ویزای خانوادگیاسترالیامهاجرت به استرالیا

شرایط مهاجرت با ویزای ازدواج استرالیا

استرالیا یکی از زیباترین و مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است که هر ساله افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور زیبا هستند. روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور زیبا وجود دارد که یکی از این روش‌ها، مهاجرت از طریق ویزای ازدواج استرالیا است.

ویزای ازدواج استرالیا، به فردی تعلق می‌گیرد که با یک تبعه استرالیا یا فردی که اقامت دائم استرالیا را دارد، ازدواج کرده باشد یا اینکه قصد ازدواج داشته باشد. با این حال دریافت این ویزا قوانین و شرایط خاصی داشته و متقاضی باید تمامی شرایط لازم را برای دریافت این ویزا داشته باشد.

برای اینکه بیشتر با ویزای ازدواج استرالیا و شرایط دریافت آن آشنا شوید، ادامه این مقاله را بخوانید.

ویزای ازدواج استرالیا و انواع آن

ویزای ازدواج استرالیا یکی از ویزاهای مهاجرتی استرالیا است و به افرادی تعلق می‌گیرد که با یک تبعه یا شهروند استرالیا ازدواج کرده و قصد دارند برای ملحق شدن به همسر خود به استرالیا مهاجرت کرده و در این کشور زندگی کنند.

این افراد باید ثابت کنند که در 12 ماه گذشته با فردی که شهروند یا تبعه استرالیا است، زندگی مشترک داشته‌اند. افرادی که از طریق این ویزا به استرالیا مهاجرت می‌کنند، از خدمات رایگان بهره‌مند خواهند شد. این ویزا می‌تواند بعد از 2 سال به اقامت دائم و بعد از آن به شهروندی استرالیا منجر شود.

ویزای ازدواج استرالیا
ویزای ازدواج و نامزدی استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا دارای انواع مختلفی است که در حالت کلی به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند.  

1- ویزای ساب‌کلاس 309

ویزای ساب‌کلاس 309، یک ویزای موقت است که به متقاضی اجازه می‌دهد تا زمان دریافت ویزای دائمی یا لغو درخواست در استرالیا زندگی کند. افرادی که متقاضی دریافت این ویزا هستند، باید در خارج از استرالیا حضور داشته باشند تا بتوانند برای دریافت این نوع ویزا درخواست دهند.

دریافت این نوع ویزای ازدواج استرالیا می‌تواند بین 13 تا 18 ماه طول بکشد. برای دریافت این ویزا، متقاضی باید از سلامت کافی برخوردار بوده و همچنین عدم سوء پیشینه متقاضی بسیار اهمیت دارد.

2- ویزای ساب‌کلاس 100

ویزای ساب‌کلاس 100 یک ویزای دائمی است که متقاضیان دریافت این ویزا باید قبل از دریافت آن ویزای موقت 820 استرالیا را دریافت کنند. دریافت این ویزای مهاجرتی بین 20 تا 26 ماه طول خواهد کشید و علاوه بر اینکه شخصیت معقول هر دو طرف باید ثابت شود، متقاضی باید تمامی بدهی‌های دولتی به استرالیا را تسویه کرده باشد.

در صورتی که فرد با شهروند و تبعه استرالیا 2 سال زندگی کرده باشد و فرزندی داشته باشد، می‌تواند هر دو ویزای 820 و 100 را به‌صورت همزمان دریافت کند؛ اما اگر فرزندی نداشته باشند، باید 3 سال از زندگی مشترک بگذرد تا متقاضی بتواند ویزای ازدواج استرالیا (ساب‌کلاس 100) را دریافت کند.

3- ویزای ساب‌کلاس 820

ویزای ساب‌کلاس 820 یک ویزای موقت است که پیش‌نیازی برای ویزای دائمی 100 است. متقاضی باید در زمان درخواست برای دریافت این ویزا، باید در داخل استرالیا باشد. افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند، می‌توانند در استرالیا مشغول به تحصیل شده و یا مشغول به کار شوند. این افراد می‌توانند از خدمات پزشکی استفاده کنند و…

4- ویزای ساب‌کلاس 300

ویزای ازدواج استرالیا از نوع ویزای ساب‌کلاس 300، همان ویزای نامزدی بوده و ویزایی است که به متقاضی اجازه سفر به استرالیا و ازدواج با همسر آینده او را می‌دهد. افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند، می‌توانند برای مدت 9 ماه در استرالیا اقامت موقت داشته و به کار و تحصیل بپردازند و در صورت ازدواج با یک شهروند و یا تبعه استرالیا برای دریافت ویزای پارتنر درخواست دهند.

بیشتر بخوانید: ویزای خانوادگی استرالیا و انواع آن

ویزای ازدواج استرالیا
مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

مزایای دریافت ویزای ازدواج استرالیا

ویزای ازدواج استرالیا دارای مزایای متعددی است که عبارت‌اند از:

  •       امکان تحصیل در استرالیا
  •       امکان کار در استرالیا
  •       امکان تبدیل به اقامت دائم استرالیا
  •       امکان دریافت شهروندی و پاسپورت استرالیا

 بیشتر بخوانید: دریافت شهروندی استرالیا و شرایط آن

مدارک لازم برای دریافت ویزای ازدواج استرالیا

متقاضیان دریافت ویزای ازدواج استرالیا برای دریافت این نوع ویزا باید مدارکی را ارائه دهند که از مهم‌ترین این مدارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       شناسنامه
  •       کارت ملی
  •       پاسپورت
  •       عکس (2 قطعه)
  •       اسناد مربوط به تغییر نام (در صورت وجود)
  •   اظهارنامه قانونی در خصوص با درخواست ویزای ازدواج احتمالی
  •   اثبات واقعی بودن و ادامه دار بودن رابطه
  •   گواهی ازدواج در صورت ازدواج در خارج از استرالیا
  •   اسناد مربوط به طلاق یا فوت همسر سابق (در صورت سابقه ازدواج قبلی)
  •   گواهی عدم سوء پیشینه
  •   پرداخت هزینه و…

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع ویزای استرالیا

مدت زمان دریافت ویزای ازدواج استرالیا

مدت زمان دریافت ویزای ازدواج استرالیا بین 12 تا 24 ماه است که برای هر نوع از این ویزا، بازه زمانی دریافت ویزا طبق جدول زیر خواهد بود.

مدت زمان دریافت ویزای ازدواج استرالیا
نوع ویزا مدت زمان دریافت ویزا در 75 درصد از درخواست‌ها مدت زمان دریافت ویزا در 90 درصد از درخواست‌ها
ویزای پارتنر 100 12 ماه 19 ماه
ویزای پارتنر 309 (موقت) 16 ماه 23 ماه
ویزای پارتنر 801 11 ماه 19 ماه
ویزای پارتنر 820 20 ماه 27 ماه
ویزای ازدواج در آینده 300 23 ماه 27 ماه

نکات مهم درباره ویزای ازدواج استرالیا

افرادی که متقاضی دریافت اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ازدواج هستند، باید به نکات زیر توجه داشته باشند.

1- قبلا ازدواج کرده، نامزد بوده و یا در یک رابطه واقعی با هم زندگی کنند.

2- مدارکی را ارائه دهند که نشان‌دهنده یک رابطه واقعی باشد.

3- در صورتی که متقاضی در استرالیا زندگی می‌کند، باید برای ویزای 820  یا 801 اقدام کند.

4- در صورتی که متقاضی در خارج از استرالیا زندگی می‌کند باید برای دریافت ویزای 100 یا 309 اقدام کند.

5- در صورتی که متقاضی در خارج از استرالیا بوده و تصمیم دارد برای ازدواج در آینده به استرالیا مهاجرت کند، باید ویزای 300 را دریافت کند.

6- ویزای پارتنر استرالیا یک ویزای دو مرحله‌ای است که شامل یک ویزای موقت و بعد یک ویزای دائمی است.

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت استرالیا 

جمع‌بندی

ویزای ازدواج استرالیا، ویزایی است که به متقاضی این اجازه را می‌دهد تا به استرالیا مهاجرت کرده و با همسر خود زندگی کند؛ البته متقاضی باید با یک شهروند یا تبعه استرالیا ازدواج کرده باشد و یا اینکه قصد ازدواج با چنین فردی را داشته باشد.

ویزای ازدواج استرالیا در انواع مختلفی وجود داشته که برخی از آنها موقت و برخی دائمی است. افرادی که بتوانند ویزای ازدواج استرالیا را دریافت کنند، بعد از 2 سال در صورت تداوم زندگی مشترک می‌توانند برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنند.

برای اینکه بیشتر درباره ویزای ازدواج یا سایر ویزاهای استرالیا بدانید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: از صفر تا صد مهاجرت از طریق ازدواج

منبع
pasargadmigrationparsicanada

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا