کانادامهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

بهترین روش مهاجرت ایرانیان به کانادا 

یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی برای همه مردم جهان به ویژه ایرانیان، کشور کانادا است و هر ساله ایرانیان زیادی این کشور را برای زندگی انتخاب می‌کنند. مهاجرت ایرانیان به کانادا دلایل متعددی دارد که از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به نرخ بیکاری پائین، رفاه اجتماعی بسیار خوب و همچنین راحتی دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور اشاره کرد. 

این کشور مهاجرپذیر که ۳۰ درصد جمعیت آن را مهاجران تشکیل می‌دهند، روش‌های مهاجرتی متعددی را برای افراد در نظر گرفته است که هر فرد با توجه به شرایط خود می‌تواند یکی از این روش‌ها را انتخاب کند. 

اگر شما نیز به مهاجرت به کانادا فکر می‌کنید، در ادامه این مطلب به بهترین روش مهاجرت ایرانیان به کانادا خواهیم پرداخت، بنابراین توصیه می‌کنیم این مطلب را تا به انتها بخوانید. 

دلایل مهاجرت ایرانیان به کانادا 

کانادا کشوری در همسایگی آمریکا است که کشوری مهاجرپذیر بوده و از اتباع کشورهای مختلف جهان استقبال می‌کند و بسیاری از شهروندان ایرانی نیز آرزوی مهاجرت به کانادا را در سر می‌پرورانند، زیرا…

  • کانادا در همسایگی آمریکا است و همین باعث شده تا کانادا نیز اقتصاد قوی و پویایی داشته باشد. 
  • کانادا به دلیل وجود مهاجران کشوری چند فرهنگی است و از اقوام و ملیت‌های مختلفی تشکیل شده است. 
  • این کشور از مهاجران حمایت می‌کند و در هر روش مهاجرتی شرایطی را برای رفاه مهاجران در نظر گرفته است. 
  • سیستم آموزشی در کشور کانادا از کیفیت بالایی برخوردار است 
  • کانادا کشوری بسیار امن است 
  • در کانادا مراقبت‌های بهداشتی همگانی وجود دارد. 
مهاجرت ایرانیان به کانادا
تورنتو

شرایط مهاجرت ایرانیان به کانادا 

هر روش مهاجرتی به کانادا شرایطی دارد و افرادی که شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند برای آن روش مهاجرتی اقدام کنند. در جدول زیر می‌توانید شرایط هر روش مهاجرتی را ببینید. 

 

نوع روش مهاجرت به کانادا نوع ویزا بهترین سن برای اقدام نمره آیلتس مورد نیاز  شرایط مورد نیاز
مهاجرت تحصیلی ویزای تحصیلی بین ۱۸ تا ۳۰ سال آیلتس ۶.۵ 

تافل ۸۰

تمکن مالی 

ریزنمرات تحصیلی خوب 

مهاجرت کاری ویزای کاری ۳۰ سال  با توجه به برنامه مهاجرتی تعیین می‌شود.  سابقه کار مرتبط

داشتن جاب آفر

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری ویزای سرمایه‌گذاری با توجه به نوع سرمایه‌گذاری تعیین می‌شود.  تمکن مالی حداقل ۱ میلیون دلار
مهاجرت توریستی ویزای توریستی تمکن مالی 

سابقه سفر 

مهاجرت استارتاپ  ویزای استارتاپ CLB 5 

آیلتس ۴.۵ و ۵

ایده نوآورانه 
مهاجرت از طریق ازدواج ویزای اسپانسرشیپ حداقل ۱۸ ازدواج نباید سوری باشد
مهاجرت از طریق پناهندگی

بهترین روش مهاجرت ایرانیان به کانادا 

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، هر روش مهاجرتی شرایطی دارد و هر فرد با توجه به شرایط خود می‌تواند بهترین روش را انتخاب کند، اما 

 

  • اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان 

یکی از بهترین روش‌ها که اداره مهاجرت کانادا برای ایرانیان در نظر گرفته است، مهاجرت از طریق برنامه اپن ورک پرمیت است. 

این روش مهاجرتی گرچه یک روش موقت است، اما به ایرانی‌هایی که با ویزاهای غیر مهاجرتی مانند ویزای توریستی در کانادا حضور دارند، می‌توانند ویزای خود را به اپن ورک پرمیت تبدیل کرده و در کانادا بمانند. این برنامه تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ قابل اجرا است. 

افرادی که بتوانند با اپن ورک پرمیت یکسال در کانادا کار کنند، می‌توانند با برنامه تجربه کار کانادایی در برنامه اکسپرس اینتری شرکت کرده و اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. البته شغل انتخابی باید در گروه مشاغل مهارتی بوده و در طبقه‌بندی NOC در دسته TEER 0, 1,2,3 قرار داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: تمدید اپن ورک پرمیت برای ایرانیان 

  • مهاجرت با برنامه آتلانتیک 

روش دوم برای مهاجرت ایرانیان به کانادا که روشی مطمئن، سریع و مقرون به صرفه است، مهاجرت به کانادا با برنامه آتلانتیک است. در این روش مهاجرتی، فرد باید به یکی از ۴ استان حوزه آتلانتیک مهاجرت کرده و در آنجا مشغول به کار شود. 

هدف از این برنامه مهاجرتی، توزیع جمعیت در این استان‌هاست که جمعیت بسیار کمی دارند. با این حال فرد می‌تواند همراه خانواده به کانادا رفته و اقامت دائم این کشور را نیز به دست آورد. 

مهاجرت ایرانیان به کانادا
آتلانتیک

بیشتر بخوانید: برنامه آتلانتیک کانادا 

  • مهاجرت از طریق برنامه استارتاپ 

روش دیگر که می‌تواند منجر به اقامت دائم کانادا شود، مهاجرت از طریق برنامه استارتاپ است. افرادی که دارای ایده‌های خلاقانه هستند، می‌توانند با دریافت حمایت از سازمان‌های مورد تایید کانادا به این کشور مهاجرت کرده و اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. این افراد می‌توانند ایده خود را در کشور کانادا عملی کرده و به سود برسانند. 

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ کانادا 

جمع‌بندی

یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی کانادا است و مهاجرت ایرانیان به کانادا نیز هر روز در حال افزایش است. با این حال بهتر است ایرانیانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، همواره به فکر بهترین روش مهاجرتی هستند که باید با توجه به شرایط خود، بهترین روش را انتخاب کنند. 

ما در این مقاله سعی کردیم ۳ روش مهاجرتی را که برای ایرانیان بسیار مناسب هستند، به شما معرفی کنیم. برای اینکه بیشتر با کانادا و روش‌های مهاجرت به این کشور آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

 

سوالات متداول 

۱- ارزان‌ترین روش مهاجرت به کانادا کدام است؟

معمولا مهاجرت کاری نسبت به سایر روش‌ها ارزان‌تر است. 

 

۲- راحت‌ترین روش مهاجرت به کانادا کدام است؟

مهاجرت معمولا آسان نیست ولی افرادی که از طریق توریستی یا تحصیلی به کانادا رفته و ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری می‌کنند، پروسه راحت تری را طی می‌کنند. 

 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا