کار در آمریکاآمریکا

جاب آفر آمریکا چیست و نحوه دریافت آن به چه صورت است؟

یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به آمریکا، مهاجرت کاری است که متقاضیان زیادی نیز دارد. افرادی که این روش مهاجرتی را انتخاب می‌کنند، برای ورود به آمریکا و اقامت در این کشور باید یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر داشته باشند. این پیشنهاد کاری باید از طرف کارفرمای آمریکایی باشد و دریافت آن مراحل و شرایط خاصی دارد. 

افرادی که از طریق کار و با در داشتن جاب آفر به آمریکا مهاجرت می‌کنند، دیگر دغدغه پیدا کردن کار در امریکا را نداشته و تقریبا مسئله کار و حقوق برای آنها حل شده است، بنابراین داشتن اطلاعات و آگاهی کافی درباره پیشنهاد کاری و جاب آفر به متقاضیان مهاجرت به آمریکا کمک خواهد کرد تا یک مهاجرت موفق را برای خود رقم بزنند. 

برای آشنایی بیشتر با جاب آفر این مقاله را تا به انتها بخوانید. 

جاب آفر چیست؟

جاب آفر یا پیشنهاد کاری یک دعوت‌نامه رسمی است که یک کارفرما برای کارمند احتمالی خود ارسال می‌کند تا او را برای پیوستن به سازمان و شرکت خود دعوت کند تا این فرد یک موقعیت یا نقش خاص را در این شرکت یا سازمان به عهده بگیرد. این پیشنهاد معمولا از طریق یک نامه رسمی و یا یک ایمیل به متقاضی کار ارسال می‌شود. 

در این نامه به برخی از موارد مانند: عنوان شغل، مسئولیت‌ها، تاریخ شروع، بسته غرامت، شرایط استخدام، برنامه کاری، مکان کار، مزایای کار و… اشاره می‌شود. فردی که این نامه را دریافت می‌کند، باید تمامی جزئیات نوشته شده در نامه را به‌دقت بررسی کند و با توجه به حقوق و مزایای پیشنهادی این موارد ارزیابی شود. 

در صورتی که موردی در این نامه باشد، فرد می‌تواند با کارفرما مکاتبه کرده و توضیح بخواهد و در صورتی که تمامی موارد ذکر شده با اهداف و آرزوهای شغلی متقاضی همخوانی داشته باشد، می‌تواند با این نامه ویزای کاری آمریکا را دریافت کرده و به سرزمین آرزوها مهاجرت کند. 

جاب آفر آمریکا
زندگی در آمریکا

مراحل دریافت جاب آفر امریکا 

افرادی که تصمیم دارند تا با هدف کار به آمریکا مهاجرت کنند، برای دریافت پیشنهاد کاری یا جاب آفر آمریکا باید مراحل زیر را پشت سر بگذارند که این مراحل به‌صورت زیر است. 

  • کاریابی در آمریکا 

افرادی که به دنبال مهاجرت کاری به آمریکا هستند، برای کاریابی در آمریکا می‌توانند از روش‌های مختلفی برای پیدا کردن کار استفاده کنند که این روش‌ها عبارت‌اند از: 

۱- مراجعه به وب‌سایت‌های کاریابی 

۲- موسسات کاریابی 

۳- جستجوی کار از طریق دوستان و آشنایان 

۴- بررسی آگهی‌های استخدامی مختلف 

بعد از اینکه متقاضی یک موقعیت شغلی مناسب برای خود پیدا کرد، می‌تواند درخواست خود را به موقعیت شغلی مورد نظر ارسال کند. 

بیشتر بخوانید: سایت های کاریابی آمریکا 

  • تعیین زمان مصاحبه شغلی 

در صورتی که درخواست اولیه متقاضی پذیرفته شود، یک زمان برای مصاحبه شغلی تعیین می‌شود که این مصاحبه می‌تواند به صورت آنلاین برگزار شود. 

  • شرکت در مصاحبه 

بعد از تعیین وقت مصاحبه شغلی، متقاضی باید در مصاحبه شرکت کند و با کارفرما به توافق برسد. 

  • دریافت جاب آفر غیر رسمی

در صورت موفقیت‌آمیز بودن مصاحبه یک جاب آفر غیررسمی به متقاضی صادر می‌شود. 

  • دریافت جاب آفر رسمی 

در آخرین مرحله یک جاب آفر رسمی برای فرد صادر می‌شود که این نامه یکی از الزامات برای دریافت ویزای کاری آمریکا است. 

شرایط لازم برای دریافت جاب آفر آمریکا 

برای اینکه یک فرد بتواند جاب آفر آمریکا را دریافت کرده و به آمریکا مهاجرت کند، باید شرایط لازم را داشته باشد که این شرایط عبارت‌اند از: 

  • تحصیلات 

برای کار در بسیاری از موقعیت‌های شغلی آمریکا، متقاضی باید تحصیلات مرتبط داشته باشد، بنابراین داشتن مدرک تحصیلی آمریکا به فرد کمک می‌کند تا شغل مناسب خود را پیدا کند. 

  • سابقه‌کار 

برای برخی از موقعیت‌های شغلی در آمریکا، متقاضی برای دریافت جاب آفر نیاز به داشتن سابقه کاری مرتبط با شغل خود را دارد و افرادی که بتوانند سوابق کاری خوبی ارائه دهند، شانس بیشتری برای دریافت جاب آفر دارند. 

  • مدرک زبان 

یکی دیگر از شرایط دریافت جاب آفر آمریکا داشتن مهارت و دانش زبان انگلیسی است و افرادی که بتوانند مدرک آیلتس یا تافل ارائه دهند، شانس بیشتری برای دریافت جاب آفر دارند. 

  • رزومه 

مورد بعدی که می‌تواند از الزامات دریافت جاب آفر آمریکا باشد، داشتن یک رزومه کاری حرفه‌ای و جذاب است که تجربه فرد، مهارت‌ها، تحصیلات و سوابق کاری او را نشان می‌دهد. 

جاب آفر آمریکا
جاذبه های آمریکا

انواع جاب آفر آمریکا 

برای پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر آمریکا دو نوع تعریف شده است. 

۱- پیشنهاد شفاهی یا غیر رسمی Information offer 

پیشنهاد شفاهی یا غیر رسمی می‌تواند به صورت یک تماس تلفنی یا یک ایمیل باشد که بعد از مکالمات و تایید جزئیات پیشنهاد تبدیل به پیشنهاد شغلی رسمی خواهد شد. 

۲- پیشنهاد نهایی یا رسمی Official offer 

پیشنهاد نهایی یا رسمی یک نامه رسمی است که به‌صورت قانونی یک سند برای دریافت ویزای آمریکا است. 

نکات مهم در پروسه دریافت جاب آفر

افرادی که از یک کارفرمای آمریکایی پیشنهاد شغلی داشته باشند، برای دریافت جاب آفر و همچنین ویزای کاری آمریکا باید به نکاتی توجه داشته باشند که عبارت‌اند از: 

  • پاسخ‌گویی به موقع به پیشنهاد غیر مستقیم 

افرادی که پیشنهاد شفاهی یا غیرمستقیم را دریافت می‌کنند، باید به این پیشنهاد به موقع پاسخ دهند و البته زمان دریافت این پیشنهاد یادداشتی را ارائه دهند که چه زمانی قرار است که به پیشنهاد پاسخ دهند. 

در این یادداشت باید ضمن قدردانی از کارفرما، درباره ددلاین پاسخ‌دهی به پیشنهاد سوالی پرسیده شود. 

  • مذاکره درباره پیشنهاد شغلی 

مورد بعدی که باید به آن توجه داشت، مذاکره درباره شرایط یک پیشنهاد شغلی است. فرد متقاضی می‌تواند با کارفرما مذاکره کرده و با جزئیات پیشنهاد شغلی بیشتر آشنا شود. در صورتی که این مذاکره موفقیت‌امیز بود، متقاضی باید قدردانی کرده و قصد خود را برای پذیرش این پیشنهاد کار ابراز کند. 

  • پذیرش رسمی پیشنهاد شغلی 

بعد از بررسی پیشنهاد غیررسمی، متقاضی باید تمامی شرایط را به دقت بررسی کرده و در صورتی که آماده پذیرش پیشنهاد شد، پیش‌نویس پاسخ خود را تهیه کند. این نامه پذیرش نیز باید ابراز قدردانی شروع شده و در آن به وضوح توضیح داده شود که پیشنهاد استخدام این شرکت مورد تایید است. 

در این پذیرش موضوعاتی مانند انتظارات متقاضی و خلاصه‌ای از حقوق و مزایای مورد توافق نیز می‌توانند درج شوند. 

  • تصحیح پاسخ 

در نهایت باید پاسخ پذیرش شغلی چندین بار بررسی شود تا در صورت وجود هر نوع خطا، اصلاحاتی روی آن صورت گیرد. 

جاب آفر آمریکا
زندگی در آمریکا

نحوه دریافت ویزای کار بعد از دریافت جاب آفر آمریکا 

اتباع خارجی که قصد کار در آمریکا را دارند، بعد از دریافت جاب آفر آمریکا، باید از وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا (DOS)، درخواست ویزای کار کنند. در واقع برای دریافت ویزای کار آمریکا ۳ شرط اساسی وجود دارد که این ۳ شرط عبارت‌اند از: 

۱- داشتن جاب آفر آمریکا 

داشتن پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای آمریکایی اولین شرط دریافت ویزای کاری آمریکا است. 

۲- تاییدیه از اداره مهاجرت آمریکا (USCIS)

مورد بعدی این است که کارفرما باید یک درخواست برای استخدام کارگر غیر مهاجرتی به USCIS ارسال کند و نشان دهد که در داخل خاک آمریکا نتوانسته است که برای این موقعیت شغلی فرد مناسبی را پیدا کند. 

۳- گواهینامه از وزارت کار آمریکا (DOL)

در برخی از ویزاهای کاری آمریکا، کارفرما مجبور می‌شود که تا قبل از مصاحبه سفارت، گواهی تاییدیه از وزارت کار DOL دریافت کند. 

جمع‌بندی 

یکی از الزامات و در واقع اصلی ترین مدرک برای دریافت ویزای کاری آمریکا، داشتن جاب آفر آمریکا یا همان پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای آمریکایی است. در واقع این پیشنهاد شغلی یک دعوتنامه است که فرد را برای حضور در آمریکا و انجام فعالیت‌های در موقعیت شغلی مورد نظر دعوت می‌کند. 

ما در این مقاله سعی کردیم تا کمی درباره این نامه مهم و مراحل دریافت آن صحبت کنیم. در صورتی که بخواهید بیشتر با کار در آمریکا، ویزای کاری و شرایط و نحوه دریافت آن آشنا شوید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید، همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: انواع ویزای کاری آمریکا 

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا