فرانسهتحصیل در فرانسهمهاجرت به فرانسه

آشنایی با بهترین دانشگاههای فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی

فرانسه یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است و یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. به طوری که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل می‌شوند. برخی از بهترین دانشگاه‌های فرانسه، از برترین دانشگاه‌های جهان هستند. 

کشور فرانسه هر ساله بیش از 23 درصد از بودجه ملی را به آموزش اختصاص داده است. کیفیت بالای آموزشی و امکان تحصیل رایگان در فرانسه باعث شده است که افراد زیادی متقاضی تحصیل در این کشور باشند. دانشگاههای فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی شرایط خوبی را فراهم می‌کنند و برخی از آنها شهرت جهانی دارند.

در ادامه درباره بهترین دانشگاههای فرانسه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چند دانشگاه از بهترین دانشگاههای فرانسه

دانشگاه‌های زیادی در کشور فرانسه وجود دارند که بسیاری از آنها از استانداردهای آموزشی بالایی برخوردار هستند. از بهترین دانشگاههای فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی می‌توان به دانشگاه‌های زیر اشاره کرد.

·   دانشگاه PSL پاریس (Paris Sciences et Lettres -PSL Research University Paris)

دانشگاه PSL پاریس دارای 9 موسسه آکادمیک، نهادهای تحقیقاتی و چندین موسسه وابسته است و رشته‌های بسیار متنوعی ارائه می‌دهد. این رشته‌ها در زمینه علوم، رشته‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر هستند.

دانشگاه PSL یکی از برترین موسسات تحقیقاتی در جهان بوده و با دیگر دانشگاه‌های مهم دنیا مانند کمبریج روابط بسیار خوبی دارد و با همکاری با این دانشگاه‌ها فعالیت‌ها و پروژه‌های علمی و تحقیقاتی زیادی را انجام می‌دهد.

محققان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مجموع 28 جایزه نوبل در زمینه‌های فیزیک، شیمی، ادبیات، فیزیولوژی و پزشکی کسب کرده‌اند. از معروف‌ترین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌توان به افراد زیر اشاره کرد.

1-    لوئی پاستور مخترع واکسن

2-    هنری بوگسون برنده جایزه نوبل ادبیات

3-    ژان پل سارتر برنده جایزه نوبل ادبیات

4-    میشل فوکو متفکر مشهور جهان

5-    ژاک دریدا بنیان‌گذار ساختارشکنی

6-    برنارد هنری لوی فیلسوف

·       دانشگاه اکول پلی تکنیک Ecole Polytechnique

دانشگاه اکول پلی تکنیک یک دانشگاه قدیمی است که در زمینه علم و فناوری پیشرو بوده و رشته‌های زیادی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. این دانشگاه رشته‌ها و زیرشاخه‌های ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، اقتصاد، مکانیک، علوم کامپیوتر، زبان‌های خارجی، تربیت بدنی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، هنر و ادبیات را ارائه می‌دهد.

بهترین دانشگاههای فرانسه
بهترین دانشگاه‌های فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی

·       دانشگاه سوربن Sorbonne University

یکی از دانشگاه‌های بسیار مشهور فرانسه که از برترین دانشگاه‌های جهان به شمار می‌رود، دانشگاه سوربن است که یک دانشگاه دولتی در شهر پاریس است. این دانشگاه از 3 دانشکده اصلی تشکیل شده است.

1-    دانشکده هنر و علوم انسانی

2-    دانشکده علوم و مهندسی

3-    دانشکده پزشکی

این دانشگاه از بهترین استانداردها و کیفیت آموزشی برخوردار است و افرادی می‌توانند از این دانشگاه پذیرش بگیرند که دارای رزومه و سابقه قوی هستند.

·       دانشگاه پاریس University of Paris

یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر فرانسه، دانشگاه پاریس است که شبکه جهانی دانش و نوآوری در فرانسه محسوب می‌شود. این دانشگاه از ادغام 3 دانشگاه پاریس دیدرو، پاریس دکارت و انستیتوی فیزیکی جهان پاریس تشکیل شده است.

دانشگاه پاریس جایگاه بین‌المللی شناخته شده‌ای در جهان دارد و رشته‌های مختلفی را برای تحصیل ئر مقاطع مختلف تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌دهد. از رشته‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند، می‌توان به رشته‌های زیر اشاره کرد.

  1.  رشته‌های مربوط به هنر و علوم انسانی
  2.  زبان‌های خارجی
  3. ادبیات
  4. علوم اجتماعی
  5. علوم اقتصادی
  6. علم و فناوری
  7. پزشکی
  8. دندان‌پزشکی
  9. داروسازی
  10. پرستاری

دانشگاه پاریس علاوه بر اینکه سطح علمی و کیفیت آموزشی بالایی دارد، دارای فضایی بی‌نظیر و ارزش‌های منحصربه‌فرد است. در این دانشگاه مواردی مانند آزادی اندیشه در مطالعه، آموزش و تحقیق، خدمت به جامعه و منافع عمومی، شهر و محیط، احترام و ارتقاء رفاه همگانی، گشاده‌رویی به جهان و یکپارچگی علمی بسیار مهم هستند و تمامی آموزش‌ها و فعالیت‌های این دانشگاه با این ارزش‌ها پیش می‌رود.

·       دانشگاه پاریس ساکلی Paris Saclay University

دانشگاه پاریس ساکلی دارای 14 موسسه برجسته آموزش عالی و سازمان‌های تحقیقاتی است. این دانشگاه امکانات بسیار پیشرفته و فناوری‌های روز را دارا بوده و تمامی برنامه‌های تحصیلی، پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در این دانشگاه از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار هستند.

از رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه می‌توان به رشته‌های زیر اشاره کرد.

  1.  رشته‌های علوم پایه
  2.  تنوع زیستی
  3.  کشاورزی و غذا
  4.  جامعه و محیط زیست
  5.  زیست‌شناسی
  6.  پزشکی و داروسازی
  7.  علوم انسانی
  8.  علوم فنی و مهندسی
  9.  علوم فناوری اطلاعات
  10.  علوم اجتماعی
  11.  حقوق و علوم سیاسی
  12.  علوم ورزشی و تربیت بدنی

و…

این رشته‌ها از مقطع کارشناسی تا دکتری و همچنین در دوره‌های پژوهشی ارائه می‌شوند.

دانشگاه پاریس ساکلی دارای 275 لابراتوار و آزمایشگاه است و در زمینه ریاضیات، فیزیک لیزر و ذرات، اختر فیزیک، علوم اعصاب، علوم نانو، علوم مواد، علوم اعصاب، علوم گیاهی، شیمی، مهندسی، اقتصاد، تجارت، علوم سیاسی و اجتماعی بسیار شهرت دارد. این دانشگاه 10 مدال فیلدز و 2 جایزه نوبل را در کارنامه خود دارد.

جمع‌بندی

کشور فرانسه یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین کشورهای اروپایی است که همواره یکی از مقاصد توریست‌ها محسوب می‌شود. در کنار جاذبه‌های گردشگری و طبیعی، فرانسه دارای دانشگاه‌های معتبری است که برخی از این دانشگاه‌ها از برترین دانشگاه‌های جهان هستند؛ همین مسئله باعث شده است تا دانشجویان بین‌المللی زیادی برای تحصیل کشور فرانسه را انتخاب کنند.

برای اینکه بیشتر با مهاجرت تحصیلی به فرانسه و بهترین دانشگاههای فرانسه برای دانشجویان بین‌المللی آشنا شوید، ما در هلدینگ مهاجر در کنار شما هستیم.

برای مشاهده اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با ما در مهاجر همراه شوید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین دانشگاه‌های آلمان

منبع
الی گشتنکست ابروود

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا