خبر هاکاناداویزای استارتاپ

تغییرات مهم اداره مهاجرت کانادا در برنامه‌های مهاجرتی 

در آخرین روزهای اپریل ۲۰۲۴، متقاضیان مهاجرت به کانادا با اخبار تغییرات مهم اداره مهاجرت کانادا مواجه شدند که این تغییرات باعث سخت شدن برنامه مهاجرتی بسیاری از کارآفرینان به کانادا خواهد شد. 

اخبار به این صورت بود که مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد برای ساماندهی به پرونده‌های معوق و پردازش بهتر پرونده‌های مهاجرتی، تغییرات مهمی در استارتاپ ویزا و ویزای خوداشتغالی کانادا ایجاد شده است که از تاریخ ۳۰ اپریل ۲۰۲۴ این تغییرات اجرایی شده‌اند. 

طبق این تغییرات در برنامه‌های استارتاپی سخت‌گیری‌هایی اعمال شده و برنامه خوداشتغالی نیز به مدت ۲ سال متوقف می‌شود. برای اینکه بیشتر با این تغییرات و اهمیت آن آشنا شوید، مطالعه ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. 

تغییرات مهم اداره مهاجرت کانادا در برنامه استارتاپ 

همان‌طور که می‌دانید یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کانادا،‌ مهاجرت از طریق برنامه استارتاپ است که منجر به دریافت اقامت دائم کانادا می‌شود، سابق بر این افرادی که دارای ایده استارتاپی بودند،‌ ایده خود را به یکی از سازمان‌های حامی (صندوق‌های ریسک پذیر، سرمایه‌گذاران فرشته، انکوباتورها) ارائه می‌دادند و در صورت تایید ایده استارتاپی، از سازمان مورد نظر نامه حمایت دریافت می‌کردند. 

با دریافت نامه حمایت، فرد می‌توانست پروسه مهاجرتی خود را پیش برده و ویزای استارتاپ و اقامت دائم کانادا را دریافت کند، اما در تغییرات مهم اداره مهاجرت کانادا، اعلام شد که هر انکوباتور تنها می‌تواند از ۱۰ ایده استارتاپی در هر سال حمایت کند. 

بدین ترتیب تعداد پرونده‌هایی که هر سال در برنامه استارتاپی کانادا شرکت می‌کنند به اندازه قابل توجهی کاهش خواهد یافت و البته روند بررسی ایده استارتاپی با دقت و سرعت عمل بیشتری پیش خواهد رفت. هدف از این کار رسیدگی به پرونده‌های معوقه و بالا بردن سرعت عمل در پیگیری برنامه‌های استارتاپی جاری است. 

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ کانادا

تغییرات مهم اداره مهاجرت کانادا
تورنتو

تغییرات مهم اداره مهاجرت کانادا در برنامه خوداشتغالی 

از دیگر تغییراتی که میلر در برنامه مهاجرتی ایجاد کرده است، این است که برنامه خوداشتغالی تا پایان سال ۲۰۲۶ متوقف می‌شود و افرادی که قصد داشتند از این طریق به کانادا مهاجرت کنند باید به فکر مسیر مهاجرتی دیگری باشند. 

هدف از توقف این برنامه، اصلاح برنامه و همچنین حفظ یکپارچگی آن است. این برنامه مختص افرادی بود که در زمینه هنر، فرهنگ، تفریح یا ورزش دارای تجربه قابل توجهی بوده و می‌توانند به پویایی کانادا کمک شایانی کنند. 

با این حال اداره مهاجرت کانادا تصمیم دارد که با توقف موقت این برنامه به یک ساختار جامع و پایدار برای طولانی مدت دست یابد. 

جمع‌بندی 

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC تغییرات مهمی را در دو برنامه استارتاپ و خوداشتغالی ایجاد کرده است که این برنامه‌ها را با ساماندهی بهتری پیش ببرد. تغییرات مهم اداره مهاجرت کانادا از تاریخ ۳۰ اپریل ۲۰۲۴ اجرا می‌شوند. 

در این تغییرات، هر انکوباتور در کانادا تنها از ۱۰ برنامه استارتاپی در سال حمایت خواهد کرد. برنامه خوداشتغالی نیز به مدت ۲ سال متوقف می‌شود. برای اینکه بیشتر با برنامه‌های مهاجرتی به کانادا آشنا شوید، سایر مطالب این بخش را نیز بخوانید. 

همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

 بیشتر بخوانید: cic news

سوالات متداول 

۱- آیا برنامه خوداشتغالی کانادا برای همیشه متوقف می‌شود؟

خیر، این برنامه تا پایان سال ۲۰۲۶ متوقف خواهد ماند و بعد از آن به قوت خود باقی است. 

 

۲- آیا مهاجرت به کانادا با این تغییرات محدود می‌شود؟

خیر، کانادا همچنان کشور مهاجر پذیری است و این تغییرات در راستای ساماندهی به برنامه‌های مهاجرتی است. 

۳- هدف میلر از ایجاد این تغییرات در برنامه‌های مهاجرتی کانادا چیست؟

میلر قصد دارد تا با این تغییرات پرونده‌های معوقه سریع‌تر به نتیجه رسیده و روند پردازش درخواست‌ها سریع‌تر از قبل انجام شود. در واقع این تغییرات برای یک ساماندهی و پایداری بلندمدت در برنامه‌های مهاجرتی کانادا است.

 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا