سایر کشور هامهاجرت به سایر کشور ها

از صفر تا صد مهاجرت به اتریش

اتریش یکی از کشورهای زیبای اروپایی است که در میان کوه‌های آلپ واقع شده و یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی است و هر ساله افراد زیادی از سراسر دنیا، متقاضی مهاجرت به اتریش هستند. این کشور کوچک اروپای مرکزی از 9 ایالت تشکیل شده است و به دلیل همجواری با کشورهای اروپایی مانند آلمان، سوئیس، ایتالیا و… از محبوبیت خاصی برخوردار است؛ همچنین اتریش یکی از کشورهای ثروتمند دنیاست.

برای مهاجرت به کشور اتریش نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که متقاضیان با توجه به شرایط خود می‌توانند یکی از این روش‌‌ها را انتخاب کرده و به اتریش مهاجرت کنند. برای اینکه بیشتر با روش‌های مهاجرت به اتریش و شرایط هر کدام آشنا شوید، این مقاله را بخوانید.

مهم‌ترین مزایای مهاجرت به اتریش

اتریش یک کشور اروپایی است که با کشورهای آلمان، لیختن اشتاین، سوئیس، ایتالیا، اسلوونی، مجارستان، جمهوری چک و اسلواکی مرز مشترک داشته و همین دسترسی آسان به کشورهای مهم اروپایی یک مزیت بزرگ برای زندگی در اتریش تلقی می‌شود. از دیگر مزایای مهاجرت به اتریش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       اتریش کشوری ثروتمند است.
  •       امنیت در اتریش بسیار بالا است.
  •       امکان تحصیل رایگان در این کشور برای مهاجران وجود دارد.
  •       اتریش دارای موقعیت‌های شغلی مناسب است.
  •       نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است.

و…

مهاجرت به اتریش
شهر زیبای وین

در حالت کلی این کشور با کشور آلمان شرکای تجاری سنتی هستند و اقتصاد آلمان تاثیر زیادی بر اقتصاد اتریش می‌گذارد. از دیگر منابع مالی این کشور می‌توان به صنعت گردشگری و سرانه تولید ناخالصی داخلی اشاره کرد. از صنایع مهمی که در اقتصاد اتریش تاثیر دارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       صنایع غذایی
  •       صنایع شیمیایی
  •       صنعت خودرو
  •       صنایع فولاد
  •       صنعت برق و الکترونیک
  •       صنایع چوب و کاغذ

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد مهاجرت به فنلاند

راه‌های مهاجرت به اتریش

برای مهاجرت به اتریش روش‌های مختلفی وجود دارد که عبارت‌اند از:

·       مهاجرت از طریق کار

1-    مهاجرت کاری به اتریش از طریق جاب آفر

2-    مهاجرت کاری به اتریش با ویزای جستجوی کار

·   مهاجرت از طریق تحصیل

1- مهاجرت تحصیلی از طریق تحصیل در مدارس اتریش

2- مهاجرت تحصیلی از طریق تحصیل در دانشگاهی در اتریش

3- مهاجرت تحصیلی از طریق تحصیل در دوره زبان

·       مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

1- مهاجرت از طریق راه‌اندازی استارتاپ در اتریش

2- مهاجرت از طریق خود حمایتی و سرمایه‌داری در اتریش

3- مهاجرت از طریق ثبت شرکت و خرید ملک در اتریش

4- مهاجرت از طریق اقامت قرمز سفید قرمز اتریش

·   مهاجرت از طریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند اتریشی

·   مهاجرت از طریق تولد

کشور اتریش از قانون خون تبعیت می‌کند و تنها افرادی که از پدر یا مادر اتریشی متولد شوند، می‌توانند تابعیت اتریش را دریافت کنند.

مهاجرت به اتریش
زیبایی های طبیعی اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق کار

افرادی که متقاضی کار در اتریش هستند، برای مهاجرت کاری به این کشور، به دو روش می‌توانند که به اتریش مهاجرت کنند.

1- مهاجرت کاری به اتریش با جاب آفر (Job Offer)

در این روش مهاجرتی، افرادی که دارای تخصص و مهارتی هستند، می‌توانند با دریافت یک پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای اتریشی به کشور اتریش مهاجرت کنند. روش مهاجرت کاری با دریافت جاب آفر به این صورت است که کارفرمای اتریشی برای پیدا کردن نیروی کار به مدت 3 ماه در کشور اتریش آگهی می‌دهد.

در صورتی که در این 3 ماه، کارفرما نتواند نیروی کار مورد نیاز خود را از داخل اتریش پیدا کند، به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا و در میان شهروندان اتحادیه اروپا، آگهی خود را منتشر می‌کند. اگر در این 3 ماه نیز نتواند نیروی کار خود را پیدا کند، برای جذب نیروی کار از خارج از اتحادیه اروپا اقدام خواهد کرد.

افرادی که بتوانند با جاب آفر، ویزای کاری اتریش را دریافت کنند، می‌توانند یکی از کارت‌های زیر را دریافت کنند.

·   کارت قرمز سفید قرمز اتریش

کارت قرمز-سفید-قرمز اتریش یک کارت ترکیبی برای اجازه کار و اقامت در اتریش است که اعتباری 2 ساله داشته و به متقاضی اجازه می‌دهد تا با کارفرمای مشخص کار کند. این کارت برای نیروهای کار متخصص در مشاغل مورد نیاز، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور اتریش، نیروهای کار خود اشتغال، صاحبان کسب‌وکار و کارگران کلیدی اعطا می‌شود.

·   کارت قرمز سفید قرمز پلاس اتریش

این کارت یک نسخه یا ورژن بالاتر از کارت قرمز-سفید- قرمز اتریش است که به اتباع کشورهایی غیر از اتحادیه اروپا امکان اقامت در اتریش و استفاده نامحدود از بازار کار این کشور را می‌دهد. افرادی که کارت قرمز سفید قرمز اتریش را دارند، می‌توانند برای تمدید اقامت خود، درخواست کار قرمز سفید- قرمز پلاس دهند که معمولا اعتباری یک ساله دارد.

·   کارت آبی اتحادیه اروپا

بلوکارت یا کارت آبی اتحادیه اروپا یک کارت بر اساس شایستگی بوده که روند مهاجرت را برای افرادی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند، بسیار ساده می‌کند. افرادی که این کارت را دریافت می‌کنند، به جای 5 سال در 3 سال اقامت دائم اتریش را دریافت خواهند کرد.

این کارت به افرادی تعلق می‌گیرد که حداقل 1 سال در اتریش کار کرده و درآمد بالای 66593 هزار یورو در سال دارند.

مهاجرت به اتریش
زندگی در وین

بیشتر بخوانید: بلوکارت آلمان و شرایط دریافت آن

2- مهاجرت کاری به اتریش با جاب سیکر (job seeker)

روش دیگر مهاجرت به اتریش از طریق کار، مهاجرت با ویزای جستجوی کار اتریش یا (job seeker) است. افرادی که در جستجوی کار در اتریش هستند، می‌توانند با دریافت این ویزا، 6 ماه در اتریش مانده و به‌صورت قانونی به دنبال کار باشند. در صورتی که بتوانند در این 6 ماه شغلی را پیدا کنند، می‌توانند ویزای خود را تبدیل کرده و در اتریش بمانند.

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت به اتریش، مهاجرت تحصیلی است. افرادی که متقاضی تحصیل در مدارس، دانشگاه‌ها یا دوره‌های آموزشی در اتریش هستند، می‌توانند با دریافت ویزای تحصیلی اتریش به این کشور مهاجرت کنند. این ویزا خودبه خود به اقامت دائم و شهروندی اتریش منجر نمی‌شود؛ اما فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های اتریش می‌توانند، کارت قرمز-سفید-قرمز اتریش را دریافت کنند.

در صورتی که فارغ‌التحصیلان بتوانند در اتریش کاری را پیدا کرده و مشغول به کار شوند، می‌توانند، اجازه اقامت 12 ماهه داشته باشند و بعد از آن با تمدید اقامت، زمان بیشتری در اتریش مانده و مشغول به کار شوند که این می‌تواند منجر به دریافت بلوکارت و اقامت دائم اتریش و سپس شهروندی این کشور شود.

تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در کشور اتریش رایگان بوده و متقاضیان تحصیل در برخی از رشته‌ها مانند پزشکی و دندانپزشکی باید برای ورود به دانشگاه‌های برتر اتریش در آزمون‌های ورودی شرکت کنند.

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از روش‌های مهاجرت به اتریش، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. برخی از سرمایه‌گذاران که دارای شرایط خاصی هستند، می‌توانند بدون نیاز به اقامت مقدماتی در اتریش و با امکان داشتن تابعیت مضاعف، در اتریش درخواست تابعیت و شهروندی دهند.

با این حال سرمایه‌گذاری و خرید ملک در اتریش به ویزای سرمایه‌گذاری و شهروندی اتریش منجر نخواهد شد. در اتریش باید سرمایه‌گذاری پویا بوده و با اقتصاد این کشور در ارتباط باشد. برای سرمایه‌گذاری در این کشور راه‌های مختلفی وجود دارد که عبارت‌اند از:

·   راه‌اندازی استارتاپ در اتریش

افرادی که دارای ایده‌های استارتاپی نوآورانه هستند، می‌توانند با راه‌اندازی استارتاپ در اتریش، کارت قرمز-سفید-قرمز اتریش را دریافت کرده و از مزایای زندگی و کار در اتریش بهره‌مند شود.

برای این روش مهاجرتی، متقاضی باید حداقل سرمایه اولیه 50000 یورو داشته باشد و یک ایده نوآورانه در زمینه تولید محصولات، خدمات، فناوری و… ارائه دهد.

·   ثبت شرکت در اتریش

یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در اتریش، ثبت شرکت در این کشور است. افرادی که بتوانند در اتریش یک شرکت ثبت کنند، می‌توانند کارت قرمز-سفید-قرمز اتریش را دریافت کنند. این روش سرمایه‌گذاری امکان استخدام 5 نفر از اعضای خانواده و همچنین اقامت کاری را به متقاضی خواهد داد.

·   خوداشتغالی در اتریش

متقاضیان دریافت این روش مهاجرتی باید در اقتصاد اتریش به‌صورت فعال سرمایه‌گذاری کنند. این افراد می‌توانند از مشاغل موجود در اتریش حمایت کنند. حمایت باید از مشاغلی باشد که دارای دانشی جدید بوده و یا فناوری نوینی را معرفی می‌کنند و یا اینکه از نظر استراتژیکی در منطقه از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

·   خود حمایتی یا تمکن مالی در اتریش

در این روش مهاجرتی، افرادی که تمکن مالی مناسبی دارند، می‌توانند با سرمایه‌گذاری در اتریش، ویزای سرمایه‌گذاری این کشور را دریافت کرده و در اتریش بمانند. دولت اتریش هر ساله به 500 متقاضی که شرایط تمکن مالی را دارند، اجازه اقامت در این کشور را می‌دهد.

از مهم‌ترین شرایط اجازه اقامت در اتریش از طریق تمکن مالی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- متقاضی باید ثابت کند که به ازای هر فرد از خانواده (افراد بالای 12 سال)، دارایی به ارزش 22800 یورو دارد. (برای افراد زیر 12 سال، 10000 یورو در سال)

2- حداقل درآمد ماهانه متقاضی برای یک خانواده دو نفره باید 2500 یورو باشد.

3- متقاضی باید حداقل 6 ماه در سال در اتریش حضور داشته باشد تا بتواند بعد از 5 سال اقامت دائم اتریش را دریافت کند.

مهاجرت به اتریش
زندگی در اتریش

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

یکی از روش‌های مهاجرت به اتریش، ازدواج با یک شهروند و تبعه این کشور است. افرادی که بتوانند با یک شهروند و تبعه اتریش ازدواج کنند، بعد از 6 سال اقامت قانونی و مستمر در اتریش که حداقل 5 سال از آن را با همسر خود در خانه مشترک زندگی کرده‌اند، می‌توانند اقامت دائم و تابعیت اتریش را دریافت کنند.

افرادی که از طریق ازدواج به اتریش مهاجرت می‌کنند، امکان استفاده از قانون تابعیت مضاعف را نخواهند داشت.

مهاجرت به اتریش از طریق تولد

کشور اتریش از قانون خون تبعیت می‌کند؛ بنابراین برای اینکه یک نوزاد بتواند تابعیت اتریش را دریافت کند، باید حداقل یکی از والدین او در ازدواج مدنی، تابعیت کشور اتریش را داشته باشند. در صورتی که ازدواج والدین رسمی نباشد، تابعیت پدر تابعیت نوزاد نیز خواهد بود.

به دنیا آوردن کودک در اتریش منجر به دریافت تابعیت والدین نخواهد شد.

مهاجرت هنرمندان به اتریش

یکی از ویزاهای اتریش، ویزای هنرمندان اتریش است. افرادی که به‌عنوان یک هنرمند به‌صورت تمام وقت کار می‌کنند، می‌توانند ویزای هنرمندان اتریش را دریافت کنند. از شرایط این ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- مجوز اقامت هنرمندان معمولا یک ویزای 12 ماهه است.

2- در صورت وجود فعالیت هنری وابسته، هنرمندانی که تبعه کشوری در خارج از اتحادیه اروپا هستند، باید یک اظهارنامه کتبی از طرف کارفرمای خود ارائه دهند و شرایط لازم را برای دریافت این ویزا داشته باشند.

3- در صورتی که هنرمند فعالیت هنری خود اشتغالی دارد، باید برای فعالیتی که بیش از 6 ماه خواهد بود، قرارداد کتبی ارائه داده و همچنین تمامی شرایط لازم برای دریافت ویزا را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: مواردی که باید قبل از مهاجرت به دانمارک بدانید

مهاجرت به اتریش
وین زیبا

مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

پناهندگی نیز یکی از روش‌های مهاجرت به اتریش است که البته روش بسیار سخت و دشواری است و توصیه نمی‌شود. افرادی که به هر دلیل به این روش مهاجرتی تن می‌دهند، باید درخواست پناهندگی را مستقیما در کلانتری و یا اداره پلیس ثبت کنند. اداره پلیس اطلاعات پناهجو را به اداره مهاجرت و پناهندگی فدرال (BFA) ارسال خواهد کرد.

در صورتی که پناهندگی پذیرفته شود، پناهجو یک کارت سفید که مجوز اقامت است، دریافت خواهد کرد و به یکی از مراکز اسکان منتقل خواهد شد.

مهاجرت به اتریش و دریافت تابعیت و شهروندی

برای اینکه فردی بتواند تابعیت و شهروندی اتریش را دریافت کند، باید شرایط زیر را داشته باشد.

1- متقاضی باید حداقل 10 سال در کشور اتریش اقامت قانونی داشته باشد.

2- متقاضی باید مدارکی را ارائه دهد که نشان می‌دهند در 3 سال اخیر، تمکن مالی و درآمد کافی برای زندگی خود و خانواده در اتریش داشته است.

3- عدم سوء سابقه کیفری برای دریافت تابعیت و شهروندی اتریش بسیار مهم است.

4- متقاضی باید حداقل مدرک زبان B1 آلمانی را داشته و با تاریخ، عرف و روال زندگی در اتریش آشنایی داشته باشد.

5- متقاضی باید ضمانت کند که نگرش مثبتی به جمهوری اتریش داشته و خطری برای صلح، نظم و امنیت عمومی این کشور ندارد.

6- متقاضی نباید تصمیم به بازگشت به کشور دیگری در اتحادیه اروپا یا سوئیس را داشته باشد.

مهاجرت به اتریش
زندگی در اروپا

جمع‌بندی

اتریش یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت است. این کشور ثروتمند اروپای مرکزی روش‌های مهاجرتی متعددی داشته و متقاضیان مهاجرت به اتریش می‌توانند با توجه به شرایط خود، بهترین روش مهاجرتی را انتخاب کنند.

این افراد با مهاجرت به اتریش می‌توانند از مزایای متعددی بهره‌مند شوند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به دسترسی به بازار تجاری اروپا، زندگی در یک کشور امن و مرفه و… اشاره کرد. درصورتی که تمایل دارید درباره مهاجرت به سایر کشورهای دنیا نیز بدانید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: مهاجرت به سوئیس و روش‌های مهاجرت به آن

منبع
go2trmalekpourmie

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا