کشور هاکانادامهاجرمهاجرت به کانادا؛ راه‌های مهاجرت به کانادا

برنامه‌ های مهاجرتی کبک برای پذیرش مهاجر

کبک دارای برنامه‌ های مهاجرتی جامع و بیشترین مجوز برای پذیرش مهاجر در کانادا است؛ بنابراین برنامه های مهاجرتی کبک بسیار موردتوجه قرار دارند. این استان در سال 1968، وزارت مهاجرت خود را راه‌اندازی کرد و از همان زمان به‌تدریج اختیارات مهاجرت بیشتری را به دست آورد.

امروزه کبک مسئول انتخاب کارگران ماهری است که مایل هستند به آنجا مهاجرت کنند. باوجوداینکه دولت فدرال مسئول پذیرش مهاجران است؛ اما کبک کاندیداها را باتوجه‌به معیارها و رویه‌های خود انتخاب می‌کند.

افرادی که توسط کبک انتخاب می‌شوند، هم خود و هم خانواده‌شان گواهی (CSQ) دریافت می‌کنند. این گواهی تأیید می‌کند که این فرد برای مهاجرت به کبک انتخاب شده است و می‌تواند برای اقامت دائم به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست دهد.

کبک این اختیار را دارد که برای همه مهاجران را از نظر اقتصادی طبقه‌بندی کرده و در کلاس‌های خانواده و پناهندگان حرفی برای گفتن داشته باشد.

برنامه‌ های مهاجرتی کبک در حال حاضر کدام‌اند؟

کبک قصد دارد تا از طریق برنامه‌های مختلف مهاجرتی خود، 52000 ساکن دائمی جدید را پذیرش کند. اقامت دائم به مهاجرین جدید در کبک به‌صورت زیر تعریف شده است.

در زمینه مهاجرت اقتصادی 32000 تا 33900 مهاجر

در زمینه مهاجرت کارگران ماهر از 18000 تا 22000 مهاجر

در زمینه مهاجرت تجاری از 1500 تا 2300 مهاجر

در سایر برنامه‌های اقتصادی از 5000 تا 5700 مهاجر

و در زمینه مهاجرت برای اتحاد خانوادگی حدود 10000 مهاجر

برنامه های مهاجرتی کبک
کانادا

بیشتر بخوانید: برنامه مهاجرت استان انتاریو 

برنامه مهاجرت اقتصادی یکی از برنامه های مهاجرتی کبک

زبان رسمی در کبک، زبان فرانسه است. این استان در انتخاب مهاجران تأکید زیادی بر دانش زبان فرانسه دارد. تسلط به زبان فرانسه می‌تواند شانس مهاجرت را افزایش دهد؛ البته درصورتی‌که مهاجر نتواند به زبان فرانسه صحبت کند، باز هم راه‌هایی برای مهاجرت به کبک وجود دارد. موارد زیر از راه‌های مهاجرت به کبک هستند که در برنامه های مهاجرتی کبک گنجانده شده اند.

  • برنامه کارگران ماهر کبک (QSWP) یکی از برنامه های مهاجرتی کبک برای کارگران ماهر خارجی است. افرادی که با این برنامه می‌خواهند به کانادا مهاجرت کرده و در کبک ساکن شوند، باید مهارت حرفه‌ای داشته باشند تا بتوانند با این مهارت در کبک استخدام شوند.
  • برنامه تجربه کبک (PEQ) یک برنامه برای دانشجویان بین‌المللی است که از یک مؤسسه عالی در کبک دیپلم گرفته‌اند و یا برای کارگران ماهری است که قبلاً تجربه کار در استان را دارند.

افرادی که می‌خواهند با این برنامه از برنامه های مهاجرتی کبک، اقامت دائم این استان را دریافت کنند؛ باید واجد شرایط زیر باشند.

  1. فرد باید بالای 18 سال سن داشته باشد.
  2. قصد اقامت برای کار در کبک را داشته باشد.
  3. حداقل سطح متوسط پیشرفته زبان فرانسه را داشته باشد.

این برنامه‌ مهاجرت دائمی کبک به‌صورت آزمایشی بوده و در بخش‌های صنایع غذایی، هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و جلوه‌های بصری است. این برنامه حداکثر تا 550 متقاضی را انتخاب خواهد کرد تا نیروی انسانی این بخش‌ها تأمین شود. علاوه بر این، اعضای خانواده فرد متقاضی نیز ممکن است معیارهای انتخاب کبک CSQ را با این برنامه دریافت کنند.

در این برنامه گزینه‌ای برای افراد غیر فرانسوی‌زبان وجود دارد و افرادی که این گزینه را انتخاب کرده‌اند، به‌صورت خودکار در یک برنامه شخصی رایگان به نام Accompagnement Quebec ثبت‌نام می‌شوند که برای کمک به یادگیری زبان فرانسه و تسهیل ادغام در جامعه کبک است.

  • برنامه مهاجرت تجاری کبک برای کارگران خارجی؛ این برنامه خود شامل 3 برنامه است.
  • برنامه کارآفرین: این برنامه برای افرادی است که به فکر راه‌اندازی یا کسب یک کسب‌وکار هستند.
  • برنامه سرمایه‌گذار: این برنامه برای افرادی است که می‌خواهند در کبک سرمایه‌گذاری کنند. این برنامه تنها برنامه سرمایه‌گذاری غیرفعال در کانادا است که نیازی به مدیریت یک کسب‌وکار در کبک ندارد.
  • برنامه خوداشتغالی: این برنامه برای افرادی است حرفه‌ای یا تاجر هستند و می‌خواهند برای خودشان کار کنند.

برنامه های مهاجرتی کبک

برنامه‌ های مهاجرتی کبک از طریق حمایت خانواده

درصورتی‌که به دنبال حمایت مالی از یکی از اعضای خانواده برای آمدن به کبک و تبدیل‌شدن به یک اقامت دائم هستید، می‌توانید از طریق حمایت مالی کلاس خانواده این کار را انجام دهید.

برای درخواست اسپانسرشیپ در کبک، باید این کار را از طریق سطح استانی به وزارت مهاجرت، فرانسیزاسیون و ادغام (MIFI) و همچنین با اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) انجام دهید.

در همه استان‌های کانادا به‌غیر از کبک، افراد برای حمایت مالی از اعضای خانواده باید بتوانند نیازهای اولیه فرد یا افراد تحت حمایت را تأمین کنند؛ علاوه بر این در صورت حمایت از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ، حامی باید حداقل درآمد ضروری MNI را داشته باشد تا نشان دهد که می‌تواند از والدین خود حمایت کند.

افرادی که در کبک زندگی می‌کنند، باید شرایط درآمد متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها داشته باشند. یک حامی در کبک درصورتی‌که در 12 ماه گذشته و در طول مدت تعهد، درآمد ناخالصی از منابع کانادایی طبق جدول‌های زیر داشته باشد، می‌تواند از خانواده خود حمایت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص برنامه های مهاجرتی کبک از طریق حمایت از خانواده، جداول زیر را به دقت مطالعه کنید.

درآمد پایه سالانه تعداد افراد خانواده
25251 دلار 1 نفر
34086 دلار 2 نفر
42083 دلار 3 نفر
48401 دلار 4 نفر
53868 دلار 5 نفر
به‌ازای هر یک نفر 5467 دلار اضافه شود. بیش از 5 نفر

در جدول 2 به تعداد افراد تحت حمایت اشاره می‌کند و افراد متقاضی باید رقم مربوطه را از جدول 2 بالا به ستون سمت راست جدول 2 اضافه کنند تا به حداقل درآمد موردنیاز برای اسپانسر بودن برسند.

درآمد اضافی موردنیاز حامی برای برآورده کردن نیازهای اولیه افراد تحت حمایت
درآمد ناخالص سرانه موردنیاز تعداد افراد زیر 18 سال افراد زیر 18 سال
8740 دلار 1
13852 دلار 2

برای هر فرد زیر 18 سال که قرار است تحت حمایت قرار بگیرد، درآمد ناخالص سالانه موردنیاز، 4619 دلار افزایش می‌یابد.

درآمد اضافی موردنیاز حامی برای برآورده کردن نیازهای اولیه افراد تحت حمایت
درآمد ناخالص سالانه موردنیاز افراد زیر 18 سال افراد بالای 18 سال
18469 دلار 0 1 نفر
24815 دلار 1 نفر 1 نفر
28021 دلار 2 نفر 1 نفر

درآمد ناخالص سالانه موردنیاز برای هر فرد زیر 18 سال 3202 دلار افزایش می‌یابد.

درآمد اضافی موردنیاز حامی برای برآورده کردن نیازهای اولیه افراد تحت حمایت
درآمد ناخالص سالانه موردنیاز افراد زیر 18 سال افراد بالای 18 سال
27085 دلار 0 2 نفر
30340 دلار 1 نفر 2 نفر
32754 دلار 2 نفر 2 نفر

درآمد ناخالص سالانه موردنیاز برای هر فرد زیر 18 سال، 2404 دلار و برای هر فرد بالای 18 سال 8610 دلار افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، افراد حامی باید متعهد شوند که از نظر قانونی در قبال فردی که حمایت می‌کنند، مسئول هستند. این فرد می‌تواند، همسر، شریک زندگی، فرزند، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ باشد. مدت تعهد بر اساس عضو خانواده‌ای است که حمایت مالی می‌شود.

 

طبق جدول زیر، در کبک طول مدت تعهد برای یک فرزند وابسته بر اساس سن کودک با سایر استان‌ها متفاوت است.

مدت تعهد در کبک کبک مدت تعهد سایر استان‌ها به جز کبک
حداقل 10 سال یا تا سن 18 سالگی، هرکدام طولانی‌تر باشد کودک وابسته زیر 16 سال 10 سال یا تا سن 25 سالگی، هرکدام زودتر باشد. فرزندان وابسته
حداقل 3 سال یا تا سن 25 سالگی، هرکدام طولانی‌تر باشد. فرزندان ۱۶ساله و بزرگ‌تر 3 سال فرزندان ۲۲ساله یا بزرگ‌تر

بیشتر بخوانید: ویزای اسپانسرشیپ کانادا 

برنامه های مهاجرتی کبک
مهاجرت

برنامه‌ های مهاجرتی کبک برای پناهندگان

افرادی که از طریق پناهندگی به کانادا مهاجرت می‌کنند، به دنبال پناهگاهی امن هستند. این افراد می‌توانند درخواست پناهندگی کنند و اگر درخواست آنها توسط اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا تأیید شود، اقامت دائم می‌گیرند.

برخی از افراد نیز به دلایل بشردوستانه و دلسوزانه، درصورتی‌که پرونده قانع‌کننده‌ای داشته باشند، می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. کبک برای محافظت از پناهندگان تلاش می‌کند.

درخواست‌های ارسال شده به کبک در مقایسه با بقیه استان‌های کانادا، مراحل بیشتری را پردازش می‌کنند. کبک ابتدا درخواست را دریافت کرده و ارزیابی می‌کند تا ببیند پناهنده می‌تواند قبل از ارسال پرونده به دولت فدرال در استان اسکان داشته باشد یا خیر.

هرساله دولت کبک و دولت فدرال با یکدیگر همکاری می‌کنند تا تعداد و مبدا پناهندگانی که با هزینه استان کبک پذیرایی می‌شوند، مشخص شود. در صورتی که بخواهید بیشتر درباره برنامه های مهاجرتی کبک یا سایر استان‌های کانادا بدانید، با ما در مهاجر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تمدید prcd های منقضی شده 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا