکان پناهجویانی است که به کشور انگلیس پناه آورده‌اند.

شرایط لازم برای دریافت ویزای بشردوستانه انگلیس

با وجود اینکه این نوع ویزا برای افرادی است که در کشور خود امنیت لازم را ندارد، با این حال این افراد نیز باید شرایط لازم برای دریافت ویزا را داشته باشند. از جمله شرایط دریافت ویزای بشردوستانه انگلیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-    اثبات وجود خطر جدی برای متقاضی و نداشتن امنیت لازم در کشور مبدا

2-    ارائه درخواست پناهندگی به سفارت انگلیس در کشور مبدا

3-    ارائه مدارک و شواهدی که نشان می‌دهد فرد در کشور خود تحت تعقیب است.

4-    عدم سابقه جرم و جنایت در پرونده متقاضی در کشور مبدا

5-    اثبات این موضوع که متقاضی برای کشور مقصد هیچ تهدیدی نخواهد داشت

6-    در برخی مواقع ممکن است که نیاز به وجود یک اسپانسر باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای بشردوستانه انگلیس

مدارکی که برای دریافت این ویزا مورد نیاز است، عبارت‌اند از:

1-    فرم درخواست ویزا ( متقاضی می‌تواند این فرم را به صورت آنلاین از وب‌سایت سفارت انگلیس دریافت کند.)

2-    پاسپورت معتبر که حداقل 6 ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد.

3-    دو عکس رنگی که پشت زمینه سفید داشته باشند.

4-    مدارک هویتی

5-    مدارکی که شرایط خاص متقاضی را نشان دهند، مانند: گواهی پزشکی، گزارش از یک سازمان یا مرجع حقوقی و مدارکی که نشان دهنده عدم امنیت متقاضی در کشور مبدا باشند.

ویزای بشردوستانه انگلیس
ویزای بشردوستانه انگلیس برای افغان ها

برنامه بشردوستانه انگلیس برای افغان‌ها

یکی از برنامه‌های بشردوستانه انگلیس، برنامه اسکان شهروندان افغانی است. این برنامه که Afghan Citizens Resettlement Scheme نام دارد، برای افغان‌هایی است که در افغانستان برای مقاصد و اهداف انگلیس، مانند: دموکراسی، حقوق زنان، آزادی بیان و یا حاکمیت قانون تلاش کرده‌اند. این افراد اجازه مهاجرت به کشور انگلیس را دارند.

دولت انگلیس در مسیر سوم این طرح، افراد آسیب‌پذیر، زنان و دختران در معرض خطر و همچنین اعضای گروه‌های اقلیت را از افغانستان به انگلیس انتقال می‌دهد. در سال اول این برنامه بشردوستانه، کارمندان شورای بریتانیا، فارغ‌التحصیلان در معرض خطر در اولویت هستند.

بیشتر بخوانید: ویزای بشردوستانه کانادا برای افغان ها 

جمع‌بندی

یکی از ویزاهای انسانی که بسیاری از کشورها برای حمایت از افراد آسیب‌پذیر در نظر گرفته‌اند، ویزای بشردوستانه است. کشور انگلیس نیز برای حمایت از مردم آسیب‌دیده، ویزای بشردوستانه انگلیس را در برنامه کار خود قرار داده است.

ویزای بشردوستانه انگلیس مجوزی برای اقامت متقاضی در اردوگاه‌ها و کمپ‌های انگلیس است تا زمانی که به پرونده پناهندگی فرد رسیدگی شده و تکلیف او برای اقامت در کشور مقصد مشخص شود.

برای اینکه بیشتر با ویزای بشردوستانه در سایر کشورهای دنیا و شرایط و قوانین آن آشنا شوید، توصیه می‌کنیم سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرت به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: ویزای بشردوستانه چیست؟

منبع
sarafi.ukbeporsed-ma-ra

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا