ویزای سرمایه گذاریمهاجرت به هلندهلند

ویزای سرمایه گذاری هلند یک روش مهاجرتی امن و مطمئن

یکی از کشورهای محبوب برای مهاجرت، کشور هلند است و یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت دائم و شهروندی هلند، مهاجرت با ویزای سرمایه گذاری هلند است؛ البته روش‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در هلند وجود دارد که هر فرد باتوجه به شرایط خود می‌تواند با یکی از این روش‌های سرمایه گذاری به کشور هلند مهاجرت کند.

در واقع هلند با برنامه ویزای طلایی، شرایطی را برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است تا بتوانند با این ویزا به شهروند هلند تبدیل شوند. ویزای طلایی یا سرمایه گذاری هلند در بین اتباع کشورهایی مانند چین، روسیه و بسیاری از کشورهای عربی بسیار محبوب است. برای اینکه بیشتر با این ویزا و شرایط دریافت آن آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا به انتها بخوانید.

ویزای سرمایه گذاری هلند

یکی از راه‌های مهاجرت به هلند، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. البته روش‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در این کشور وجود دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به افتتاح حساب پس انداز، خرید سهام و… اشاره کرد. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در هلند نیز 1250000 یورو است.

افرادی که بتوانند به یکی از روش‌های سرمایه گذاری در این کشور سرمایه گذاری کنند، بعد از 5 سال می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. با این حال مهاجرت با این روش مهاجرتی نیز شرایط خاص خود را دارد.

شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری هلند

افرادی که متقاضی دریافت این ویزای مهاجرتی هلند هستند، برای دریافت آن باید شرایط لازم را داشته باشند. از مهم‌ترین شرایط سرمایه گذاری در هلند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در این کشور 1250000 یورو است. متقاضی باید این مبلغ را در یک شرکت هلندی و یا یک صندوق سرمایه‌گذاری که از طرف امور اقتصادی کشور هلند مورد تایید است، سرمایه‌گذاری کند.
  •       مبلغ سرمایه‌گذاری باید در حساب بانک در هلند و یا شعبه یک بانک خارجی در هلند قرار گیرد.
  •       این سرمایه‌گذاری باید به اقتصاد هلند کمک کند.
  •       سرمایه‌گذاری باید در شرکت‌های قانونی انجام شود و مقامات هلندی نیز این اجازه را دارند تا در مورد منبع سرمایه وارد شده، تحقیقات لازم را انجام دهند.
  •       متقاضی نباید به صورت غیرقانونی وارد هلند شده باشد.
  •       افرادی که قصد دارند تا با سرمایه‌گذاری در هلند، کارآفرینی کنند باید:

1- در طول 5 سال، 10 شغل در هلند ایجاد کنند.

2- کسب‌وکار باید بسیار نوآورانه باشد.

3- شرکت باید ارزش‌های غیرمالی ایجاد کند. ارزش‌هایی مانند افزایش مشتریان، مشارکت فعال و یا ارائه دانش خاص

نکته:

خرید خانه در هلند، یک نوع سرمایه‌گذاری خصوصی است و منجر به دریافت ویزای سرمایه‌گذاری نمی‌شود؛ البته هیچ محدودیتی برای خرید ملک برای مهاجران ایرانی در هلند وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اهمیت ویزای کاری هلند

ویزای سرمایه گذاری هلند
زیبایی های هلند

اهمیت ویزای سرمایه گذاری هلند

هلند یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که دارای بزرگترین بندر اروپایی (بندر روتردام) است. این کشور یک منطقه استراتژیک خود برای سرمایه گذاران بوده و دسترسی ارتباط با 500 میلیون کاربر در غرب اروپا را می‌دهد. از طرفی هلند دارای شهرهای بسیار امن و سیستم آموزشی بسیار خوب است و تمامی این موارد هلند را به یکی از بهترین کشورها برای زندگی و سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

از موارد مهم دیگری که باعث شده است تا این کشور یکی از بهترین مقاصد برای سرمایه گذاری باشد، می‌توان به شرایط اقتصادی خوب و میزان تولید ناخالص داخلی در این کشور اشاره کرد.

روش‌های سرمایه گذاری در هلند برای ایرانیان

ایرانیانی که قصد مهاجرت به هلند و سرمایه گذاری در این کشور را دارند، می‌توانند به روش‌های مختلفی این سرمایه گذاری را انجام دهند. از جمله روش‌های مناسب برای سرمایه گذاری که منجر به دریافت اقامت دائم هلند نیز خواهد شد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- سرمایه‌گذاری تجاری در هلند

منظور از سرمایه گذاری تجاری در هلند، راه‌اندازی کسب‌وکار حدید در این کشور است. ایرانیان کارآفرین می‌توانند با ثبت شرکت و یا ایجاد یک کسب‌وکار در هلند، اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

برای ثبت شرکت در هلند، متقاضی باید کسب‌وکار مورد نظر خود را در اتاق بازرگانی هلند (KVK) ثبت کند تا آنها در مورد این برنامه و مالیاتی که در نظر گرفته خواهد شد، تصمیم‌گیری کنند.

البته برای سرمایه گذاری تجاری در هلند، نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و افرادی که این روش را انتخاب می‌کنند، می‌توانند اقامت 1 ساله هلند را دریافت کنند و بعد از 8 سال زندگی در این کشور، شهروندی و تابعیت این کشور را اخذ نمایند. شرایط لازم برای دریافت ویزا با سرمایه گذاری تجاری هلند عبارت‌اند از:

  •       حداقل سرمایه برای این روش سرمایه گذاری 50 هزار الی 100 هزار یورو است.
  •       متقاضی باید یک طرح تجاری و یا ایده نوین برای استارتاپ داشته باشد که این طرح یا ایده مورد تایید دولت هلند باشد.
  •       بیزینس پلن یا طرح تجاری باید برای اقتصاد کشور هلند سودآور باشد.
  •       بیزینس پلن باید در اتاق بازرگانی هلند KVK ثبت شده و توسط آژانس کارآفرینی هلند تایید شود.

2- سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در هلند که می‌تواند به اقامت دائم این کشور منجر شود، سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری محلی است. متقاضی می‌تواند با سپرده گذاری در این صندوق‌ها، هر ماه سودی دریافت کند.

در حالت کلی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هلند به دو صورت دولتی (صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط) یا خصوصی (صندوق‌های تامینی) هستند. با این حال صندوق‌های سرمایه گذاری دیگری نیز در این کشور وجود دارند که عبارت‌اند از:

  •       صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF)
  •       صندوق‌های سهام
  •       صندوق‌های اوراق قرضه
  •       صندوق‌های مختلط
  •       صندوق‌های تامینی

3- سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام در هلند

یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری در هلند، خرید سهام از بازار سهام هلند است که این روش نیز منجر به دریافت اقامت دائم هلند خواهد شد. در کشور هلند بورس اصلی Euronext Amsterdam نام دارد و متقاضیان می‌توانند درباره قیمت سهام اطلاعاتی را کسب کنند.

مدیریت بازار سهام این کشور بر عهده اداره بازارهای مالی هلند (AFM) است و شاخص بازار سهام هلند نیز NL25 نام دارد که در وب‌سایت Trading Economics قابل مشاهده است.

افرادی که قصد خرید و فروش سهام را دارندف باید با راه‌اندازی یک حساب آنلاین در یک کارگزار یا بانک برای این کار اقدام کنند.

ویزای سرمایه گذاری هلند
هلند زیبا

سرمایه گذاری‌هایی که منجر به اقامت دائم هلند برای ایرانیان نمی‌شوند

در کشور هلند روش‌های دیگری نیز برای سرمایه گذاری وجود دارد که متاسفانه این سرمایه گذاری‌ها منجر به دریافت ویزای طلایی یا اقامت دائم هلند نمی‌شوند. از جمله این سرمایه‌گذاری‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- خرید خانه در هلند

2- سرمایه گذاری‌های فراساحلی

3- سرمایه گذاری از طریق ثبت یا خرید شرکت

بهترین شهرها و بهترین حوزه‌ها برای سرمایه گذاری در هلند

از بهترین شهرها برای سرمایه گذاری در هلند، می‌توان به شهرهای آمستردام و آیندهوون اشاره کرد. آمستردام پایتخت هلند و یکی از بهترین شهرهای دنیا است و آیندهوون نیز شهری با 210 هزار نفر جمعیت است که دانشگاه‌های بسیار خوبی دارد. از طرفی چندین شرکت پیشرو مانند فیلیپس، NXP، DAF و ASML در این شهر قرار دارند. این شهر بهترین مکان برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است. از مهم‌ترین حوزه‌های کسب و کار در هلند نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- باغبانی و تکثیر گل و گیاه

2- کشاورزی و تولید مواد غذایی

3- مواد شیمیایی

4- تکنولوژی

5- انرژی

6- لجستیک

7- نوآوری و خلاقیت

8- علوم بهداشتی و زیستی

9- آب (سرمایه گذاری برای کاهش مصرف آب و هزینه آن)

مراحل دریافت ویزای سرمایه گذاری هلند

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، ویزای سرمایه‌گذاری یا ویزای طلایی هلند یک نوع اجازه اقامت با نام MVV است. این ویزا 3 ماه اعتبار دارد و متقاضی می‌تواند با این ویزا وارد هلند شده و سرمایه گذاری خود را انجام دهد و سپس برای دریافت اقامت 3 ساله اقدام کند.

البته اقامت 3 ساله نیز قابل تمدید است و افرادی که این اقامت را دریافت می‌کنند، می‌توانند خانواده خود را نیز در کشور هلند به همراه داشته باشند. مراحل دریافت اقامت 3 ساله با ویزای طلایی هلند، عبارت‌اند از:

1- ارائه فرم درخواست و تمامی مدارک به صورت کامل و ترجمه شده به اداره مهاجرت و تابعیت هلند

2- دریافت نوبت آنلاین برای قرار ملاقات حضوری با وزارتخانه و ارائه اطلاعات بیومتریک

3- بررسی در اداره مهاجرت هلند برای تایید درخواست به مدت 90 روز

4- در صورت موافقت اداره مهاجرت، متقاضی باید در شهرداری ثبت‌نام کرده، بیمه درمانی دریافت کرده و سپس برای سرمایه‌گذاری و یا تجارت اقدام کند.

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت هلند

ویزای سرمایه گذاری هلند
سرمایه گذاری در هلند

مدارک لازم برای دریافت ویزای سرمایه ‌گذاری هلند

برای دریافت ویزای طلایی هلند، متقاضی باید مدارک زیر را ارائه دهد.

1- پاسپورت معتبر

2- مدارک هویتی

3- اطلاعات بیومتریک

4- گواهی سوابق کاری و سوابق تجاری

5- اطلاعاتی درباره ارزش سرمایه‌گذاری

6- اثبات تمکن مالی به یورو

7- پرداخت هزینه درخواست (2000 یورو)

کمک‌های دولت هلند به کارآفرینان

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در هلند و راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک در این کشور را دارند، می‌توانند از کمک‌ها و تشویق‌های دولت هلند بهره‌مند شوند. از مهم‌ترین کمک‌های هلند برای این افراد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- اعتبار مالیاتی برای سرمایه گذاری در بخش تحقیقات با هدف کاهش هزینه‌های مربوط به تحقیق و توسعه

2- جعبه نوآوری با هدف معافیت از مالیات و یا کاهش آن برای مخترعان

3- طرح تضمینی دولت هلند برای وام به کارآفرینان

4- صندوق نوآوری برای تامین سرمایه اولیه

5- ضمانت دولت برای بخشی از وام که کارآفرین دریافت می‌کند.

6- اعتبار خرد (Microcredit) وام‌هایی تا سقف 50000 یورو برای استارتاپ‌ها یا کسب‌وکارهای کوچک

ویزای سرمایه گذاری هلند
زیبایی های هلند

دریافت شهروندی هلند با ویزای سرمایه گذاری هلند

افرادی که بتوانند با ویزای طلایی یا ویزای سرمایه گذاری هلند، اقامت 3 ساله این کشور را دریافت کنند، می‌توانند با همین ویزا در این کشور مشغول به کار شده و از مزایای رفاهی،  اجتماعی و درمانی هلند بهره‌مند شوند.از طرفی در صورتی که در این 3 سال مشکلی پیش نیاید، متقاضی می‌تواند اقامت خود را تمدید کند.

بعد از 5 سال اقامت در کشور هلند، متقاضی می‌تواند برای دریافت اقامت دائم و شهروندی این کشور اقدام کند. با دریافت اقامت دائم هلند، دارنده این ویزا می‌تواند به راحتی بین کشورهای عضو شینگن در رفت و آمد باشد و برای دریافت شهروندی و پاسپورت این کشور اقدام کند.

بیشتر بخوانید: شهروندی هلند و قوانین آن 

جمع‌بندی

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت و سرمایه‌گذاری کشور هلند است؛ زیرا هلند دارای اقتصادی بسیار قدرتمند است و افرادی که بتوانند با ویزای سرمایه گذاری هلند، وارد این کشور شده و در آنجا اقامت 5 ساله داشته باشند، می‌توانند برای دریافت اقامت دائم و شهروندی هلند اقدام کنند.

سرمایه گذاری در هلند به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که برخی از این روش‌ها به اقامت دائم منجر می‌شوند؛ اما روشی مانند خرید خانه در هلند، منجر به اقامت دائم این کشور نمی‌شود.

برای آشنایی بیشتر با روش‌های مهاجرت به هلند و ارزش و اعتبار پاسپورت این کشور، سایر مقالات این بخش را بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: معرفی انواع ویزای هلند

منبع
go2tr.cohamimohaajer

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا