ویزای کاریآمریکاکار در آمریکا

از صفر تا صد لاتاری ویزای H1-B 

درباره لاتاری آمریکا و دریافت گرین کارت از این طریق بسیار شنیده‌اید، اما شاید چیزی درباره لاتاری ویزای H1-B ندانید. در حالیکه این لاتاری در برخی از جهات بسیار بهتر از لاتاری گرین کارت آمریکا عمل می‌کند. البته ویزای H1-B یک ویزای کاری غیر مهاجرتی است که دولت آمریکا آن را به یک تبعه خارجی که تخصصی خاصی دارد، ارائه می‌دهد. 

پس می‌توان نتیجه گرفت که این لاتاری در میان متخصصین انجام شده و دارنده این ویزا می‌تواند از حمایت مالی یک کارفرمای آمریکایی برای مهاجرت به آمریکا بهره‌مند شود. برای اینکه بیشتر با این ویزا و تفاوت آن با لاتاری گرین کارت آمریکا آشنا شوید، ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

لاتاری ویزای H1-B چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، لاتاری یا قرعه‌کشی انتخاب تصادفی یک فرد برای یک جایزه است. زمانی که از لاتاری آمریکا صحبت به میان می‌آید، یعنی اینکه افرادی از طریق فرایند انتخاب تصادفی کامپیوتر می‌توانند وارد آمریکا شده و گرین کارت این کشور را دریافت کنند. 

در کنار لاتاری گرین کارت، یک قرعه‌کشی یا لاتاری دیگر نیز در میان برنامه‌های مهاجرتی آمریکا وجود دارد و آن هم لاتاری ویزای H1-B است. افرادی که از طریق این لاتاری وارد آمریکا می‌شوند باید در موقعیت شغلی که دانش و تخصص آن را دارند، مشغول به کار شوند. 

بیشتر بخوانید: انواع ویزای کاری آمریکا 

لاتاری ویزای h1-b
کار در آمریکا

ویزای H1-B و ظرفیت دریافت این ویزا 

ویزای H1-B یک نوع ویزای کاری آمریکا است و دارنده این ویزا می‌تواند وارد آمریکا شده و در این کشور کار کند، البته این فرد خارجی باید در زمینه‌ای کار کند که نیاز به یک دانش و تخصص دارد و کارفرمای آمریکایی نیز نتوانسته است که در آمریکا شخصی را با این دانش و تخصص برای این موقعیت شغلی پیدا کند. 

در این ویزای کاری آمریکا، کارفرما به عنوان اسپانسر و حامی متقاضی از او حمایت کرده و هزینه‌های متقاضی را برای دریافت ویزا پرداخت کرده و مدارک مورد نیاز را از طرف او ارسال می‌کند تا متقاضی بتواند وارد آمریکا شده و برای این کارفرما کار کند. افرادی که متقاضی دریافت این ویزای آمریکا هستند، باید حداقل مدرک کارشناسی را از یکی از دانشگاه‌های آمریکا یا هر دانشگاه رسمی دیگر دنیا داشته باشند. 

البته با مدرک دانشگاهی کمتر از ۴ سال یا حتی بدون مدرک دانشگاهی نیز امکان دریافت این ویزا وجود دارد. افرادی که بیش از ۳ سال سابقه کاری داشته باشند، هر ۳ سال برای آنها برابر یکسال تحصیلات آکادمیک خواهد بود، یعنی افرادی که ۱۲ سال سابقه کاری دارند، می‌توانند هم سطح با یک فردی که مدرک لیسانس دارد، برای دریافت این ویزا اقدام کنند. 

هر ساله افراد زیادی برای دریافت این ویزای آمریکا اقدام می‌کنند و با توجه به محدودیتی که برای دریافت این ویزا وجود دارد، درخواست بسیاری از متقاضیان ریجکت می‌شود. 

در حال حاضر در هر سال مالی سقف دریافت این ویزا برای دارندگان مدرک لیسانس و بالاتر از آن ۶۵۰۰۰ نفر است و ۲۰۰۰۰ ویزا برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر است، بنابراین افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر هستند، شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارند.

از طرفی در صورتی که کارفرما یک موسسه آموزش عالی، یک سازمان غیرانتفاعی مرتبط یک سازمان تحقیقاتی و یا یک موسسه آموزش عالی باشد، شانس دریافت این ویزا بالا خواهد رفت. 

شرایط دریافت ویزای H1-B 

دریافت ویزای H1-B هم برای متقاضی و هم برای کارفرما شرایطی را دارد که عبارت‌اند از: 

  • متقاضی دریافت ویزای H1-B باید حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن را در رشته و شغل پیشنهادی داشته باشد. 
  • متقاضی دریافت این ویزا باید دانش عمیقی در موقعیت شغلی مورد نظر داشته باشد. 
  • موقعیت شغلی باید به یک فرد حرفه‌ای نیاز داشته باشد. 
  • کارفرما باید ثابت کند که برای این موقعیت شغلی نتوانسته است فرد واجد شرایطی را از آمریکا پیدا کند. 

ارتباط ویزای H1-B به لاتاری ویزای H1-B

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، تعداد ویزاهای h1-b محدود است و تعداد متقاضیان دریافت این ویزا، بسیار زیاد است، بنابراین هر ساله یک قرعه‌کشی بین متقاضیان انجام می‌شود تا از میان آنها ۸۵۰۰۰ نفر برای دریافت این ویزا انتخاب شوند. 

لاتاری ویزای h1-b نیز مانند لاتاری گرین کارت بوده و یک فرایند تصادفی کامپیوتری است. 

مراحل شرکت در لاتاری ویزای H1-B 

افرادی که قصد دارند در لاتاری ویزای h1-b شرکت کنند، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند که این مراحل عبارت‌اند از:‌

  • پیدا کردن یک کارفرما در آمریکا به عنوان اسپانسر 
  • ثبت درخواست ویزای h1-b توسط کارفرمای آمریکایی
  • برنده شدن در لاتاری ویزای h1-b 
  • ثبت درخواست LCA (شرایط کار) توسط اسپانسر در وزارت کار
  • تکمیل فرم i-20 و پرداخت کلیه هزینه‌های USVIS توسط کارفرمای آمریکایی
  • شرکت در مصاحبه سفارت آمریکا 
لاتاری ویزای h1-b
زندگی در آمریکا

تبدیل ویزای H1-B به گرین کارت آمریکا 

ویزای h1-b اعتباری ۳ ساله دارد و می‌تواند به مدت ۳ سال دیگر تمدید شود، یعنی اینکه دارنده این ویزای کاری آمریکا می‌تواند به مدت ۶ سال در آمریکا بماند و کار کند، اما چیزی که باعث شده که لاتاری ویزای h1-b در کنار لاتاری گرین کارت قرار بگیرد، این است که این ویزای آمریکا یک ویزای ۲ منظوره است. 

دارندگان ویزای h1-b می‌توانند در صورت داشتن شرایط کافی بعد از ۶ سال با داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام کنند. 

جمع‌بندی

یکی از روش‌های مهاجرتی محبوب به آمریکا، شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا است. شرکت در قرعه‌کشی همواره هیجان زیادی داشته و افراد دوست دارند تا از این روش شانس خود را امتحان کنند با این حال شانس موفقیت در لاتاری ۵۰-۵۰ است. در کنار لاتاری گرین کارت، یک لاتاری دیگر نیز در برنامه مهاجرتی آمریکا وجود دارد و آن هم لاتاری h1-b آمریکا است. 

افرادی که درخواست ویزای کار h1-b آمریکا را دارند، باید در قرعه‌کشی شرکت کنند و در صورتی که بتوانند در این قرعه‌کشی برنده شوند، می‌توانند با ویزای h1-b وارد آمریکا شده و بعد از ۶ سال در صورت واجد شرایط بودن برای گرین کارت آمریکا اقدام کنند.

برای اینکه بیشتر با این ویزا و سایر روش‌های مهاجرت به آمریکا آشنا شوید، سایر مقالات این سایت را نیز بخوانید. همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: لاتاری آمریکا روشی آسان برای مهاجرت 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا