خبر هامسافرت به سایر کشور هامهاجرت به سایر کشور ها

امن ترین کشور دنیا برای مهاجرت و زندگی کجاست؟

همه مردم دنیا دوست دارند که در کشوری امن و مرفه زندگی کنند و هیچ خطری زندگی آنها را تهدید نکند؛ بنابراین برای مهاجرت سعی دارند تا امن ترین کشور دنیا را انتخاب کنند؛ اما امن ترین یا ناامن ترین کشور دنیا کجاست؟

برای امنیت شاخص‌های مختلفی وجود دارد که قبل از هر چیز، یک متقاضی باید با شاخص‌ها آشنا بوده و با توجه به معیارهای خود و شاخص‌های موجود، کشور امنی را برای مهاجرت و زندگی انتخاب کند.

این امنیت تنها به مهاجرت و زندگی در کشور دوم خلاصه نمی‌شود و حتی در سفر به کشورهای دیگر نیز باید این شاخص‌ها را بررسی کرد تا یک سفر امن و خاطره‌انگیز را تجربه کرد. برای اینکه با امن ترین کشورهای دنیا آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

امن ترین کشور دنیا
کشورهای زیبای اروپایی- دانمارک

شاخص‌های امن ترین کشور دنیا

امن بودن یا ناامن بودن یک کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل عبارت‌اند از:

  •       وضعیت سیاسی
  •       وضعیت امنیتی
  •       وضعیت اقتصادی
  •       وضعیت اجتماعی
  •       وضعیت فرهنگی
  •       میزان جرم و جنایت

و…

با توجه به این عوامل، امن ترین کشور دنیا، کشوری است که در تمامی این شاخص‌ها در رتبه بالاتری قرار گرفته باشد.

بیشتر بخوانید: پناهندگی چیست و به چه کسانی پناهجو گفته می شود؟

امن ترین کشور دنیا از نظر امنیت در سرمایه‌گذاری

زمانی که صحبت از مهاجرت به میان می‌آید، بسیاری از افراد که تمکن مالی کافی دارند، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را انتخاب می‌کنند؛ زیرا این روش مهاجرت مزایای بسیاری داشته و در برخی از کشورها منجر به اقامت دائم آن کشور می‌شود. با این حال برای اینکه یک فرد تمامی دارایی خود را به کشور دیگری ببرد، باید مطمئن باشد که خطری این سرمایه را تهدید نخواهد کرد.

امن ترین کشور دنیا
امن ترین کشور دنیا برای سرمایه گذاری

امنیت در سرمایه‌گذاری نیز به عوامل متعددی بستگی دارد که عبارت‌اند از:

1- امنیت سیاسی

وجود یک حکومت قانونمند و پایدار و عدم وجود تحریم‌های اقتصادی از موارد مهمی هستند که بر روی امنیت سرمایه‌گذاری یک کشور تاثیر خواهند داشت.

2- امنیت حقوقی

زمانی که در یک کشور قوانین و مقررات معقولی وجود داشته و از حقوق مالکین و قراردادها حمایت کافی می‌شود، بسیاری از سرمایه‌گذاران به این کشور جذب خواهند شد.

3- امنیت اقتصادی

مورد مهم بعدی برای اینکه سرمایه یک فرد در کشور مقصد در بستری امن قرار بگیرد، اقتصاد پایدار آن کشور است. زمانی که یک اقتصاد پایدار، متعادل و مدام در حال رشد باشد، بستر بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری فراهم خواهد شد.

4- ثبات در ارزش ارز

یکی از مهم‌ترین مواردی که ممکن است سرمایه‌گذاری یک فرد را به خطر اندازد، نوسانات قیمت ارز است؛ بنابراین ثبات در قیمت ارز یکی از مهم‌ترین عوامل در امنیت سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف دنیا است.

بیشتر بخوانید: با ارزش ترین و بی ارزش ترین ارزهای جهان

5- فرهنگ و شرایط اجتماعی

از دیگر مواردی که در سرمایه‌گذاری یک فرد در کشور دوم بسیار مهم است، می‌توان به زبان مشترک، فرهنگ کاری و زندگی در آن کشور اشاره کرد. این موارد می‌توانند به امن بودن آن کشور برای سرمایه‌گذاری تاثیر بسزایی بگذارند.

در میان کشورهای مطرح دنیا، انگلیس در لیست امن ترین کشور دنیا برای سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد. از طرفی افرادی که بتوانند در آمریکا سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند ویزای طلایی آمریکا را دریافت کنند؛ بنابراین آمریکا و انگلیس از امن ترین کشورهای دنیا برای سرمایه‌گذاری هستند.

با این حال سرمایه‌گذاری در کشورهای دیگری مانند: کانادا، استرالیا، ترکیه و… نیز شرایط بسیار خوبی داشته و مزایای زیادی برای متقاضیان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در انگلیس بهترین روش مهاجرتی 

امن ترین کشور دنیا از نظر امنیت پزشکی

امن ترین کشور دنیا
امنیت از نظر پزشکی

یکی دیگر از عوامل مهم که در امن بودن یک کشور تاثیر دارد، امنیت پزشکی و دسترسی به خدمات درمانی است. امنیت پزشکی نیز با شاخص‌ها و معیارهای مختلفی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که این شاخص‌ها عبارت‌اند از:

·   سیستم بهداشتی و درمانی

یکی از مواردی که در سفر و مهاجرت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، سیستم بهداشتی و درمانی کشور مقصد است. در برخی از کشورهای دنیا سیستم بهداشتی و درمانی بسیار خوب بوده و حتی برخی از افراد با ویزای درمانی به این کشورها مهاجرت می‌کنند.

·   برنامه‌های واکسیناسیون

یکی از مواردی که به ویژه بعد از همه گیری کرونا مطرح شد، بحث واکسیناسیون بود. برنامه‌های واکسیناسیون از موارد مهمی هستند که باید در سفر یا مهاجرت به کشور مقصد به آنها توجه ویژه‌ای شود.

امن ترین کشور دنیا
هامبورگ زیبا

·   تحصیل در رشته پزشکی

یکی دیگر از مواردی که در امنیت پزشکی یک کشور بسیار تاثیر گذار است، میزان تحصیل در رشته پزشکی و دانشکده‌های پزشکی معتبر در آن کشور است. کشورهایی که در آنها دانشکده‌های پزشکی رتبه بسیار خوبی دارند، امنیت پزشکی بالایی دارند.

از کشورهای مهمی که در لیست امن ترین کشور دنیا از نظر امنیت پزشکی قرار دارند، می‌توان به کشورهای آلمان و آمریکا اشاره کرد. با این حال بسیاری از کشورهای اروپایی نیز از نظر پزشکی، کشورهایی امن هستند.

بیشتر بخوانید: ویزای پزشکی و نحوه دریافت آن

معرفی 10 کشور از امن ترین کشورهای دنیا

امن ترین کشور دنیا
کشورهای امن و مدرن اروپایی

در میان کشورهای مختلف دنیا، بسیاری از کشورهای قاره اروپا در لیست امن ترین کشورهای دنیا قرار دارند؛ البته برخی از کشورهای آمریکایی و آسیایی نیز در این لیست قرار دارند. اگر بخواهیم 10 کشور را از این لیست نام ببریم، می‌توانیم به کشورهای زیر اشاره کنیم.

  •   کانادا
  •   استرالیا
  •   نیوزیلند
  •   سوئیس
  •   دانمارک
  •   نروژ
  •   فنلاند
  •   ژاپن
  •   سنگاپور
  •   ایسلند
امن ترین کشور دنیا
امنیت زنان در جامعه

معرفی ناامن ترین کشورهای دنیا

در مقابل کشورهای امن دنیا، برخی از کشورها نیز وجود دارند که درگیر فقر، جنگ، وجود گروهک‌های تروریستی و… هستند؛ بنابراین سفر یا مهاجرت به این کشورها چندان توصیه نمی‌شود. از میان ناامن ترین کشورهای دنیا می‌توان به کشورهای زیر اشاره کرد.

  •       افغانستان
  •       پاکستان
  •       یمن
  •       سوریه
  •       عراق
  •       سومالی
  •       سودان
  •       کنگو
  •       آفریقای مرکزی

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای سفر نوروزی

 

امن ترین کشور دنیا
امنیت و آرامش

جمع‌بندی

همه افراد برای سفر یا مهاجرت، به کشوری فکر می‌کنند که از امنیت بسیار بالایی برخوردار باشد. امنیت یعنی اینکه علاوه بر امنیت جانی و سلامت و بهداشت کشور مورد نظر، پول و سرمایه فرد نیز باید در امنیت کامل باشد؛ در حالت کلی امن بودن یک کشور به عوامل متعددی بستگی داشته و با شاخص‌های مختلفی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در حالت کلی اگر بخواهیم امن ترین کشور جهان را برای سفر یا مهاجرت انتخاب کنیم، کشورهایی که در قاره اروپا قرار گرفته‌اند، اکثر در لیست امن ترین کشورهای جهان هستند. کانادا، استرالیا و نیوزیلند نیز از دیگر کشورهای امن بوده و از بهترین مقاصد برای گردشگری و مهاجرت محسوب می‌شوند.

برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا همچنان با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا