فرانسهمهاجرت به فرانسه

ویزای ازدواج فرانسه و شرایط و قوانین آن در سال 2023

فرانسه یکی از کشورهایی است که افراد زیادی آرزوی سفر یا مهاجرت به آن را دارند. این کشور زیبا و مهم اروپایی نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر، راه‌های مختلفی را در پیش پای مهاجران قرار داده است که یکی از این روش‌ها، مهاجرت از طریق ویزای ازدواج فرانسه است.

در واقع اگر فردی بتواند با یک شهروند یا تبعه فرانسه ازدواج کند، می‌تواند ویزای ازدواج این کشور را دریافت کرده و از طریق ازدواج اقامت دائم و شهروندی این کشور را دریافت کند. البته دریافت ویزای ازدواج فرانسه نیز شرایط و قوانین خاص خود را دارد.

ما در ادامه این مقاله تصمیم داریم تا بیشتر درباره این روش مهاجرتی و شرایط و قوانین آن صحبت کنیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که این مقاله را تا به انتها بخوانید.

ویزای ازدواج فرانسه
مهاجرت به فرانسه

ویزای ازدواج فرانسه چیست؟

ویزای ازدواج فرانسه مجوزی است که به متقاضی اجازه می‌دهد تا به فرانسه مهاجرت کرده و در کنار همسر فرانسوی خود زندگی کند. متقاضیان دریافت این ویزا باید وضعیت تاهل و همچنین ملیت فرانسوی همسر خود را ثابت کنند. با دریافت این ویزا، متقاضی می‌تواند ویزای اقامت طولانی مدت دریافت کند.

در صورتی که فرد ثابت کند که 5 سال از زندگی مشترک او با یک شهروند یا تبعه فرانسه می‌گذرد، او می‌تواند برای دریافت اقامت دائم فرانسه درخواست دهد؛ البته اگر متقاضی 3 سال مستمر در فرانسه در کنار همسرش زندگی کند، می‌تواند در سال چهارم برای دریافت اقامت فرانسه اقدام کند؛ اما اگر حضور او در فرانسه مستمر نباشد، در صورتی که این ازدواج در کنسولگری ثبت شده باشد، فرد بعد از 5 سال می‌تواند برای اقامت فرانسه اقدام کند.

بیشتر بخوانید: ویزای ازدواج استرالیا و شرایط دریافت آن

ویزای ازدواج فرانسه
مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

ویزای نامزدی یا ویزای ازدواج فرانسه؟

فرانسه ویزای نامردی ندارد و اگر هم چنین ویزایی وجود داشته باشد، ایرانی‌ها نمی‌توانند این ویزا را دریافت کنند. برای اینکه فردی بتواند با یک شهروند فرانسوی ازدواج کند، یا باید ویزای توریستی فرانسه را دریافت کرده و به فرانسه برود و ازدواج خود را انجام دهد یا اینکه شهروند فرانسوی به عنوان یک توریست به ایران آمده و در ایران ازدواج کنند.

در صورتی که به دلایل سیاسی یا مشکلات امنیتی شهروند فرانسوی نتواند به ایران سفر کند، این دو نفر می‌توانند در کشور دیگری مانند ترکیه با هم ازدواج کنند. در هر حال چه ازدواج در داخل فرانسه و چه بیرون از فرانسه انجام شود، این ازدواج باید در اداره ثبت مدنی فرانسه ثبت شود.

شرایط دریافت ویزای ازدواج فرانسه

متقاضیان دریافت ویزای ازدواج فرانسه برای دریافت این ویزا باید شرایط لازم را داشته باشند که این شرایط عبارت‌اند از:

  •       تابعیت فرانسه همسر (ارائه کارت شناسایی، کارت کنسولی، گواهی تابعیت فرانسه و یا دستورالعمل تابعیت فرانسه)
  •       گواهی ازدواج فرانسه
  •       تمکن مالی و داشتن محل زندگی برای دو نفر در فرانسه

بیشتر بخوانید: ویزای ازدواج آمریکا و شرایط دریافت آن

ویزای ازدواج فرانسه
مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای ازدواج فرانسه

متقاضیان دریافت ویزای ازدواج فرانسه، برای دریافت این ویزا باید مدارک زیر را ارائه دهند.

  •       سند ازدواج معتبر
  •       تکمیل و ارائه فرم‌های درخواستی
  •       سه قطعه عکس جدید 25*45 میلی‌متر
  •       گذرنامه و مدارک هویتی و کپی از تمامی صفحات آنها
  •       اسناد و مدارک اقامت طرف فرانسوی
  •       تمکن مالی همسر فرانسوی
  •       مدارک مربوط به اثبات محل زندگی مناسب شهروند فرانسوی

مراحل دریافت ویزای ازدواج فرانسه

متقاضیان مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج باید مراحل دریافت این ویزا را به دقت طی کنند. این مراحل عبارت‌اند از:

1- ازدواج و ثبت رسمی آن

2- مراجعه شهروند فرانسوی به دفتر OFII یا دفاتر اداره بهداشت و امور اجتماعی DDASS و یا ارائه درخواست به این دفاتر

3- بررسی تمکن مالی و یا محل زندگی

درصورتی که این مدارک بررسی شده و درخواست مورد موافقت قرار بگیرد، متقاضی می‌تواند به فرانسه مهاجرت کرده و به همسر فرانسوی خود بپیوندد؛ البته قبل از آن باید از سفارت فرانسه در کشور خود یک ویزای اقامت طولانی مدت که معمولا یک ساله است دریافت کند. مدت زمان پردازش به ویزای ازدواج فرانسه بیت 6 تا 12 ماه طول می‌کشد.

ویزای ازدواج به‌عنوان کارت اقامت (VLS-TS) بوده و متقاضی باید به مدت 3 ماه بعد از دریافت این ویزا وارد فرانسه شده و به مدت دو ماه بعد از ورود در شعبه محلی OFII ثبت‌نام خود را انجام دهد.

افرادی که بیش از یک سال در فرانسه اقامت داشته باشند، باید کارت اقامت با نام Carte de sejour دریافت کنند.

ویزای ازدواج فرانسه
مهاجرت به فرانسه

بیشتر بخوانید: ویزای نامزدی آمریکا 

تابعیت فرانسه از طریق ویزای ازدواج فرانسه

افرادی که بتوانند از طریق ویزای ازدواج به فرانسه مهاجرت کنند، بعد از 5 سال می‌توانند برای دریافت اقامت دائم و سپس تابعیت و شهروندی فرانسه اقدام کنند.

تابعیت فرانسه از طریق ازدواج مزایای متعددی دارد و یکی از آنها دریافت پاسپورت فرانسه است؛ همچنین دارندگان تابعیت فرانسه می‌توانند در انتخابات این کشور شرکت کنند. باید بدانید که فرانسه تابعیت مضاعف را قبول می‌کند و شما هم می‌توانید تابعیت ایرانی و هم تابعیت فرانسوی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: قوانین اخذ شهروندی و تابعیت فرانسه

جمع‌بندی

ویزای ازدواج فرانسه یکی از ویزاهای مهاجرتی این کشور است که به افرادی که با یک شهروند یا تبعه فرانسه ازدواج کرده‌اند، کمک می‌کند تا به فرانسه مهاجرت کرده و با همسر خود زندگی کنند. در صورت تداوم زندگی مشترک، در صورتی که 5 سال از مهاجرت متقاضی به فرانسه با ویزای ازدواج گذشته باشد، متقاضی می‌تواند برای اقامت دائم فرانسه اقدام کند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا درباره ویزای ازدواج فرانسه صحبت کنیم. در صورتی که تمایل دارید درباره راه‌های مهاجرت به فرانسه بیشتر بدانید، سایر مقالات این بخش را نیز بخوانید؛ همچنین برای مشاهده آخرین اخبار و مقالات روز مهاجرتی با مهاجر همراه باشید. 

بیشتر بخوانید: ارزش و اعتبار پاسپورت فرانسه

منبع
go2trعلم افروز

سعیده احمدزاده

سعیده احمدزاده به شما کمک می‌کند تا بیشتر با مقوله مهاجرت به کشورهای مختلف جهان و روش‌های مهاجرتی آشنا شده و انتخاب بهتری برای آینده زندگی خود داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا