ویزای استارتاپفرانسهکار در فرانسهمهاجرت به فرانسه

ویزای استارتاپ فرانسه و مزایای متعدد آن

دولت فرانسه یکی از دولت‌هایی است که به تکنولوژی بسیار اهمیت داده و برای رونق بازار کارهای استارتاپی، ویزایی به نام ویزای استارتاپ فرانسه، به مهاجرین ارائه می‌دهد. این ویزا به افرادی ارائه می‌شود که ایده تجاری نوین داشته و می‌توانند این ایده را در کشور فرانسه راه‌اندازی کرده و توسعه دهند.

ویزای استارتاپ فرانسه برای دارندگان این ویزا مزایای بسیاری داشته و منجر به مهاجرت و اقامت این کشور می‌شود. در حالت کلی این ویزا، یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به کشور فرانسه است و هزینه مناسبی نیز برای متقاضیان دارد. برای اینکه بیشتر با این ویزا و مزایای آن آشنا شوید، حتما این مقاله را بخوانید.

معرفی ویزای استارتاپ فرانسه

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کشور فرانسه، مهاجرت از طریق استارتاپ است. افرادی که دارای ایده استارتاپی نوآورانه هستند، می‌توانند از طریق ویزای استارتاپ فرانسه با هزینه کم به فرانسه مهاجرت کنند. این ویزا یک ویزای بلندمدت و از نوع ویزای D است.

ویزای استارتاپ فرانسه یک ویزای بسیار محبوب برای دولت فرانسه و متقاضیان مهاجرت به این کشور زیبای اروپایی است. دولت فرانسه مانند سایر کشورهای پیشرفته از افرادی که توانایی‌های بالایی داشته و به اصطلاح استعدادهای درخشان هستند، حمایت می‌کند.

استارتاپ برای دولت فرانسه به قدری اهمیت دارد که آنها در شهر پاریس یک مرکز فوق مدرن تاسیس کرده‌اند که از طریق این مرکز به اکوسیستم استارتاپی دنیا وارد شوند. این مرکز زیرساخت‌های مجهز و مدرنی دارد به حدی که به سیلیکون ولی اروپا تبدیل شده است.

سرمایه‌گذاری این مرکز فوق مدرن توسط یک میلیاردر فرانسوی با سرمایه اولیه در حدود 250 میلیون یورو انجام شد و یکی از پویاترین و مدرن‌ترین مراکز استارتاپی در جهان است. دولت فرانسه قصد دارد تا به این روش، کشور فرانسه را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای جذب استعدادهای بین‌المللی فناوری تبدیل کند.

برای جذب افراد توانمند، دولت فرانسه ویزای جدیدی به نام ویزای استارتاپ فرانسه یا Pass Talent Visa را به افراد توانمند ارائه می‌دهد و کارآفرینانی که بتوانند این ویزا را دریافت کنند، می‌توانند به مدت 4 سال در فرانسه اقامت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ آلمان

ویزای استارتاپ فرانسه
مهاجرت به فرانسه

چه کسانی می‌توانند ویزای استارتاپ فرانسه را دریافت کنند؟

ویزای استارتاپ فرانسه به چند دسته از افراد صادر می‌شود.

1- بنیان‌گذاران استارتاپ‌های بین‌المللی (Founders)

2- کارمندان با استعداد که بتوانند توسط یک شرکت فرانسوی نوآور استخدام شوند. (Employees)

3- سرمایه‌گذاران بین‌المللی که حداقل 300 هزار یورو برای سرمایه‌گذاری در فرانسه دارند. (Investors)

نکته:

این ویزا برای بنیانگذاران، سرمایه‌گذاران و کارمندان (استعدادهای درخشان) خارج از اتحادیه اروپا صادر می‌شود و یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای دریافت مجوز اقامت در فرانسه است.

مزایای ویزای استارتاپ فرانسه

همان‌طور که قبلا نیز به آن اشاره شد، ویزای استارتاپ فرانسه یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌های مهاجرت به فرانسه است. این ویزا دارای مزایای متعددی است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       متقاضی می‌تواند با این ویزا اقامت 4 ساله فرانسه را به دست آورده و همسر و فرزندان زیر 18 سال را با خود به فرانسه ببرد.
  •       این نوع ویزا به سرمایه زیادی نیاز ندارد و یکی از روش‌های مهاجرتی ارزان و مقرون‌به‌صرفه است.
  •       دارندگان ویزای استارتاپ فرانسه می‌توانند بعد از ورود به فرانسه، حساب بانکی خود را افتتاح کنند.
  •       صاحبان ایده استارتاپی می‌توانند از حمایت مالی صندوق‌های سرمایه‌گذاری فرانسوی استفاده کنند.
  •       افرادی که ویزای استارتاپ فرانسه را دارند، می‌توانند در سراسر اتحادیه اروپا مشغول به کار شوند؛ همچنین این ویزا می‌تواند شرایط مهاجرت به کانادا و آمریکا را نیز برای متقاضیان بهتر کند.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ هلند

ویزای استارتاپ فرانسه
زندگی در فرانسه

شرایط دریافت ویزای استارتاپ فرانسه

برای دریافت ویزای استارتاپ به هر کشوری، در مرحله اول، فرد باید ایده و بیزینس پلن بسیار خوبی ارائه دهد. این ایده باید آنقدر نوآورانه و دقیق باشد که بتواند تاییدیه دولت فرانسه را بگیرد؛ بنابراین اولین شرط برای دریافت ویزای استارتاپ فرانسه، ارائه یک بیزینس پلن موفق است.

از دیگر شرایط دریافت ویزای استارتاپ فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

·       تمکن مالی

سرمایه‌گذارانی که قصد دارند از طریق استارتاپ به فرانسه مهاجرت کنند، باید تمکن مالی لازم را برای دریافت این نوع ویزا داشته باشند.

·       شرط سنی

شرط سنی برای دریافت ویزای استارتاپ فرانسه حداکثر 40 سال است؛ یعنی افرادی می‌توانند این ویزا را دریافت کنند که زیر 40 سال سن دارند.

·       عدم سوء پیشینه

یکی از شرایط مهم برای دریافت ویزای استارتاپ فرانسه، عدم سوء پیشینه فرد است.

نکته:

متقاضیان دریافت ویزای استارتاپ فرانسه نیازی به مدرک زبان ندارند و می‌توانند بعد از ورود به فرانسه در دوره‌های زبان شرکت کنند.

ویژگی‌های طرح و ایده استارتاپی برای دریافت ویزای استارتاپ فرانسه

برای اینکه یک طرح و ایده استارتاپی مورد تایید دولت فرانسه قرار بگیرد، باید دارای ویژگی‌های متعددی باشد که از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •       ایده استارتاپی باید بر روی ارزش‌آفرینی، خلق ارزش‌ها و همچنین ایجاد فرصت‌های جدید برای استفاده از ظرفیت‌های کشور فرانسه تمرکز داشته باشد.
  •       معمولا بیشتر ایده‌های استارتاپی در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات یا به اصطلاح High Tech هستند که این مورد چندان الزامی نیست.
  •       ایده استارتاپی باید مدلی تکرارپذیر داشته باشد تا بتوان آن را از محصولی به محصول دیگر توسعه دارد. به اصطلاح به این مدل‌ها در کسب‌وکار، مدل‌های Repeatable Business Model گفته می‌شود.
  •       ایده‌های استارتاپی موفق، ایده‌های کسب‌وکار مقیاس‌پذیر (Scalable Business Model) هستند و قابلیت جهانی شدن دارند.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ استرالیا

ویزای استارتاپ فرانسه
فرانسه

ایده‌های استارتاپی فرانسه بیشتر در چه حوزه‌هایی هستند؟

در کشور فرانسه بیشتر استارتاپ‌ها در حوزه‌های زیر فعالیت می‌کنند.

1- فین تک Fintech

2- ارز دیجیتال Cryptocurrency

3- بیوتک و سلامت Health and Biotech

4- فودتک Food Tech

5- تجارت الکترونیک E-Commerce

6- شبکه و امنیت

7- رباتیک، هوش مصنوعی AI و یادگیری ماشین ML

8- سرگرمی و نرم افزار

9- حمل و نقل

مراحل دریافت ویزای استارتاپ فرانسه

افرادی که متقاضی دریافت این نوع ویزا هستند، چه بنیان‌گذار، چه کارمند و چه سرمایه‌گذار، باید 8 مرحله زیر را برای دریافت این ویزا طی کنند.

1- ارائه درخواست به یک شرکت معتبر فرانسوی برای مشارکت در برنامه استارتاپ

2- دریافت نامه تاییدیه و پشتیبانی از شرکت فرانسوی

3- دریافت تاییدیه در رابطه با نوآورانه بودن طرح و ایده پیشنهادی

4- ارائه مدارک دریافت ویزا به سفارت فرانسه

5- دریافت ویزا و سفر به فرانسه

6- ثبت درخواست اقامت در فرانسه به صورت آنلاین

7- دریافت اقامت

8- شروع کار و اجرای ایده استارتاپی در فرانسه

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ انگلیس

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای استارتاپ فرانسه

افرادی که قصد دریافت ویزای استارتاپ فرانسه را دارند، برای دریافت ویزا باید مدارک زیر را به سفارت فرانسه ارائه دهند.

1- پاسپورت معتبر

2- مدارک هویتی و مدارک مرتبط با ازدواج و تولد فرزندان

3- نامه پشتیبانی شرکت فرانسوی و نامه تاییدیه دریافتی در رابطه با طرح

4- تمکن مالی (حداقل دستمزد ملی قانونی فرانسه که در می سال 2022، 19747 یورو بود و در سال 2023 تا 1.8 درصد افزایش داشته است.)

5- فرم تکمیل شده دریافت ویزا

6- عکس

7- رسید پرداخت هزینه‌های ویزا

مدت زمان دریافت ویزای استارتاپ فرانسه

دریافت این ویزا به نسبت سایر ویزاهای مهاجرتی فرانسه روندی سریع‌تر و راحت‌تر داشته و تقریبا بین 4 تا 6 ماه زمان می‌برد تا ویزای استارتاپ برای کشور فرانسه صادر شود.

ویزای استارتاپ فرانسه
پاریس

هزینه دریافت ویزای استارتاپ فرانسه

متقاضیان برای دریافت ویزای استارتاپ کشور فرانسه باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند. این هزینه‌ها عبارت‌اند از:

1- هزینه مالیات تعیین شده بعد از دریافت مجوز (در حدود 225 یورو)

2- هزینه حق تمبر (در حدود 25 یورو)

3- هزینه دریافت ویزا (در حدود 99 یورو)

اقامت دائم فرانسه با ویزای استارتاپ فرانسه

افرادی که ویزای استارتاپ فرانسه را دارند، می‌توانند 4 سال در فرانسه بمانند، بعد از این 4 سال، متقاضی می‌تواند ویزای خود را به نوع دیگری از ویزاهای کاری فرانسه تبدیل کند و در سال پنجم اقامت برای دریافت تابعیت فرانسه و اقامت دائم این کشور درخواست دهد.

با دریافت اقامت دائم، متقاضی امکان اقامت به مدت 10 سال در فرانسه را خواهد داشت که این مدت زمان قابل تمدید است. افرادی که بتوانند شهروندی فرانسه و پاسپورت این کشور را دریافت کنند، می‌توانند از مزایای شهروندی فرانسه بهره‌مند شده و همچنان تابعیت خود را نیز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت فرانسه

جمع‌بندی

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به کشور فرانسه، مهاجرت از طریق استارتاپ است. دولت فرانسه از افراد خلاق که ایده‌های استارتاپی خاص با قابلیت اجرایی شدن دارند، حمایت می‌کند؛ بنابراین برای این افراد ویزایی به نام ویزای استارتاپ فرانسه در نظر گرفته است.

دارندگان ویزای استارتاپ فرانسه می‌توانند به مدت 4 سال همراه با خانواده خود در فرانسه اقامت داشته باشند و ایده خود را عملی کنند. این ویزا یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین روش‌های مهاجرتی به فرانسه است.

اگر شما نیز یک ایده استارتاپی نوآورانه و خاص دارید، می‌توانید برای اجرایی کردن ایده خود به یکی از کشورهای پیشرفته دنیا مهاجرت کرده و ایده خود را عملی کنید، به‌عنوان مثال: برای مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ، می‌توانید اینجا کلیک کنید و یک مهاجرت امن، سریع و بی‌نظیر را تجربه کنید.

برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی به سراسر دنیا با ما در مهاجر همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ویزای استارتاپ کانادا

منبع
eurolifeelmafroozmalekpourmie

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا