ویزای سرمایه گذاریآمریکاکار در آمریکامهاجرت به آمریکا؛ آسان‌ترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکا

ویزای E2 آمریکا و شرایط دریافت آن

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. در صورتی که فرد بتواند ویزای سرمایه‌گذاری را دریافت کرده و به آمریکا سفر کند، می‌تواند اقامت دائم این کشور را اخذ کرده و یک زندگی خوب را در یک کشور قدرتمند شروع کند.

شاید شما نیز به مهاجرت به آمریکا فکر می‌کنید و تمایل دارید درباره ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا، شرایط و مراحل اخذ آن، اطلاعاتی را به دست آورید، یکی از ویزاهای سرمایه‌گذاری در آمریکا، ویزای E2 آمریکا است که در ادامه با این ویزا بیشتر آشنا خواهید شد. 

 

ویزای E2 آمریکا چیست؟

ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا به افرادی تعلق می‌گیرد که شرایط سرمایه‌گذاری یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار را در آمریکا داشته باشند. این ویزا می‌تواند از نوع E-1 یا E-2 باشد. شاید هم ویزای توسعه تجاری L-1 برای فرد صادر شود. هر کدام از این ویزاها شرایط خاص به خود را دارند و ممکن است که ویزا به همسر، فرزندان و یا کارمندان نفر اصلی نیز داده شود.

ویزای E-1 و E-2 ویزاهای الکترونیکی سرمایه‌گذاری هستند که هرکدام به مهاجرانی از کشورهای واجد شرایط داده می‌شوند. هر ویزا شرایط خاص خود را دارد و این دو با یکدیگر تفاوت‌های عمده‌ای دارند.

چه کسانی می‌توانند برای دریافت ویزای E2 آمریکا اقدام کنند؟

ویزای E2 یک ویزا برای کسانی است که می‌خواهند برای راه‌اندازی کسب‌وکار و یا سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار به آمریکا مهاجرت کنند. این ویزای الکترونیکی فقط برای کشورهایی صادر می‌شود که کشور مبدا با ایالات متحده آمریکا قرارداد تجاری داشته باشد؛ بنابراین افرادی که ملیت یا تابعیت ایران را دارند، نمی‌توانند این ویزا را دریافت کنند و برای دریافت این ویزا باید تبعه یک کشور هم پیمان با آمریکا باشند.

بیشتر بخوانید: ویزای E1 آمریکا

ویزای E2 آمریکا
زندگی در آمریکا

ویژگی‌های ویزای E2 آمریکا

از مهم‌ترین مواردی که درباره ویزای E-2  آمریکا باید بدانید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       ویزای E2 آمریکا به تنهایی باعث دریافت گرین کارت نمی‌شود؛ اما یک ویزای طولانی مدت بوده و در صورتی که فرد شرایط لازم را داشته باشد، این ویزا قابلیت تمدید را دارد.
  •       این ویزا به درد افرادی می‌خورد که تصمیم به خروج‌های پی‌درپی از آمریکا را ندارند و دوست دارند کسب‌وکار خود را در آمریکا نظارت و مدیریت کنند.
  •       در صورتی که فرد ویزای یکبار ورود داشته باشد، چه سرمایه‌گذار و چه افراد دیگری که تحت پوشش این ویزا هستند، برای ورود مجدد به آمریکا باید مهر تایید این کشور را دریافت کنند.
ویزای E2 آمریکا
دریافت ویزای سرمایه‌گذاری آمریکا

شرایط دریافت ویزای E2 آمریکا

1- سرمایه‌گذار چه حقیقی و چه حقوقی باید تابعه کشور واجد شرایط باشد.

2- میزان سرمایه باید برای اداره واحد تجاری کافی باشد.

3- سرمایه‌گذاری باید در یک شرکت واقعی و عامل انجام شود.

4- درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری باید علاوه بر تامین هزینه‌های زندگی فرد و خانواده او، تاثیری شگرف بر اقتصاد آمریکا داشته باشد.

5- سرمایه‌گذار باید مدیریت وجوه را به دست گیرد.

6- سرمایه‌گذار باید برای توسعه و هدایت واحد تجاری خود در آمریکا حضور داشته باشد.

برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری (E2) آمریکا به چه مقدار سرمایه نیاز است؟

برای دریافت این ویزا، حداقل سرمایه تعیین نشده است و معمولا در این ویزا، قابل توجه بودن سرمایه مهم است. قابل توجه بودن سرمایه نیز به عواملی چون نوع تجارت، تعداد مشاغل، دارایی سرمایه‌گذار و… بستگی دارد.

در بیشتر مواقع حداقل سرمایه لازم، 100 هزار دلار آمریکا است که البته در برخی موارد با کمتر از این مقدار نیز می‌توان ویزای E2 آمریکا را دریافت کرد.

آیا کارمندان می‌توانند ویزای E2 آمریکا را دریافت کنند؟

برای اینکه کارمندان یک سرمایه‌گذار نیز بتوانند ویزای E2 را دریافت کنند، باید این افراد مانند سرمایه‌گذار اصلی، تابعیت یا ملیت کشوری را داشته باشند که با آمریکا قرارداد تجاری دارد.

همچنین کارمند باید تمامی شرایط کارمند بودن طبق قوانین آمریکا را داشته باشد. این شخص یا باید کارهای اجرایی و نظارتی انجام دهد و یا دارای صلاحیت‌های ویژه باشد.

ویزای E2 آمریکا
ویزا

مزایای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری E2 آمریکا

افرادی که ویزای E2 آمریکا را دریافت می‌کنند، با مزایای متعددی روبرو هستند. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- برای این ویزا حداقل سرمایه در نظر گرفته نشده است و در برخی از مواقع با 50000 دلار نیز می‌توان ویزای E-2 دریافت کرد.

2- این ویزا قابلیت تمدید چند باره دارد و تا زمانی‌که سرمایه‌گذار در آمریکا کسب‌وکار خود را ادامه و توسعه می‌دهد، هر دو سال یکبار ویزای او، همسر و فرزندان زیر 21 سالش تمدید خواهد شد.

3- فرآیند صدور ویزای E2 نسبتا سریع است و به‌طور میانگین در 6 ماه این ویزا صادر می‌شود.

4- کنترل کامل سرمایه یا واحد تجاری بر عهده خود فرد است.

5- همسر فرد سرمایه‌گذار می‌تواند برای هر کارفرمایی کار کند؛ اما خود سرمایه‌گذار تنها باید در کسب‌وکار خود کار کند.

6- به سرمایه‌گذار، همسر و فرزندان او شماره کارت ملی Social Security آمریکا تعلق می‌گیرد. با این شماره کارت ملی، همسر و فرزندان متقاضی می‌توانند در آمریکا مشغول به کار یا تحصیل شده و همگی از مزایای زندگی در آمریکا استفاده کنند.

مراحل دریافت ویزای سرمایه‌گذاری E2 آمریکا

متقاضیان دریافت ویزای E-2 آمریکا برای دریافت این ویزا باید اقدامات زیر را انجام دهند.

1- انتخاب ایالت مناسب برای زندگی و سرمایه‌گذاری

2- انتخاب واحد تجاری در حال فعالیت و یا راه‌اندازی یک واحد تجاری جدید

3- ثبت شرکت در ایالت مورد نظر

4- تهیه یک طرح توجیهی 5 ساله برای سرمایه‌گذاری مطابق با معیارهای مهاجرتی آمریکا

5- مشخص کردن منشاء سرمایه‌گذاری و تجزیه و تحلیل قانونی بودن سرمایه

6- تهیه اسناد، مدارک و فرم‌هایی که اداره مهاجرت برای صدور این ویزا تعیین کرده است.

نکته:

در صورتی که متقاضی در خارج از آمریکا حضور داشته باشد، باید از کنسولگری وقت مصاحبه گرفته و در روز تعیین شده برای مصاحبه به کنسولگری مراجعه کند؛ اما اگر متقاضی دریافت این ویزا در آمریکا حضور داشته باشد، پرونده درخواست او به اداره مهاجرت آمریکا ارائه شده و در مدت کوتاهی به درخواست پاسخ داده می‌شود.

جمع‌بندی

ویزای E2 سرمایه‌گذاری آمریکا یکی از ویزاهای الکترونیکی این کشور است که برای جذب سرمایه مهاجرین به آمریکا انجام می‌شود. البته این ویزا به سرمایه‌گذارانی داده می‌شود که ملیت یا تابعیت کشوری را داشته باشند که با آمریکا قرارداد تجاری دارند.

ویزای E2 آمریکا مزایای متعددی داشته و از طرفی یک پروسه پیچیده است که بهتر است متقاضیان آن تمامی شرایط دریافت ویزا را بررسی کرده و بعد اقدام به درخواست ویزا کنند. ما در هلدینگ مهاجر به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین روش مهاجرت به آمریکا را شناسایی کرده و به‌راحت‌ترین روش ممکن به این کشور مهاجرت کنید.

برای اطلاع از اخبار و مقالات روز مهاجرتی سراسر دنیا، با مهاجر همراه شوید.

بیشتر بخوانید: ویژگی‌های کشور آمریکا

منبع
حامی مهاجر

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا