روسیهتحصیل در روسیهمهاجرت به روسیه

پادفک روسیه چیست و چه نقشی در مهاجرت تحصیلی دارد؟

کشور روسیه یکی از کشورهایی است که دارای مراکز علمی و آموزشی معتبر در جهان بوده و در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی داشته است. از دانشگاه‌های معتبر روسیه می‌توان به دانشگاه دولتی مسکو، دانشگاه سن پترزبورگ، دانشگاه تومسک و دانشگاه نووسیبیرسک اشاره کرد. تمامی این دانشگاه‌ها رتبه‌های قابل توجهی در میان دانشگاه‌های تراز اول جهان دارند.

با این حال پذیرش در دانشگاه‌های روسی زبان روسیه زمانی امکان‌پذیر است که متقاضی دوره پادفک را گذرانده باشد. در واقع پادفک روسیه مانند فیلتری است که دانشجویان بین‌المللی باید از آن عبور کنند تا به دانشگاه‌های روسیه راه یابند.

در ادامه درباره دوره پادفک روسیه و نقش آن در مهاجرت تحصیلی دانشجویان بین‌المللی توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

 

پادفک روسیه چیست؟

پادفک نام یک دوره در روسیه است که می‌توان آن را مدرکی معادل با دیپلم در نظر گرفت. علیرغم اینکه در دانشگاه‌های روسیه برخی از دوره‌ها و رشته‌های دانشگاهی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند، با این حال بسیاری از این رشته‌ها به زبان روسی تدریس شده و دانشجو مجبور به گذراندن یک دوره آمادگی مقدماتی است.

این دوره مقدماتی پادفک Preparatory Course نام دارد و هدف از آن این است که دانشجو از نظر شناخت زبان روسی و دروس پایه به این زبان، به حد استاندارد برسد و آماده ورود به دانشگاه باشد. گذراندن این دوره برای تحصیل به زبان روسی در کشورهای روسی زبان مانند اوکراین و گرجستان نیز ضروری است.

سرفصل‌های دوره پادفک با توجه به رشته انتخابی دانشجو متفاوت است؛ یعنی در رشته‌های مهندسی، بیشتر بر روی دروس ریاضی و فیزیک تمرکز وجود دارد و در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بیشتر بر روی دروس شیمی و زیست‌شناسی تمرکز می‌شود.

ساختار دوره پادفک روسیه به چه صورت است؟

این دوره در مرحله اول بر روی تقویت زبان روسی تمرکز دارد و در ماه‌های اول به تدریس زبان روسی، افزایش مهارت‌های خواندن و نوشتن و آموزش گرامر پرداخته می‌شود. بعد از این مرحله تدریس دروس پایه و اختصاصی باتوجه‌به رشته انتخابی شروع می‌شود.

مزایای دوره پادفک روسیه کدام‌اند؟

گذراندن دوره پادفک برای دانشجویان بین‌المللی که رشته انتخابی آنها به زبان روسی تدریس می‌شود، ضروری است؛ اما این دوره مزایای قابل توجهی دارد؛ بنابراین به سایر دانشجویان که رشته‌های انگلیسی زبان را انتخاب کرده‌اند نیز گذراندن این دوره توصیه می‌شود.

از مزایای گذراندن این دوره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- دانشجو می‌تواند تسلط بیشتری روی زبان روسی داشته باشد که این مسئله برای زندگی روزمره او در روسیه بسیار مطلوب است.

2- با تسلط بیشتر بر روی زبان روسی، دانشجو در درک اصطلاحات علمی رشته تحصیلی خود موفقتر خواهد بود.

3- گذراندن این دوره باعث می‌شود که فرد با فرهنگ روسیه بیشتر آشنا شده و سازگاری بیشتری با محیط داشته باشد.

4- افرادی که این دوره را می‌گذرانند، ارتباط بهتری با اساتید، پرسنل دانشگاه و هم‌کلاسی‌ها خواهند داشت.

5- دانشجو شانس بیشتری برای پیدا کردن کار بعد از تحصیل خواهد داشت.

6- دوره پادفک تاثیر مثبتی بر روی رزومه تحصیلی دانشجو دارد.

7- این دوره منجر به دریافت گواهینامه معتبر زبان روسی می‌شود.

8- با گذراندن این دوره، امکان تحصیل در رشته‌هایی مانند دندانپزشکی برای متقاضی فراهم می‌شود.

9- دوره پادفک روسیه شانس دریافت بورسیه را در رشته‌های روسی زبان بالا می‌برد.

منابع آموزشی که در دوره پادفک تدریس می‌شوند، کدام‌اند؟

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، باتوجه‌به هر رشته دروس پایه مربوط به آن رشته تدریس می‌شوند و در کنار آن منابع زیر نیز به تمامی داوطلبان ارائه می‌شوند.

1- کتاب‌های دوره کاربردی آموزش زبان روسی

2- کتاب‌های مکالمه به زبان روسی

3- کتاب صرف افعال روسی

4-     کتاب‌های گرامر زبان روسی

5- کتاب‌های لغت و اصطلاحات زبان روسی

پادفک روسیه
دوره پادفک روسیه و تحصیل در این کشور زیبا

مدت زمان دوره پادفک چقدر است؟

مدت زمان دقیقی برای طول دوره پادفک روسیه وجود ندارد و باتوجه‌به رشته و دانشگاه انتخابی طول دوره متفاوت است. در برخی از رشته‌ها 200 ساعت طول دوره کافی است و در برخی از رشته‌ها طول دوره به بالای 700 ساعت می‌رسد؛ بنابراین نمی‌توان به‌صورت دقیق طول دوره را تعیین کرد.

به‌طور کلی طول دوره پادفک می‌تواند بین 6 ماه تا یک سال باشد.

زمان ثبت‌نام برای دوره پادفک روسیه چه تاریخی است؟

داوطلبان تحصیل در روسیه باید به زمان ثبت‌نام دوره پادفک توجه کافی داشته باشند تا به موقع نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. ثبت‌نام این دوره معمولا از فروردین ماه تا اواسط مرداد هر سال است.

توصیه می‌شود که داوطلبان از همان فروردین برای ثبت‌نام اقدام کرده و کار خود را به روزهای آخر موکول نکنند. کلاس‌های پادفک معمولا از نیمه دوم شهریور (اول سپتامبر) و یا از اول فوریه شروع می‌شوند.

مدارک لازم برای ثبت‌نام در دوره پادفک روسیه کدام‌اند؟

قبل از اینکه درباره مدارک لازم صحبت کنیم، بهتر است بدانید که تمامی مدارک باید به زبان روسی ترجمه رسمی شده و مهر وزارت امور خارجه را داشته باشند. این مدارک عبارت‌اند از:

  •       پاسپورت معتبر
  •       مدرک دیپلم دبیرستان
  •       مدرک پیش‌دانشگاهی
  •       ریزنمرات دبیرستان
  •       گواهی سلامت
  •       عکس پاسپورتی
  •       رسید پرداخت هزینه ثبت‌نام
  •       فرم پذیرش دانشگاه

هزینه ثبت‌نام پادفک چقدر است؟

برای اینکه هزینه دقیق دوره پادفک را بدانید، باید به وب‌سایت رسمی دانشگاه انتخابی مراجعه کنید. در حالت کلی هزینه دوره پادفک بین 2000 تا 6000 دلار تخمین زده می‌شود. هر چقدر رشته انتخابی دانشجو تخصصی‌تر باشد، طول دوره بیشتر بوده و هزینه آن نیز بالاتر است.

گذراندن این دوره برای دانشجویانی که بورسیه تحصیلی روسی دارند، رایگان است؛ اما اگر دانشجو در انتهای دوره نمره قبولی را کسب نکند، باید هزینه را پرداخت کند و دوباره دوره پادفک را بگذراند.

جمع‌بندی

دوره پادفک روسیه یک دوره پیش‌نیاز برای دانشجویان بین‌المللی است که قصد دارند در دانشگاه‌های روسیه و رشته‌هایی که به زبان روسی تدریس می‌شوند، تحصیل کنند. البته سایر دانشجویان بین‌المللی که رشته‌های انگلیسی زبان را انتخاب کرده‌اند نیز می‌توانند در این دوره ثبت‌نام کنند.

در دوره پادفک با توجه به رشته انتخابی، منابع، هزینه ثبت‌نام و مدت زمان دوره متفاوت است؛ بنابراین دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارند، برای اطلاع از جزئیات دوره پادفک می‌توانند به وب‌سایت رسمی دانشگاه انتخابی مراجعه کنند و یا با کارشناسان ما در هلدینگ مهاجر در ارتباط باشند.

ما در هلدینگ مهاجر با تکیه بر توانایی‌ها و تجربیات کارشناسان حرفه‌ای خود، مسیر مهاجرت تحصیلی شما را هموار می‌کنیم.

برای اطلاع از اخبار روز مهاجرتی سراسر دنیا با مهاجر همراه شوید.

بیشتر بخوانید: دوره آوسبیلدونگ آلمان

منبع
letsgouninetxtabroadgo2tr

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا