ویزای استارتاپسایر کشور هامهاجرت به سایر کشور ها

ورود به یک اکوسیستم استارتاپی پررونق با ویزای استارتاپ دانمارک

یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت، کار و زندگی کشور دانمارک است. برای مهاجرت به این کشور زیبا و مرفه اروپایی، روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش‌ها، مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ دانمارک است.

این ویزا یک ویزای مقرون به صرفه بوده و به کارآفرینانی که خارج از اتحادیه اروپا هستند، اجازه می‌دهد که وارد دانمارک شده و در این کشور کسب‌وکار جدیدی را راه‌اندازی کرده و گسترش دهند. در واقع ویزای استارتاپ دانمارک یک بخش از ویزای استارتاپی اروپا است و منجر به دریافت ویزای شینگن برای سرمایه‌گذاری خواهد شد.

از مهم‌ترین مزایای ویزای استارتاپ کشور دانمارک می‌توان به این مورد اشاره کرد که دارنده این ویزا می‌تواند در یکی از نوآورترین و پویاترین اقتصادهای اروپا استارتاپ خود را راه‌اندازی کرده و از حمایت‌های دولت دانمارک بهره‌مند شود.

برای آشنایی بیشتر با ویزای استارتاپ دانمارک و شرایط دریافت آن توصیه می‌کنیم که این مقاله را حتما بخوانید.

ویزای استارتاپ دانمارک و مزایای آن

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به دانمارک، مهاجرت از طریق ویزای استارتاپ است. این ویزا یک ویزای مقرون‌به صرفه بوده که اعتبار آن طولانی است و از طرفی دارنده این ویزا می‌تواند از طرف دولت دانمارک حمایت‌های خوبی دریافت کرده و اقامت این کشور را کسب کند.

از مواردی که باعث شده تا ویزای استارتاپ دانمارک برای دارندگان ایده‌های استارتاپی جذاب باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- دانمارک دارای محیط تجاری دلپذیر است

2- نیروهای کار با استعدادی پرورش داده

3- دولت از ایده‌های استارتاپی حمایت می‌کند

افرادی که با ویزای استارتاپ دانمارک به این کشور مهاجرت می‌کنند از امتیازات زیادی بهره‌مند می‌شوند که این امتیازات عبارت‌اند از:

1- امکان کار در کشور دانمارک

یکی از مهم‌ترین امتیازات ویزای استارتاپ دانمارک، امکان کار در این کشور است. دارندگان ویزای استارتاپ دانمارک می‌توانند در این کشور مشغول به یک کار متناسب با فعالیت تجاری خود شوند.

2- اقامت در دانمارک

دارندگان ویزای استارتاپ دانمارک می‌توانند تا زمانی که ویزای آنها اعتبار دارد، در کشور دانمارک بمانند. در صورتی که فرد بیش از 6 ماه در خارج از کشور دانمارک باشد، ویزای او باطل خواهد شد.

3- اجازه تحصیل در دانمارک

دارندگان ویزای استارتاپ دانمارک می‌توانند در دانمارک مشغول به تحصیل شوند و در دوره‌های آموزشی رایگان شرکت کنند. البته این افراد باید بالای 18 سال سن داشته باشند و همچنین آدرس محل سکونتشان در دانمارک را به صورت رسمی در دفتر پلیس این کشور ثبت کنند.

4- امکان همراهی اعضای خانواده

دارندگان استارتاپ ویزای دانمارک می‌توانند همسر و فرزندان خود را نیز در دانمارک به همراه داشته باشند.

ویزای استارتاپ دانمارک
مهاجرت به دانمارک

شرایط دریافت ویزای استارتاپ دانمارک

دریافت ویزای استارتاپ کشور دانمارک نیز مانند تمامی ویزاهای دیگر شرایط خاص خود را دارد و متقاضیان برای دریافت این ویزا باید شرایط زیر را داشته باشند.

1- داشتن یک بیزینس پلن یا ایده استارتاپی خوب

اولین شرط برای دریافت ویزای استارتاپ دانمارک، داشتن طرح و ایده تجاری خوب و قوی است که به تایید سازمان تجارت دانمارک یا SIRI رسیده باشد. در واقع متقاضی باید یک ایده نو و بسیار خلاقانه داشته باشد به طوری که این ایده به رشد اقتصادی و تجاری این کشور کمک کند.

2- داشتن تمکن مالی کافی

برای دریافت ویزای استارت دانمارک، متقاضی نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه ندارد؛ اما باید تمکن مالی کافی داشته باشد که این تمکن مالی با توجه به تعداد اعضای خانواده همراه تعیین می‌شود.

مبلغ تمکن مالی برای خود فرد، حداقل 140592 کرون دانمارک یا 18900 یورو تعیین شده است.

برای همسر که همراه متقاضی به دانمارک می‌رود، مبلغ تمکن مالی، 281184 کرون دانمارک یا 37800 یورو است.

برای همسر و فرزندان، تمکن مالی 327432 کرون یا 44000 یورو است و برای فقط فرزند، این تمکن مالی 186840 کرون یا 25100 یورو تعیین شده است.

3- فعالیت در تجارت

متقاضی ویزای استارتاپ دانمارک باید نشان دهد که در کسب‌وکاری که معرفی کرده است، نقش فعالی داشته و تصمیم دارد تا در مدیریت آن فعالیت و مشارکت داشته باشد.

4- شرط سنی

شرط سنی برای حضور در اکوسیستم استارتاپی دانمارک 18 سال است؛ بنابراین متقاضیان دریافت این ویزا باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.

5- محدودیت در تعداد اعضا

تعداد اعضای یک شرکت استارتاپی در کشور دانمارک 3 نفر است. یعنی برای شرکت در یک برنامه مهاجرتی از طریق استارتاپ به کشور دانمارک، اعضای شرکت نمی‌تواند بیش از 3 نفر باشد.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ نیوزلند و مزایای آن

ویزای استارتاپ دانمارک
مهاجرت به دانمارک

مراحل دریافت ویزای استارتاپ دانمارک

افرادی که قصد دارند تا استارتاپی را در کشور دانمارک راه‌اندازی کنند، باید مراحل خاصی را طی کنند که این مراحل عبارت‌اند از:

1- تشکیل پرونده

اولین مرحله برای دریافت ویزای استارتاپ کشور دانمارک، ثبت‌نام در سایت SIRI یا همان سازمان تجارت دانمارک است. متقاضی باید درخواست خود را در این سایت ثبت کند تا به آن رسیدگی شود. با ثبت درخواست یک شماره پرونده به متقاضی ارائه خواهد شد.

2- پرداخت هزینه

مرحله بعد پرداخت هزینه مربوط به صدور و دریافت ویزای استارتاپ دانمارک است. این هزینه باید پرداخت شود تا پروسه رسیدگی به درخواست دریافت ویزا شروع شود.

3- تکمیل فرم درخواست ویزا

بعد از پرداخت هزینه، متقاضی باید فرم درخواست را به صورت آنلاین تکمیل کند و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا را به صورت فایل PDF آماده کرده و روی سایت بارگذاری کند.

4- ثبت اطلاعات هویتی و شناسایی

مرحله بعد ثبت مشخصات بیومتریک متقاضی، مانند اثر انگشت، عکس و… است که باید به SIRI ارسال شوند. بهتر است بعد از ارسال درخواست، تا دو هفته برای ارسال این اطلاعات اقدام شود.

5- ارسال مدارک

در این مرحله تمامی مدارکی را که برای درخواست ویزای استارتاپ دانمارک مورد نیاز هستند، باید به سفارت دانمارک ارسال شوند.

6- پاسخ درخواست ویزا

بعد از انجام مراحل قبل، نتیجه درخواست صدور ویزا بررسی شده و از طریق ایمیل یا پیامک به متقاضی اطلاع داده خواهد شد.

در صورتی که پاسخ درخواست مثبت باشد، متقاضی این اجازه را خواهد داشت که ایده استارتاپی خود را در کشور دانمارک راه‌اندازی کند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای استارتاپ دانمارک

متقاضیان دریافت ویزای استارتاپ دانمارک باید مدارک زیر را آماده کرده و برای دریافت ویزا ارسال کنند.

  •       کپی تمامی صفحات پاسپورت (حتی صفحات خالی و جلد جلو و پشت پاسپورت)
  •       فرم آنلاین درخواست ویزا (SD1) که تکمیل شده و امضا شده باشد.
  •       یک کپی از تاییدیه سازمان تجارت دانمارک SIRI
  •       نامه تمکن مالی
  •       اسناد مربوط به مالکیت در صورتی که متقاضی مالک یک شرکت باشد.
  •       سوابق تحصیلی و کاری
  •       گواهی عدم سوء پیشینه
  •       بیمه درمانی که مدت زمان اقامت در کشور دانمارک را پوشش دهد.
  •       مدارک مربوط به اقامت در دانمارک مانند اجاره نامه و…
  •       یک تعهدنامه که نشان دهد متقاضی به جز فعالیت مربوط به استارتاپ، کار دیگری نخواهد داشت.
  •       رسیدهای پرداخت شده در پروسه درخواست ویزا
ویزای استارتاپ دانمارک
زندگی در دانمارک

هزینه دریافت ویزای استارتاپ دانمارک

برای دریافت ویزای استارتاپ دانمارک، بعد از اینکه طرح مورد تایید قرار گرفت، متقاضی باید مبلغی برابر با 2110 کرون دانمارک یا 255 یورو به عنوان هزینه دریافت ویزا برای اقامت و کار استارتاپ پرداخت کند.

مدت زمان صدور ویزای استارتاپ دانمارک و اعتبار آن

برای بررسی و ارزیابی طرح معمولا 6 هفته زمان لازم است که بعد از بررسی و تایید، برای صدور ویزای استارتاپ معمولا 4 هفته تا یک ماه، زمان مورد نیاز خواهد بود.

مدت زمان اقامت در دانمارک با ویزای استارتاپ این کشور، 2 سال است. در صورتی که کسب‌وکار فعال بوده و مورد تایید کارشناسان مربوطه در دانمارک قرار بگیرد، این ویزا قابل تمدید خواهد بود.

به هر حال برای تمدید ویزای استارتاپ دانمارک، متقاضی 3 ماه پیش از پایان اعتبار ویزا باید برای تمدید آن اقدام کند که در صورت موافقت برای تمدید، متقاضی می‌تواند 3 سال دیگر در دانمارک بماند.

ویزای استارتاپ دانمارک
دانمارک

تبدیل ویزای استارتاپ دانمارک به اقامت دائم

با توجه به قوانین کشور دانمارک، کسانی که ویزای استارتاپ این کشور را داشته و در حال فعالیت هستند، می‌توانند با داشتن برخی از شرایط، برای دریافت اقامت دائم و سپس شهروندی دانمارک اقدام کنند.

یکی از شروط دریافت اقامت دائم و تابعیت دانمارک با ویزای استارتاپ، اقامت 9 ساله در این کشور است؛ یعنی افرادی که 9 سال مداوم در دانمارک زندگی کرده باشند، می‌توانند تابعیت این کشور را به دست آورند.

جمع‌بندی

یکی از بهترین کشورهای اروپایی کشور دانمارک است که دارای یک اکوسیستم استارتاپی پر رونق بوده و دولت این کشور از دارندگان ایده‌های استارتاپی حمایت می‌کند. این افراد می‌توانند با مهاجرت به دانمارک از حمایت‌های دولت این کشور بهره‌مند شده و اقامت دائم این کشور مرفه و زیبای اروپایی را به دست آورند.

در یک عبارت ساده تر، ویزای استارتاپ دانمارک امتیازات زیادی برای فرد خواهد داشت و افرادی که با این روش مهاجرت می‌کنند، می‌توانند یک زندگی مرفه را در یک کشور آرام تجربه کرده و در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوند.

برای اینکه بیشتر با مهاجرت به دانمارک یا سایر کشورها آشنا شوید، همچنان توصیه می‌کنیم که سایر مقالات این بخش را بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: مواردی که قبل از مهاجرت به دانمارک باید بدانید

منبع
GO2TRmohajer24

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا