خبر هاکار در کاناداکانادا

استارتاپ ApplyBoard؛ یک استارتاپ موفق ایرانی در کانادا!

یکی از مواردی که منجر به مهاجرت ایرانی‌های توانمند به کشورهای توسعه‌یافته جهان به ویژه کانادا می‌شود، این است که این افراد می‌توانند ایده‌های خود را در این کشورها عملی کنند. در کشورهایی مانند کانادا و آمریکا جوانان ایرانی زیادی وجود دارند که توانسته‌اند به مدارج بالای علمی برسند یا یک استارتاپ موفق راه‌اندازی کرده و در عرصه تکنولوژی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

یکی از این استارتاپ‌های موفق در کشور کانادا، استارتاپ اپلای برد (apply board) است که توسط 3 برادر ایرانی راه‌اندازی شده و امروزه خدمات بسیاری را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با این استارتاپ موفق و چگونگی شکل‌گیری آن توصیه می‌کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

استارتاپ موفق اپلای برد ApplyBoard

در سال 2015، 3 برادر ایرانی برای کمک و مشاوره به دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کشورهای توسعه یافته، یک استارتاپ به نام اپلای برد را در کشور کانادا راه‌اندازی کردند. اپلای برد خدمات پذیرش دانشجویان بین‌المللی را از دانشگاه‌های کشورهای انگلیسی زبان آسان می‌کند.

این استارتاپ در طول 5 سال توانست به رشد چشمگیری برسد. به‌طوری که در سال 2019 تعداد کارمندان آن به بیش از 400 کارمند رسید. این استارتاپ موفق در تمامی مراحل درخواست پذیرش دانشجویان از دانش هوش مصنوعی (Machine Learning) استفاده می‌کند و دانشجویان برای مشاهده آخرین اخبار و اطلاعات دانشگاهی، فقط کافی است که فیلد موردنظر را پر کنند.

از طرفی استارتاپ اپلای برد، برای فاند و کمک هزینه تحصیلی نیز شرایط خوبی را برای دانشجویان فراهم کرده؛ به‌طوری که 22 میلیون دلار برای پرداخت کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته شده است.

این استارتاپ موفق به‌ویژه در زمان بحران کرونا توانست سرمایه قابل توجهی را جذب کند و ارزش آن به یک میلیارد دلار رسید.

بیشتر بخوانید: استارتاپ BLEND

بنیانگذاران استارتاپ موفق Apply Board

دو برادر دوقلوی ایرانی به نام‌های مسیح و مهدی بصیری با همراهی برادر بزرگترشان به نام مارتین، استارتاپ اپلای برد را راه‌اندازی کرده‌اند. این دو برادر در سال 2020 در مجله فوربز در فهرست 30 چهره موفق زیر 30 سال معرفی شدند.

آنها توانسته‌اند به بیش از 70 هزار دانشجوی بین‌المللی خدمات ارائه داده و به آنها کمک کنند که در 1200 موسسه علمی در آمریکای شمالی ادامه تحصیل دهند.

استارتاپ موفق اپلای برد
اپلای برد استارتاپی برای خدمات دانشجویی

بیشتر بخوانید: استارتاپ بلاکس و اولین ساعت هوشمند ماژولار در دنیا 

خدمات استارتاپ موفق Apply Board

استارتاپ اپلای برد با دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و مراکز عالی کانادا، آمریکا، انگلیس و استرالیا قراردادهای رسمی داشته و برای پذیرش تحصیلی دانشجویان بین‌المللی از این دانشگاه‌ها، به آنها کمک می‌کند.

متقاضیان مهاجرت تحصیلی برای ثبت‌نام باید وارد سامانه ApplyBoard شده و فرم مربوطه را پر کنند. در این فرم موارد متعددی آمده است که از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       اطلاعات فردی
  •       علاقه‌مندی‌ها
  •       شرایط مورد نظر متقاضی
  •       شرایط مالی
  •       سطح زبان

و…

تمامی این موارد در عرض چند ثانیه به‌وسیله هوش مصنوعی پردازش می‌شوند و هوش مصنوعی جدیدترین اطلاعات سایت‌های دانشگاهی را نیز بررسی کرده و بهترین و مناسب‌ترین موارد را به متقاضی نمایش می‌دهد.

این سامانه در تمامی مقاطع تحصیلی از دبستان تا دکترا را تحت پوشش قرار می‌دهد و در کمترین زمان به متقاضی کمک می‌کند که دانشگاه مناسب خود را پیدا کند. علاوه بر خدمات پذیرش تحصیلی، این سامانه در موارد دیگری مانند: پیدا کردن محل اقامت یا خوابگاه، پذیرش فرودگاهی، بیمه درمانی دانشجو، مشاوره‌های مرتبط با ویزا و… خدمات بسیار موثری به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: uspvs نماینده بیش از 300 دانشگاه در آمریکا و کانادا

جمع‌بندی

استارتاپ موفق، استارتاپی است که قابلیت رشد و توسعه داشته و یک ایده نوآورانه و خلاق باشد. کشور کانادا نیز از چنین ایده‌هایی استقبال می‌کند. برادران بصیری جوانان ایرانی موفقی هستند که توانسته‌اند یک ایده استارتاپی را در کشور کانادا راه‌اندازی کرده و توسعه دهند.

در صورتی که شما نیز یک ایده استارتاپی دارید، می‌توانید از طریق این ایده استارتاپی به کانادا مهاجرت کرده و در این کشور قدرتمند، ایده خود را عملی کنید. اگر ایده هم نداشته باشید، باز هم نگران نباشید با مهاجر در ارتباط باشید. مهاجر از صفر تا صد ویزای استارتاپی کانادا در کنار شماست.

شما هم می‌توانید یک جوان موفق ایرانی در کانادا باشید و ایده‌ خود را به دنیا معرفی کنید.

برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با ما در مهاجر همراه باشید. 

 

منبع
اول پرداختفوربز

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا