کشور هاکانادامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

مهاجرت ایرانیان به کانادا

اکثر ایرانیانی که به کانادا مهاجرت میکنند تحصیل کرده و مسلط به زبان انگلیسی هستند. اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری نیز در بین ایرانیان ثروتمند محبوبیت دارد. بر اساس اطلاعات سرشماری سال 2016 کانادا، بیش از 210000 ایرانی در کانادا زندگی می کردند. آمار جدید مهاجرت ایرانیان به کانادا در پاییز 2022 اعلام خواهد شد.

دلایل مهاجرت ایرانیان به کانادا

انگلیسی، زبان رسمی کانادا

انگلیسی و فرانسوی زبان های رسمی کانادا هستند. علاوه بر این، به دلیل تنوع مهاجران، این کشور از تنوع زبانی غنی برخوردار است. مهارت‌های خوب زبان انگلیسی مهاجران ایرانی به آنها امکان می‌دهد تا سریع‌تر با محیط این کشور سازگار شوند؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت ایرانیان به کانادا، انگلیسی زبان بودن این کشور است.

برنامه های مهاجرتی متنوع

کانادا همیشه به خاطر برنامه های مهاجرتی متنوعش معروف بوده است. کاهش نرخ زاد و ولد، پیری جمعیت و نیاز به نیروی کار جدید از جمله دلایلی است که دولت کانادا سیاست های مهاجرتی خود را تعدیل کرده و از مهاجران بیشتری استقبال می کند.

کانادا با ارائه بیش از 100 مسیر مهاجرتی شرایط مهاجرت را برای متقاضیان تسهیل نموده است. اکسپرس انتری، برنامه نامزد استانی (PNP)، حمایت مالی خانواده و ویزای دانشجویی برخی از راه های رایج ورود ایرانیان به کانادا هستند.

علاوه بر موارد ذکر شده، افزایش ظرفیت پذیرش مهاجران در سال گذشته  نیز از دیگر عوامل انتخاب ایرانیان برای مهاجرت به کانادا بوده است. در برنامه سطوح مهاجرت 2022-2024، کانادا برای 431645 پذیرش اقامت دائم برنامه ریزی کرده است.

بیشتر بخوانید: معرفی سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا

مهاجرت ایرانیان
مهاجرت به کانادا

موسسات آموزشی معتبر و مسیرهای مهاجرت برای دانش آموزان

سیستم آموزش عمومی کانادا با نام K-12 شناخته می شود و فرصت های آموزشی با کیفیت و برابر را برای همه افراد، صرف نظر از قومیت، نژاد، و پیشینه آنها فراهم می کند. بر اساس گزارش OECD در مورد نرخ سواد، دانش آموزان کانادایی در مقایسه با سایر کشورهای OECD بالاترین عملکرد را در خواندن داشتند. همچنین، دانش آموزان مهاجر در کانادا سطح مطالعه بالاتری را نسبت به دانشجویان غیر مهاجر گزارش کردند.

در کانادا طیف وسیعی از دانشگاه ها و کالج ها وجود دارد. بر اساس گزارش مجله بریتانیایی  Times Higher Education، دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و دانشگاه مک مستر در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

کانادا همچنین مسیرهای اقامت دائم را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. فارغ التحصیلان بین المللی کانادا پس از پایان تحصیل خود می توانند از طریق دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) در کانادا بمانند و به صورت تمام وقت مشغول به کار شوند. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت می نمایند.

کانادا موفق شد بیش از 405000 مقیم دائم جدید را بپذیرد.

کیفیت زندگی

بر اساس شاخص زندگی بهتر OECD، کانادا از نظر مسکن، رفاه ذهنی، امنیت شخصی، وضعیت سلامت، ارتباطات اجتماعی، کیفیت محیطی، شغل و درآمد، تعادل کار و زندگی، آموزش و مهارت، مشارکت مدنی، درآمد و … بالاتر از حد متوسط ​​است. کانادا در حال حاضر نهمین اقتصاد بزرگ جهان را داراست.

تنوع فرهنگی

چندفرهنگی از سال 1970 توسط نخست وزیر پیر ترودو در کشور ترویج شده است و کانادایی ها به طور کلی از مهاجران استقبال می کنند، حتی در دوران covid-19  کانادا میزبان مهاجرانی با ملیت ها، مذهب ها، زبان ها و نژادهای مختلف است.

ایرانیان نیز بخشی از جامعه فرهنگی کانادا هستند. مهاجرت ایرانیان به کانادا باعث شده است که مراسم باستانی ایرانیان مانند نوروز در کانادا برگزار می شود و حتی نخست وزیر جاستین ترودو سال نو را به جامعه ایرانی تبریک می گوید.

همه این موارد سبب شده تا ایرانیان همواره کانادا را به عنوان مقصد مهاجرتی محبوب خود انتخاب نمایند و از روش های مختلف ذکر شده برای دریافت ویزای این کشور اقدام نمایند. اگر شما نیز یکی از متقاضیان مهاجرت به کانادا هستید، برای دریافت مشاوره و خدمات مهاجرتی این سایت را ببینید.

برای دریافت به روز ترین اخبار مهاجرتی کانادا همراه مهاجر باشید.

منبع:

Why Canada is an attractive destination for Iranian immigrants | Canada Immigration News (cicnews.com)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا